MUN KOTONA


Mun 16 neliön pikkukoti alkaa vihdoin olee valmis! Tai eihän se koskaan tunnu, et olis ihan valmista, mut kuvat oli nyt pakko ottaa Airbnb:tä varten, ni täs se nyt on :D Suurin osa sisustuksesta on jotain vanhaa. Vanhaks ei siis lasketa edellisestä kämpästä tuotuja kamoja, haha. Jyväskylän kämpäs mul oli toi sama Kodin1:n matto ja M-lamppu, Jyskin sohva, telkkari ja peili äitin vanhasta sisustusliikkeestä. Pienen vaaleenpunasen pöydän ja saman värisen lampun tilasin muuttoinnostuksissani Jotexilta ja samalla innolla ostin ton vaaleenpunasen sohvatyynyn Samujilta. Hyllyinspistä sain mun kaverilta ja kävin ostaa samanlaisen jostain Ikean puutarhaosastolta :D Äiti käski vähentää sielt tavaraa, ku näyttää kuulemma jonku mummon muistoalttarilta, mut en mä ennenkää oo äitii kuunnellu. Äitiltä sain pottakaapin eli ton sinisen, mis on ilmeisesti ennen säilytetty sängyn vieressä alusastioita. Äiti osti joku aika sit sellasen vanhan leirikeskuksen, mis oli kaikenlaista kivaa niin ku toi minikokonen ruokapöytä, hyllyn vaaleensininen kannu ja keltanen pikkulamppu, Arabian vanha kermakko ja keltanen arkkitehtilamppu. Se talo on nyt myyty, mut onneks ehdin kuitenki pelastaa sielt kaikkee siistii! Ruokapöydän tuolit ostin ihan ite Torista, hain Vantaalta ja maalasin jossain Mäntyharjulla. Valkonen meikkipöytä eli telkkaritaso on kierrätyskeskuksesta. Keittiön maton on tehny mun kaveri Eeva ja parvella oleva ilmotustauluki on ite askarreltu. Ei oo kyl mun käsialaa. En saanu ostaa sellasta Barcelonasta, koska on kuulemma nii helppo tehä ite. Sitä sit väännettii sellaset kolme kuukautta, mut siellä se nyt on.



Mul on ollu ihan pienii ongelmii noiden kasvien hengissä pitämisen kaa.. Kuvissa ei nyt näy kunnol ton hyllyn nurkkaa, mut siel on nyt kolmas kuoleva kasvi eli toi tynkä isossa ruukussa. Ja siis se on rahapuu! Tai oli. Eihän niiden pitäis kuolla!!!! Tai jos nyt tosi taitava on ni sit ja mä ilmeisesti oon. Jossain vaihees siel oli toi mikä roikkuu nyt ikkunan vieres. Pelastin sen sieltä eka ikkunalle, ku siinä oli enää joku kaks vihreetä oksaa. Nyt ku siirsin sen tohon lasipalloon, ni se tekee taas jotain kuolemaa. Huoh. Tykkäs ilmeisesti siitä muovisesta eväslaatikosta, mis eleli piilossa verhon takana. Toi muratti Samujin udumbarassa voi oikein hyvin ja samoin toi hyllyn päällä oleva kotitalon kukkakaupasta alesta ostettu jättikasvi. Se on must ihana roikkuja. Sen hengissä pysyminen ei kyl oo mun ansioo vaan tasan ton Samujin kastelupallon. Pitäis ostaa sellanen ehkä muihinki, mut tosta pikkupöydältä se vaan lentäis alas ja muissa näyttäis tyhmältä. On muuten pari kertaa lentäny toi muratti tuolilta alas jonku hameen helman tai pitkän takin mukana, ni täl hetkel toi multa sisältää varmaan yhtä paljon Bambin karvoi ja pölyy ku sitä itse multaa. Nii, et kasvinhoitovinkkei kaivataan. Parhaiten on säilyny noi puuvillan oksat, koska ne on jo valmiiks kuollu. Niitä se alakerran kukkakaupan täti osti mulle kukkatukusta, ku toivoin sellasii.


