WHADDUP OON TAAS SUOMESSA


Parin kuukauden tauko takana. Nyt oon kipee, ni mul on vihdoin ylimäärästä aikaa istuu koneella. Piti ihan itekki käydä kattoo, mistä oon viimeks puhunu. Tulin takas Suomeen siis tos pari kuukautta sit ja nyt ku kirjotin ton, ni järkytyin ihan itekki miten nopsaa aika on menny. En oo edes tajunnu, et oon ollu tääl jo niin kauan. Muutto Ruotsista takas Suomeen oli maailman stressaavin, koska samaan aikaan piti hoitaa loput kouluhommat kuntoon, tehä ryhmätöitä, lukee tentteihin, pakkaa, siivota ja hoidella viel jotain juttui Suomeenki. Lopulta kaikki meni kuitenki ihan hyvin. Saatiin extralaukku lainaan meiän Ruotsista ostetuille kamoille, koska laukuthan oli tietty täynnä jo ku tultiin, hehe ja onneks meiän kaa samalla bussilla kentälle tuli yks jäbä meiän koulusta, koska muuten meil ei olis ollu mitään mahiksii saada niitä kamoi raahattuu ite tai edes nostettuu sinne dösään. Kaiken lisäks olin ihan kuolemanpeloissani meiän lennoista ja onnistuin polttaa mun käden kentällä silleen, et oikeestaan koko panikoimiseen varattu aika meniki kentän vessas spiidaamiseen. Ensinnäki se kiehuva vesi mun koko kädellä sattu ihan helvetisti ja koko käsi turpos, mut enemmän taisin itkee sitä et kaikki stressi laukes. Vaihtoki oli sen verran nopee, et siinä ei paljoo jääny aikaa miettimiselle. Käsiki onneks parani mun kylmävesihauteiden ansiosta nopeesti, koska mul oli heti koko viikonloppu duunii ku tultiin torstaina Suomeen.


 Kuulin Ruotsissa, et Forumin Bik Bokiin oli pikanen parin päivän haku, laitoin heti hakemuksen menee ja jonku aikaa sen jälkeen mulle soitettiin. Jouduin siinä sit sellaseen yllärihaastikseen rappukäytävässä, ku mun kämppiksellä oli just joku maratonpuhelu menos meiän yksiössä, ni mä hermostuneena ravasin edestakas meiän opiskelijatalon käytävää ja yritin kuulostaa edes jotenki täysjärkiseltä :D Ilmeisesti se meni ihan ok, koska puhelun lopuks sain jo kuulla, et ne haluis palkkaa mut. Okei, johtu varmaan suurimmaks osaks siitä, et olin kuulemma saanu hyvät suositukset, ni uskals palkkaa näkemättä pelkän puhelun perusteella, et en sit tiiä kuinka normaalilta oon siinä ite edes kuulostanu, haha :DD Muistan vaan sen ku multa kysyttiin, et oliks jotain työtehtävää, mistä en niin paljoo tykänny ku olin aikasemmin Bik Bokilla, ni vastasin, et ehkä joku imurointi, ku kuka siitä nyt tykkäis xD Hyvä vastaus hei, kertoo kyl et oon selkeesti pohtinu ton duunin hyvii ja huonoi puolii.. Nyt oon ollu Bik Bokilla taas melkeen pari kuukautta ja on ollu kivaa. Tykkään meiän isosta hienosta myymälästä ja mun duunikavereista ja sinne on kyl aina kiva mennä. Tietty mul on kauhee ikävä Jyväskylän jengii, ku oltiin niin tiiviisti yhessä, mut onneks ollaan edelleen koodeis ja nähtykki osan kaa nyt ku oon back! Bik Bok on mulla oikeestaan enemmän sivuduunina nyt, koska oon täyspäiväsesti harjottelussa Samujin studiolla. Siel mä hommailen suunnilleen kasista neljään joka päivä ja kerran tai pari viikossa meen sen jälkeen viel iltavuoroon Bik Bokiin eli tulee sellasii kivoi 13h päivii. Et herään kuudelta ja oon himassa joskus puol 10 aikaan ja yritän suihkun ja syömisen kautta mennä heti nukkuu, et jaksaisin taas seuraavana aamuna herätä ajoissa. Usein teen sellasta kuuspäivästä duuniviikkoo, et oon viel lauantainaki duunissa. Sit yritän jossain välissä ehtii tekee ruokaa, nähä kavereita ja hengaa Bambinki kaa. Ja älkää huoliko Bambi on ollu mun pitkinä päivinä famulla, Meldis-siskolla tai mun kämppikset on vieny sitä pissalle. Tänään se olis tullu mun kaa eka studiokoiraks ja menny loppupäiväks Melissalle, mut nyt ollaanki sit molemmat himassa.


