ONKS OK OLLA ITESTÄÄN YLPEE?

Usein ku mä haluun jotain, ni pettymysten välttämiseks oon yleensä jo heti alkuunsa sitä mieltä, et en mä kuitenkaan pääse tai osaa ja kaikki muut on paljon parempii. Onneks mulla on kuitenki kavereita ja perhettä, jotka sanoo joo joo, Mikaela me kaikki tiedetään, et se paikka on jo käytännössä sun tai unohda nyt toi suomalainen vaatimattomuus ja kehu vähän ittees tai et sä tollasella asenteella ainakaan mihinkään pääse. Niinhän se on. Onneks osaan välillä nykyään myös ite uskoo itteeni. Musta kaikkien olis välillä ihan hyvä pysähtyy miettii, mitä on saavuttanu ja miten. Monille nää mun elämän ylpeydenaiheet ei varmasti olis isokaan juttu, mut mulle ne on. Sillon ku tulee niitä hetkii, et ei musta oo mihinkään, on hyvä palata muistelee mistä voi olla ylpee ja muistuttaa itteään, et kylhän on, mut mitään ei saa ilmaseks. Pitää siis lopettaa se vinkuminen (vinkkinä vaan mullekki) ja tehä duunii. Ja koska musta on ihan yhtä ok olla ylpee itestään ku muistaki ja ihailen ihmisii, jotka tietää mihin niistä on, ni lopetan nössöilyn tähän ja kerron miks oon just nyt 24-vuotiaana Mikaelana erityisen ylpee itestäni.


Oon ylpee musta koska

// Hain kesken toisen tutkinnon toiseen koulutusohjelmaan ja pääsin sisään. Kusin matikan, mut se ei haitannu koska olin lukenu hyvin ja lähtöpisteet tais olla melkeen täydet. // 

// Väänsin yhen kevään samalla uutta kouluu ja edellisestä opparii, josta kaiken tuskan jälkeen tuli hyvä. //

// Lähin ihan yksin Barcelonaan vaihtoon ja selvisin. //

// Pääsin suuntautuu mun opinnoissa muotiin ja vähittäiskauppaan, mitä piti viel erikseen hakee ekan vuoden keväällä. Valinnat tehtiin cv:n, hakukirjeen ja haastattelun perusteella. //

// Oon onnistunu nostaa nyt mun keskiarvon yli neloseen, muutamasta restonomin tutkinnosta hyväksluetusta vähän huonommasta numerosta huolimatta. // 


// Pääsin yli 700:n hakijan (olin eka laittanu yli 400, mut joku paremmin muistava korjas xD) joukosta osaks Jyväskylän Bik Bokin kuuden työntekijän upeeta tiimii ja ilmeisesti hoidin duunini ihan kunnialla, koska oon saanu sekä superhyvät suositukset että apuu työ- ja harjottelupaikkojen hakemiseen meiän ihanalta myymäläpäälliköltä. ♥ //

// // Uskalsin lähtee taas vaihtoon ja pääsin vihdoin opiskelee Ruotsiin Textilhögskolaniin, mistä olin haaveillu jo kauan, mut ollu kans tosi epävarma pääsenkö sisään mun opiskelutaustoilla. //

// Sain mun unelmien harjottelupaikan Suomesta yrityksestä, jonka ite ajattelen tällä hetkellä ehdottomasti yhteks parhaaks suomalaiseks muotibrändiks. Käytin luvattoman paljon päivii ja aikaa mun CV:n ja harjotteluhakemuksen kirjoittamiseen eka englanniks ja sit suomeks. Piinasin mun kavereita ja sukulaisii, ku kysyin niiltä apuu ja mielipiteitä. Kirjotin ikuisuuden myös saatesähköpostii hakemukselle, etin potentiaalisii harjottelupaikkoja ja niitä hiton yhteystietoja, mihin voin hakemukset lähettää plus täyttelin viel kaiken maailman sähkösii hakukaavakkeita. Kokonaisuudessaan kaikkeen hiomiseen ja hinkkaamiseen meni niin paljon työtuntei, et en haluu edes ajatella, mut se kaikki oli kuitenki täydellisen harjottelupaikan arvosta. //

// Sain hakemuksen perusteella haastattelukutsun Nikelle Retail Planning harjottelijaks ja pääsin ekan haastattelun jälkeen seuraavaan vaiheeseen, mistä kuulen lisää varmaan tän viikon aikana. Otin jo siis harjottelupaikan vastaan Suomesta, mut haluun kattoo kuinka pitkälle pääsisin. //

 

Ton mun listan jälkeen aloin taas miettii, et onkohan noiden takii nyt mitään syytä olla ylpee tai onks ylipäätään ok sanoo ääneen, et on tyytyväinen johonki mitä on saavuttanu. Osa teki mieli ottaa kokonaan poiski, mut sit ryhdistäydyin. Pakko mun on kai se myöntää - oon mä ihan hyvä. Ja niin ootte te kaikki muutki, jos vaan haluutte. Muhun ei yleensä uppoo nää kaikki jos vaan uskoo itteensä -lässynläät, mut kai se täytyy jo alkaa uskoo. Oon ylpee myös kaikista ihanista ihmisistä mun ympärillä, jotka uskaltaa tehä sitä mitä haluu ja tavotella unelmiaan. Oon ylpee jopa mun pupsista, joka on maailman kiltein ja rakastettavin pikku piski. Aina niiden ylpeydenaiheiden ei todellakaan tarvii olla mitään elämää mullistavii juttui. Välillä voi olla ylpee vaik siitä, et jakso viel duunin jälkeen käydä salilla tai uskals vihdoin sanoo sanottavansa tai pysty olee viikon herkkulakossa. 

