VERY SERIOUS MAKEUP TUTORIAL

Siis ihan ekaks näytä hirveeltä ja yritä syödä kuumaa puuroo.


Sit yritä epätoivosesti laskee sun silmien turvotusta pakastelusikoilla.


Ku huomaat, et se ei auttanu yhtään mitään, ni oot valmis alkaa meikkaa. Eka CC-voidetta sormin ympäri naamaa, keskiostasta ulkoreunoihin päin. Mä en oikeestaan käytä sitä ku vaan t-alueelle ja sit muualta peittelen pahimmat punotukset peitevärillä.


Peiteainetta laitan vasta CC-voiteen jälkeen. Aina silmien alle ja nenänpieliin, joskus kans leukaan ja sit peittelen sillä finnit ja muut epämääräset kohdat. Silmien alle joutuu usein laittaa pariki kerrosta.


Rikoin eka Köpikses mun meikkipeilin toisen puolen ja sit torstaina sen imartelevan zoomipuolen, jota oon käyttäny siitä asti. Vois olla aika ostaa uus peili, mut siihen asti (eli mut tuntien pitkään xD) mennään tolla minipeilillä.. Koska mun pohjameikit on toistaseks viel vähän liian vaaleet mulle ennen ku taas kalpenen täysin talviväriini, ni laitan puuterikerroksen lisäks yhen kerroksen mattasta aurinkopuuterii kaulalle ja koko naamaan.


 Pohjan jälkeen teen silmämeikin. Ihan alimmaiseks tulee vaaleeta helmiäisluomivärii liikkuvalta luomelta kulmakarvoihin asti, vähän niin ku pohjustukseks. Ihan kattokaas ammattiniksit käytössä :DD Sit pronssista luomivärii liikkuvalle luomelle, luomivakoon ja vähän kans sen yläpuolelle tollasella sudilla.


Sillä samalla siveltimellä levittelen taas liikkuvalle luomelle ja kulmaluun alapuolelle ruskeeta luomivärii. Pyyhkäsen välissä paperiin vähän tota samaa sivellintä, haha ja sekottelen sillä nää kaikki kolme kerrosta siihen kulmaluun ja luomivaon väliselle alueelle sellaseks kevyeks varjostukseks.


Luomivärin jälkeen piirrän tummanruskeella kajalilla rajauksen silmän puolivälistä ulkonurkkaan ja yhdistän sen alaluomen rajaukseen, joka on kans ehkä vaan joku neljäsosa koko alaluomesta. Sit häivyttelen yläluomen rajausta viel ihan ihan tummanruskeella mattaluomivärillä, jota tulee kans vaan pelkästään tonne liikkuvan luomen ulkonurkkaan. Tän jälkeen ripsien taivutukset ja ainaki kolme kerrosta ripsarii ja kuivattelut välissä, hehe.

Tossa alhaalla kasuaalisti harjailen mun kulmakarvoi ripsiharjalla, koska oon kadottanu kulmakynän korkin, mis ehkä joskus muinoin oli sellanen kampa. Mähän siis käytin torstaina aika roimasti aikaa siihen, et kattelin kulmakarvavideoita ja trimmailin mun kulmakarvoi xD Kampailun jälkeen piirrän kulmakarvoille eka vähän niin ku rajat ja sit vasta väritän. Eli alapuoli eka, sisänurkasta tonne kulmakarvan häntään päin. Sellanen aika suora viiva ja sit häntä. Sen jälkeen piirrän yläpuolen rajan taas sisänurkasta ulospäin. Ylärajan mä alotan ehkä sentin kauempaa sisänurkasta ku alarajan, koska toi kulmakarvan levein kohta on musta kivemman näkönen ylhäältä vaan väritettynä eikä niin tarkalla viivalla piirrettynä.


Ku oon tehny kulmat, ni piirrän niiden alle nestemäisellä peitevärillä tollaset viivat, millä saan kulmaien rajat viel tarkemmiks ja kulmaluutaki vähän korostettuu. Amatöörinä mulla ei oo mitään muita siveltimii sen mun luomivärisiveltimen lisäks, jota kutsuin siis ammattimaisesti tollaseks sudiks, ni häivytän noi viivat ihan vaan vanupuikolla. Okei, on mul oikeesti sellanen viiden sentin pitunen vaahtomuovinen, jonka pienempää päätä ehkä ihan vähän käytän välillä siinä ku levitän sen tummimman luomivärin tonne ulkonurkkiin ja ehkä välillä jopa vähän kulmien värittämisessä xDD Hehheh, mut ku se on niin tarkka..