Kävin muuten just lääkärissä ja jouduin loppuviikoks saikulle. Mikä siinä on, et vaik olis kuinka kipee ni aina tulee huono omatunto ku saa saikkuu ja miettii, et oonkohan mä nyt tarpeeks kipee olee pois duunista. Heti sattuu keuhkoihin ja kurkkuun ja säteilee korviinki se kipu ku vähänki liikahtaa, ni ehkä ei täs nyt pariin päivään kantsi lähtee himast mihinkään. Mut mites toi urheilu täs kaiken kiireen keskellä? Oon viime viikon alun jälkeen ehtiny tekee kaks pylly-/jalkatreenii. Siis ainoot treenit johonki kolmeen kuukauteen. Ihmettelin viel maanantaina salilla, et miten voiki olla siinä ajassa ihan kaikki voimat lähteny. Tein esimerkiks sumomaastavetoo samoilla painoilla ku ennen ja taisin jaksaa joku kuus toistoo ku ennen meni puolet enemmän xD Sit illalla mul oli outo olo keuhkoissa ja sykkeet tosi korkeella. Ne tais johtuu alkavasta flunssasta, mut siitä paskasta kunnosta en oo viel ihan varma. Sen näkee sit ens kerralla. Oon kyl huomannu sen täs muutenki, et oon laihtunu, koska en oo ehtiny syömään yhtä säännöllisesti ja varsinkan treenaa. Ruotsissa oli syömiset hyvässä kunnossa ja salille ehti joku neljä kertaa viikos. Housut on nyt löysempii ku ennen ja reidet ja pylly pienemmät. Suurimman eron huomaan ehkä koostumuksessa, ku puristellessa ei tunnu enää sellaselta kiinteeltä vaan enemmänki pehmeeltä :D Et onnee vaan sille, joka pääsee mua puristelee, haha.


Me asutaan siis täl hetkellä Bambin kaa Töölössä mun kaverin Annan kämpässä. Tääl asuu nyt kans Annan kämppis ja yks sen joku lapsuudenkaverijäbä. Tilaa tääl kyl riittää ja ihanaa ku on niin lyhyt matka duuneihin. Saliki on ihan vieressä, jos viel joskus pääsisin sinne. Anna on siis ite Aasias reilaa ja tulee sieltä joskus huhtikuussa varmaan, mut ollaan puhuttu, et voisin asuu täs viel toukokuuhun eli siihen asti ku mun harjottelu loppuu. Kesällä haluisin tehä paljon duunii ja nauttii kesästä ja alkaa kirjottelee opparii vast sit syksyllä. Jyväskylään mun ei tarvii enää mennä, mut varmaan joku oma kämppä stadista olis ihan kiva. Nyt ku kirjotin tätä, ni muistin, et en oo vielkään jaksanu tehä mitään mun kadonneen opiskelijakortin eteen, joten päätin olla reipas ja soitin eka löytötavaratoimistoon, mis sitä ei ollu ja sit opiskelijakunnalle Jyväskylään, et miten saan uuden. Homma tyssäs nyt vaan siihen, et en löytäny mitään järkevää kuvaa siihen, mut ehkä kohta teen asialle jotain. Jos nimittäin haluun edes mennä käymään siel Jyväskyläs, ni junaliput on puolet halvemmat opiskelijakortilla (Onnibussiin ei saa tulla pikkupiskei) ja sit voisin taas käydä duunipäivän aikana safkaamas opiskelijahintaan. 

Nyt voisin alkaa keittelee bulgurii ja syömään mun eilen tekemää shakshukaa. Kelasin, et voisin ottaa siitä jotku kuvat ja laittaa reseptin tännekki nyt ku en kerran voi liikkuu täst sohvalta. Mut sit muistin, et mähän säilytin tos varmaan viikon mun muistikorttii kiinni koneessa. Joo, oon kuullu sata kertaa et ei saa ku se voi vääntyy tai katketa tai jotain. No, sit se otti vähän osumaa hissin seinään ja väänty. Sen jälkeen en oo uskaltanu viel kokeilla et meneeks se ensinnäkään sinne kameran sisään tai lukeeks mun kone sitä enää. Tänäänhän se sit selvii. Saatatte siis saada myös jonku epämääräsen puhelinkuvan, mut niihinhän on tääl totuttu! Ihanaa olla takas. En muistanukkaan kuinka kivaa must on kirjottaa.

4 kommenttia:

  1. Tervetuloo takaisin taas. Ootkos muuten kuullut jo Tahko miitistä 7-10.4? Ilmeisesti epävirallinen bloggaajien miitti, jonne mekin tyttöjen kaa varattu mökki. Kun oon lukenut sun blogeja, niin ois mahtavaa tavata sut siellä. Ainakin mökki kannattaa varata heti, ennenkuin loppuu.

    VastaaPoista
  2. ihanaa ku oot bäk to hesa napakettu<3

    VastaaPoista
  3. kiva että oot takasin :)

    VastaaPoista
  4. missä olet :( kaipaan sun postauksia

    VastaaPoista