Nyt kertokaa mulle, mistä te ootte ylpeitä! Se on ihan ok ;) Vai mitä?

14 kommenttia:

  1. Kyllä on todellakin ok olla itsestään ylpeä!:) Todella kiva postaus oli tämä!Itsekin aina meinaa usko loppua kesken, vaikka varmasti löytyy monia asioita mitä on tehnyt mistä voi olla ylpeä, pitäisi ehkä vähän useammin niitä mietti kun hautautuu taas johokni en muka pysty ajatukseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo siis sellanen epätoivoon vaipuminen on just pahinta :D ja helppohan se on sanoo, et kannattais miettii mielummin niitä onnistumisii, mut niin se vaan on :) jos on jo valmiiks sellanen asenne, et ei tää onnistu kuitenkaan, ni harvoin onnistuukaan. mul on ehkä usein just se ongelma vaan, et en haluu odottaa liikoi, et ei joutuis sit pettyy, mut silti yritän miettii, et kyl mä osaan ja tää menee hyvin!

      Poista
  2. Hei sinne bik bokiin oli yli 700 hakijaa ;) eli viel parempi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha, hyvä et korjasit :D mä olin ihan varma et se oli vähän alle 450, mut taiski olla sit vähän alle 750 :D

      Poista
  3. Oho kuulostaapa hyvältä kaikki! Huippu postaus, you go girll

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehe, oon kyl itekki täl hetkel aika tyytyväinen siihen miten tää elämä rullailee. kiitos paljon :)

      Poista
  4. Ihana postaus ja todellakin itsestään saa ja pitääkin olla ylpeä! :) Varsinkin sinun, joka luettelit paljon tuollaisia huikeita juttuja ja onnistumisia ♥

    VastaaPoista
  5. No ON ok, erittäin ok! Suorastaan suositeltavaa. Näähän on sitäpaitsi ihan mielettömiä suorituksia jokaikinen, mäkin oon ylpee susta. :D Mäkin tein kerran tän tyyppisen listan muistuttaakseni itelleni, että kyllä mä oon ihan hyvin tässä pärjäilly, vaikka onkin gradu kesken ja ties mitä. Jotenkin ne omat "saavutukset" aina unohtuu, etenkin kun vertaa itseensä jatkuvasti muihin. Sit ajattelee, että "voi vitsi, tolla on levytyssopimus/2000 lukijaa/oma kolumni/vaatemallisto/jalkapalloilijamies/paljon rahaa/timmi perse, mä oon niin epäonnistunu elämässä", vaikka ne omat tavotteetkin ois ihan muualla. :D

    VastaaPoista
  6. olitko itse Barcelonassa vai jossain viereisessä kaupoungissa vaihdossa? :) itse oon nyt vaihdossa Martorellissa, 30 kilometrin päästä Barcelonasta :)

    VastaaPoista
  7. hyvä miksu, oot todellakin BOSS ja pystyt mihin vaan<3 ja hei voitko vaik whatsappaa ja kertoo sun harjottelupaikan ja DAA TÄRKEIMMÄN eli koska sä tuut tänne harjotteluun?!?!?!?!?!

    VastaaPoista
  8. Ihana postaus!:) Monta syytä olla ylpeä itsestään<3

    http://sofiawilhelmiina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  9. Joo saa ja pitää olla ylpee itsestänä (ja muista!), ei ihmiset tarpeeks oikein oo, se on totta. :) Toi oli hyvä pointti, et pitäis miettiä, et mitä on saavuttanut ja miten. Itelläni on ollut opintojen puolesta aika raskas syksy, ja voisin kyl joululoman kynnyksellä pohtia, että mihin kaikkeen sitä voikaan olla saavutuksissaan tyytyväinen, eikä vain miettiä epäonnistumisia ja lannistaa itseään turhalla murehtimisella. n__n

    VastaaPoista
  10. Saat todellakin olla ylpee itestäs! :) Sä taidat tai opiskelit Jamkissa? :) Ite alotin sielä nyt syksyllä ja en vois olla ylpeempi, että mä mun 4 vuoden takasella amiksen todistuksella plus sillä pääsykokeisiin pänttäämisellä vakituisen duunin ohella, pääsin sisään! Oon ite kans hakemassa tohon samaan kärkeen. Itse asiassa vaan sen takia hain tänne Jyväskylään opiskelemaan. Toivottavasti pääsen sinne!

    Ja sulle ihanaa joulun odotusta <3 Tää blogi jää kyllä mun lukulistoille! Tulee niin hyvä mieli :)

    VastaaPoista
  11. Mäki oon ylpee sun dogista! Se kävelee hihnassa niin hienosti ja ei riehu tai karkaa vaik oliski vapaana vaan jumalauta seisoo siinä vieressä!! :D Jade sais kyl ottaa siltä oppia.

    Ainiin ja kukaan koira ei oikeen oo uskaltanu/halunnu mennä Jaden petiin, mut bambi heti määrätietosesti ja päättäväisesti otti sen omaks nukkumismestaks ja tyytyväisenä siinä nukkukin! hahaha Bambi on niiiin supercute piski <3

    VastaaPoista