tulokset parin kuukauden kuntoprojektin jälkeen

Pari kuukautta sit päätin koklaa voisinko vähän elämäntapoi muuttamalla saada itteni parempaan kuntoon. Ongelmana ei siis ollu se, et en olis ollu tyytyväinen itteeni vaan syynä oli oikeestaan ihan vaan uteliaisuus. Ja halusin mä vähän itsekuriiniki koetella. Tarkotuksena oli siis vaan lopettaa herkuttelu ja lisätä salitreenii. Aika nopeesti kuitenki tajusin, et pelkästään niillä ei mun kohdalla ollu parissa kuukaudessa mitään tehtävissä. Niinpä kävin enemmän salilla, söin supervähän herkkui ja olin lopulta 2,5 viikkoo aika iiisillä dieetillä.

Ennen mua ei olis mitkään dieetit voinu vähempää kiinnostaa, mut sit otettiin väliaikakuvat ja vedin jonku nyrkin kokosen herneen nenään, koska en nähny mitään eroo aiempaan. Soitin heti mun yhelle kaverille, jonka ajattelin ymmärtävän mun tuskaa. Se on tietää kaiken näistä jutuista, joten se sit käski mun alkaa dieetille, anto ohjeet syömiseen ja niin mä alotin sen. Tää vähän yli pari viikkoo sisäls useimpina päivinä 1500-1700kcl ja 100-150g hiilarii päivän mittaan treenin ajankohdan mukaan nautittuina. Yks lauantai vedin 3000kcl ja toisena noin 2800kcl, hups. Painoo tippu parissa kuukaudessa suunnilleen 2kg enkä tiiä kuinka iso osa parin vikan dieettiviikon aikana. Dieetin aluks en viel tienny kauan sitä kestäis, mut torstaina päätin jatkaa enää perjantai-iltaan, koska oon oikeestaan ihan tyytyväinen täl hetkel ja vaik tää nyt tyhmältä ehkä kuulostaaki, ni en haluu laihtuu enää yhtään. Nyt nähään sit, mitä te ootte mieltä. Ylempänä näkyy aina huhtikuun alussa otettu kuva ja alempana toissapäiävänä otettu. Kuvien väleissä taas mun silmään näkyvät muutokset.

// Mahasta ja kyljistä lähteny ylimäärästä pois. Kuulemma myös solisluut paistaa enemmän, sano Anni. //

// Näitä saa aika pitkään syynää ennen ku näkee mitään eroo. Pyllystä on ainaki kadonnu muotoo ja kyljestä rasvaa. Pylly on pienempi, mut kiinteempi. Alakuvassa se näyttää muutenki jotenki surulliselta. Ehkä se kaipaa sen läskikamui. Tätä en siis kutsuis ihan win-win -tilanteeks, joten eiku pullalle ja pylly takas kehiin. // 

// Vyötärö näkyy ainaki mun mielestä selkeemmin ja siel ne solisluutki sojottelee. //

 // Täs taas sanoisin, et reidet on kaventunu jonku verran ja varsinki yläreidestä lähteny mulle ominainen pyllynalusmakkara eli pylly numero dos. Muutenki jalat näyttää jotenki vähemmän chubbyilta, mut ehkä mä vaan kuvittelen, haha. Myös tästä huomaa kuinka se pylly on litistyny, nyyyh. Kiva muuten toi alemman kuvan kuoppa mun mahassa, ku tulee toi joku luu sopivasti alavatsan eteen :D //

 // Rasvaa on lähteny jonku verran koko selästä ja vähän kai reisistäki. //

 // Edelleen maha on ihan ihan vähän kiinteempi, mut siitä oon yllättyny, et tissit ei kärsiny tästä projektista melkeen yhtään :D Tästä voidaan siis päätellä, et pulleempanaki olisin pienitissinen pullukka, hahahhh. //

Mitäs sanotte, oliks tulosten perusteella kaikki kärsimys turhaa vai kannattiks? Näkyyks jotain muutoksii ihan teillekki asti?