Muistan ku muutin ekaan omaan kämppään, ku olin joku 16. Sillon saatiin melkeen kaikki äitiltä tai mun sillosen poikaystävän vanhemmilta. Seuraava kämppä oli isompi ja siel kaiken piti olla uutta eli Ikeaa. Meil oli kaks ihan kauheeta Ikean sohvaa ja telkkaritaso, olkkarinpöytä ja kaikkee muutaki rumaa sieltä. Nyt mieluiten ostaisin vaik kaiken käytettynä tai tekisin ite. Ennen kaiken piti olla tosi mustavalkosta ja sit valkosta. Nyt tykkään väreistä ja vihreistä kasveista. Olis kiva ku ne pysyis elossaki. Jos ihmettelette, miks kuvissa ei näy vessaa, ni se johtuu siitä, et se ei sisälly mun 16 neliöön. Meil on vähän erikoinen asumisratkasu nimittäin yhdestä asunnosta on tehty kolme erillistä kämppää. Meillä on yhteinen eteiskäytävä, mis on myös vessa. Käytävän päässä on kokonainen kaksio, missä on oma kylppäri. Jaan siis eteisen kylppärin vaan yhen ihmisen kaa eli vähän samanlainen järjestely ku Jyväskylän kämpässä. Silloin ei vaan ollu omaa keittiöö ja lukkoo ovessa.



 Airbnb-kuvat otettiin siis koska ollaan lähös tasan kuukauden päästä pariks viikoks Karibialle Puerto Ricoon! Matkaraha tulee tarpeeseen, ni päätin vuokrata mun kämppää välil viikonloppusin ja sit sen reissun ajan. Ihanaa päästä lämpimään. Toinen päivän ilouutinen on se, et valmistun viel ennen jouluu ja sain mun lopputyöstä vitosen!! Oon venannu tätä päivää ihan hulluna enkä vois olla onnellisempi. Toivoin nelosta, ni tää ylitti kyl kaikki odotukset! Aiheena mul oli Ympäristövastuu vaatetuotannossa. Vaik aihe ei olis voinu olla kiinnostavampi, ni kyl mä tein duuniiki sen eteen. Sain kasaan yhteensä 72 sivuu ja toivottavasti sisällöstäki olis jotain hyötyy.

Mul on ollu tänään vapaapäivä, ni oon hengaillu vaan sisätiloissa leipomas saaristolaisleipää. Sen pitää hitto eka kohota puoltoist tuntii ja sit olla uunis viel yli kaks tuntii! Vertaisin tätä kärsimystä pyykkitupaan. Koht ne on ollu siel kolme tuntii, et toivottavasti tulis ees syömiskelposta. Aion lähtee täst viel vähän lahjaostoksille, kuhan saan leivät uunista. Mul on paljon duunii nyt joulukuussa, mikä on hyvä ihan sitä matkaaki ajatellen. Torstaina on kuitenki vapaa ennen työntäyteistä viikonloppuu, ni sillon aion tehä himmeleitä. Ni pitää tänään käydä ostaa kans vähän olkii meiän himmelikerhoon. Must on ihanaa antaa kaikkii ite tehtyi juttui joululahjaks, vaik mun sukulaiset ei ehkä osaa arvostaa niitä ihan yhtä paljon ku mä :D En kuitenkaa anna sen pilaa mun iloo vaan annan niitä silti, haha!

3 kommenttia:

  1. Ihanan symppis kämppä! Mulla vähän sama ongelma kasvien kanssa, kaikki meinaa delaa... :'----( En oikein tiiä mitä teen väärin, yritän antaa säännöllisesti vettä ja rakkautta, mutta ei se kai riitä haha. Pitäs ehkä vaihtaa ne noista ostomullistaan johonkin uuteen ja parempaan, niin sit ne voiskin siitä piristyä. Mutta kellä nyt on sellaiseen aikaa? XD Mä kans kävin ikeasta ostaas ton hyllyn, ihan paras!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihi kiitos :) siis mä viel vaihdoin ne johonki muuhun multaan yks päivä ja SILTI ne meinaa kuolla! en tajuu, mitä muuta ne vois haluta :D

      Poista
  2. Söpö kämppä!! Ja Puerto Ricoon, aaaaahhhh!!!!

    VastaaPoista