Varjostukset aurinkopuuterilla poskiluiden alle ja sit poskipunat poskipäille. Pitäisköhän pyytää joululahjaks joku sivellinsetti? Ton oon nimittäin pölliny jostain äitin matkameikkisetistä noin 10 vuotta sit varmaan. Nyt mua ehkä vähän nolottaa, hahahhh.


Viimeistelynä huulirasvat alle ja tolla täydellisen värisellä rajauskynällä punat koko huulille. Jos huulet näyttää jotenki epätasasilta, ni yleensä kuorin ne viel ennen huulirasvaa kosteella vanupuikolla. Toi huultenrajauskynä on ihan mun lemppari ja meen heti ostaa uuden ku pääsen Suomeen! Aikasemmin oon käyttäny sitä vaan huulten rajaamisen, mut yhen mun kaverin ihanan huulipunasävyn inspiroimana päätin testaa sitä koko huulille ja nyt oon rakastunu.


 Thadaaa. Kaikessa tässä meni vaan ikuisuus. Mun perus arkimeikki siis.

Tuotteet joita käytin:
Lumene Natural Code CC-cream 2 Nude / Maybellinen Fit Me Concealer 10 Light / We Care Icon Natural Wear Face Powder 2 Natural Sand / We Care Icon Sun Wear Bronzer 1 Perfect Tan / H&M Blusher Spring Flower / Yves Rocher Couleurs Nature Quad Eyeshadow 06. Brun Incandescent / Kiko Infinity High Pigmented Eyeshadow / H&M Woodwork eyeshadow / Yves Rocher Botanical Color Eye Pencil Brun Écorce / Max Factor Fusion False Lash Effect mascara / Lumene Blueberry Eyebrow Pencil 3 Blond / Seppälä Lipliner 02 Honey Bun




 Lopputuuletukset viel. Ja jos joku ihmettelee asuvalintaa, ni toi on mun uus maailman ihanin ja superpehmein yökkäri. Kyllä, se on oikeesti yöpaita ja ostin sen Lindexin yökkäriosastolta. Rintsikoita taisin käyttää viimeks torstaiyönä xD Sen lisäks, et en tykkää normirintsikoista, ni en tykkää myöskään pitkistä tai löysistä yökkäreistä. Oon Ruotsiin muuttamisen jälkeen käyttäny vuorotellen mun eri napiksii yökkäreinä, mut ajattelin kerranki panostaa ja ostaa tollasen ihan oikeen. Nyt se onki sit yötäpäivää päällä, haha.


Mites uppoo tällaset postaukset? Lisää vai ei? Kommenttei saa heittää myös meikistä ja toteutuksesta!

18 kommenttia:

  1. Mun pitäs kans ostaa joku meikkisivellinsetti, mutta gaah ne maksaa niin paljon ja pärjään näilläkin mitä mulla on XD Eli samat ku sulla..... Oon ihan hukas mun kulmakarvojen kaa, et ehkä munkin pitäs vähän käyttää aikaa youtube kulmakarvavideoiden katseluun! Lisäks tarvisin vielä jonkun peiteväri jutun, mut en yhtää tiiä minkälaista tarvisin. Oon niin käsi meikkaamisen suhteen! Mut sun meikki on tosi kiva ja just hyvä toteutus! ;--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihii, kiitos Reetta :) joo siis mulla on kans toi, et mielummin käytän rahaa vaik vaatteisiin ku johonki siveltimiin :D mut noi Annin suosittelemat on kyl oikeesti halpoi ja sieltä löyty sellanen kulmakarvasettiki, mitä muistan et Anni on joskus mulle hehkuttanu :D huomenna laitan kyl heti tilauksen tulee ;) sä näytät kivalta vaan ripsarilla ja huulipunalla, ni et ainakaan näytä siltä, et olisit hukassa :D itehän vietin joku puol tuntii Kick'sissä vertailemassa eri peitevärei ja päädyin sit ostaa ton Fit Men. se on toiminu mulla ihan hyvin muuten, mut en esimerkiks nenän punotusta menis peittelee sillä, koska mulla on ainaki sellanen iho, et kaikki vähän jämäkämpi kama levittyy silleen epätasasesti ja jää kaikkiin kuivempiin kohtiin kiinni ja sit ihohuokoset vaan paistaa :D mut kantsii kysyy jostain, ni saa apuu!

      Poista
  2. Hahaha tää oli hyvä! Ja mimmit kattokaapa MUA:lta niitä siveltimiä! Ite ostin muutaman sieltä sillon ikuisuus sitten ja testasin niitä ekaa kertaa varmaan pari viikkoa sitten :DDDD MUT ne on hyvä ja tais olla aika halvatki niinku kaikki siellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :D toivottavasti oli viihdyttävä, haha! niin ku tos jo sanoin Reetallekki, ni yritin tosiaan toissapäivänä katella sieltä niitä siveltimii, mut yks ongelma on kans se, et enhän mä tiiä millasii siveltimii mä tarviin xD tai et mitä milläki tehään, se on ehkä vähän se ongelma, hahahhh. ajattelin tilaa ainaki sellasen kulmakarvasiveltimen ja joku luomivärisivellin olis kans kiva, ku tietäis vaan et ostaa erilaisen ku mikä mulla jo on ja et mitä sillä kuuluu tehdä :D sit oon kans miettiny, et jos korvaan ton mun upeen poskipunasiveltimen, ni osaanko käyttää sitä uutta tai saanko samanlaista jälkee aikaseks :D

      Poista
  3. Sähän olet ihan super nätti! :) Eikai sillä väliä ole, että millä työkaluilla vääntää ja kääntää, jos lopputulos on hyvä. ;)

    Mutta jos haluat hyviä siveltimiä edullisesti, niin coastal scentsin siveltimiä voin suositella. Valikoimasta löytyy siveltimiä sekä aidolla karvalla, että synteettisellä. Heidän sivuiltaan tilatessa tulee suht hintavat postikulut, mutta eipä silti niille siveltimille jää paljoa hintaa. Toki jos haluaa pienemmillä kuluilla tilailla, niin pretty.fi myy ainakin joitain heidän tuotteitaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no voi kiitos :) just kävin kattelee sun blogii, ni niihin lopputuloksiin verrattuna tää on kyllä ehkä just ja just ok :DD et saattaa olla taidoissa sekä välineissä viel vähän hiomista, hahahh. mut kuhan itellä on hyvä fiilis siitä miltä näyttää, ni se kai on tärkeintä! ja hei täytyyki käydä heti tänään kattelee millasii noi Coastal Scentsin siveltimet on. kiitos paljon vinkistä! :)

      Poista
  4. Haha, ihana postaus! :D Itsekään en tiedä lähes mitään mistään siveltimistä, pitäisi varmaan perehtyä tarkemmin..:D Tai siis onhan miulla lähinnä tuollainen luomivärien häivyttämiseen ja levittämiseen omat sutinsa, mutta voisin kaivata esim. parempaa sivellintä varjostusten tekoon :P Ihanasti muuten tuo pronssinen luomiväri korostaa silmiesi väriä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehee kiitos :) kiva jos tykkäsit! siis ku mähän en tiiä edes millasta sivellintä pitäis käyttää siihen levittämiseen, häivyttämiseen tai varjostuksien tekemiseen ja mitä eroo niillä on xD pitää varmaan perehtyy asiaan vähän ennen ku alkaa tilailee, hahahhh!

      Poista
  5. Aloitit tämän tuton kyllä niin mahtavasti, ihana ♥ Kaunis olet ja upea meikki syntyi. Sun silmät on ihanan väriset wow! ♥_♥ Mä ostin vuosia sitten ihan Sokkarilta sellaisen meikkisivellinsetin kuin Ecotools ja ne ovat ihan loistavat. Siinä tulee muutama sivellin ja niillä pärjää. Tilasin myös melko edullisesti Thebokselta tässä hiljattain ihan ison meikkisivellinsetin alle 20 eurolla, ne ovat ihan ok hyvät, ei parhaimmasta päästä mutta menee. Niitä Ecotoolseja ei kyllä voita mikään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos <3 kiva kuulla, et uppos haha! mun silmät on jotku perus vihreet, mut varmaan luonnonvalo tekee ihmeitä :D joo mä oon itse asiassa katellukki joskus niitä Ecotoolsin siveltimii Sokoksella. jos nyt vaik ite tilais pari pienempää ja säästäis isommat (ja kalliimmat, hehe) sit vaikka joululahjatoiveiks :D voisin kyl käydä kurkkaa ton Theboksenki. kiitti viel vinkeistä!! :)

      Poista
  6. haha olipas hauska :D Tosi kaunis lopputulos <3

    VastaaPoista
  7. Tosi hauska ja rento postaus. Oot mielettömän kaunis. :)

    VastaaPoista
  8. Olipa hauskasti tehty tuto :) Kaunis olet !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos! :) haluisin tehä vähän jotain erilaista ja ajattelin, et mä en ehkä tutoriaalin tekijänä oo mikään uskottavin tyyppi, koska en tosiaan oo kovin pro näissä hommissa, ni en sit halunnu heittäytyy liian vakavaks :D

      Poista
  9. woaa oot supernätti!

    VastaaPoista