Mul on nyt vähän ristiriitaset fiilikset tästä mun projektista, niin ku varmaan huomasitte. Toisaalta on kivaa, et maha on pienentyny ja tissit säilyny, mut toisaalta tykkään isommasta pyllystä ja paksummista reisistä. Oon ehkä outo, mut kaikki ihmiset ei musta vaan näytä hyvältä ilman läskii ja mä taidan kuuluu niihin, hahahhh. Ihailen aina jossain Instagramissa ja muualla sellasii ihan litteitä mahoi ja kiinteitä reisii, mut kaikilla ne ei tiiättekö vaan näytä hyvältä. Jos muuten ei satu olee naisellinen kroppa eli et niitä tissei ei oo omasta takaa eikä myöskään leveempii lantioluita tai kapeeta vyötäröö eli ei vaan oo suotu sellasii geenei, ni sillon siihen tarvitaan sitä rasvaa, et ne muodot näkyy. Jos taas sattuu luonnostaan olee sellanen tiimalasivartalo tisseillä, ni kai sitä sit voi olla niin tikissä ku vaan ikinä pystyy. Mut niin ku mä jo siinä ekassa postauksessa sanoin, ni jos tästä viel laihduttaisin ni muhun ei kyl jäis varmaan naisellisuudesta muodon muotoo ku vaan lihaksena pyllyssä :D Valitettavasti useimmille poikamaisen kropan kaa syntyneille suomalaisille vaan käy niin, et ku treenaa tarpeeks, ni saa tasapaksun miehen mahan eikä jäljelle jää mitään lantioo tai vyötäröö. Onhan senki eteen tehty paljon duunii, et se rasva on lähteny lantiolta ja saatu kylkiin ja vatsaan lihasta, mut mun silmään se ei vaan näytä hyvältä tai oo mulle mitään tavottelemisen arvosta. 

Kaiken kaikkiaan kaks kuukautta on kuitenki ihan superlyhyt aika, ku puhutaan muutoksista kropassa. Varsinki normaalipainosella ihmisellä, jos ei tee mitään radikaalei muutoksii niin ku käy joka päivä mäkis tai lopeta syömistä lähes kokonaan. Eilen lopetin mun dieetin eli yritän syödä taas enemmän kaloreita ja hiilareita. En ehkä yhtä paljon ku ennen, koska ainaki näin alkuun tuntuu jotenki oudolta, et söisin vaik jotain pekonipastaa, mut eiköhän siihenki moodiin kohta taas päästä, ku unohdan sen hiilarien laskemisen. Aion kans tänä viikonloppuna vetää järjettömät herkkuöverit ja nauttii siitä, et saan syödä keksei ja juoda kokista, ahhh. Viikonlopun jälkeen mun pitäiski sit viel löytää joku hyvä tasapaino tähän hommaan. On vaan niin sairaan vaikee olla nyt miettimättä niitä hiilareita ja mitä kaikkee ei sais syödä, mut toisaalta on vaikee vastustaa herkkui. Musta on tullu liian tietonen kaikesta kakasta, mitä suuhuni laitan :D Ehkä aluks voisin vaik määrää itelleni herkkupäivät ja lisäillä niitä näitä parii kuukautta edeltäneiden huolettomampien aikojen ruokii mun listalle vähitellen. Kyl mun ehkä on myönnettävä, et alemmat kuvat näyttää paremmilta, mut en mä täysin tos kunnos tuu pysyy. Toisaalta en kyl ajatellu jatkaa sitä mun kuntokuurii edeltänyttä herkkuputkeekaan, joten ehkä ylempiinkään ei täysin oo paluuta. Tästä on nyt kuitenki hyvä jatkaa terveellisemmällä linjalla eli pienemmällä herkkumäärällä ja entistä paremmalla ruoalla!

Tästä pääsette lukee viel sen parin kuukauden takasen jutun mun kuntoprojektista.

10 kommenttia:

  1. Vyötärö on ainakin kaventunut! Hyvältä näytit alussa ja näytät edelleen :) Ja kuten sanoit, kaksi kuukautta on lyhyt aika! Suosittelen rennosti terveellisellä linjalla jatkamista, sopivasti terveellistä ruokaa ja treenejä, mutta joskus herkkujakin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no kiitos :) pitäis tosiaan löytää joku tasapaino. nyt tekis vaan mieli syödä herkkui ja maata sohvalla :D

      Poista
  2. Ihanan rehellistä pohdintaa aiheesta! Ja hyvältä näytät ennen- ja jälkeenkuvissa molemmissa. Todellakin vatsa ja kyljet näyttää paljon sileämmiltä, eikä toi peppukaan yhtään paha oo! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! :) musta pylly on vähän liian pieni, mut harmi ku rasvaa ei voi ite ohjailla hahahhh xD

      Poista
  3. On kyl selkee muutos! Ei sillä ettei kroppas ennen ois näyttänyt hyvälle! Nytkin näyttää erittäin hyvälle! :---) Hassuu miten kun luen tätä sun pohdintaa, tuntuu että omia ajatuksia näkisin paperilla! Miten voikin olla niin samat fiilikset. Mul tosin itsellä on just levee lantio ja suht kapee vyötärö, vaan ne tissit puuttuu :---D Mut on mua sit siunattu kans runsaalla alakropallakin, enkä varmaan millään sain sitä sellaseen IG timmiin kuntoon, mitä mäkin aina ihailen salaa. Tai no kylhän varmaan saisin reidet ja pepun kutistettua pikkuisiksi, mutta sit häippäis kyllä kaikki lihakset toden näköisesti ja aikamoiselle laihikselle joutuisin. Ja kun yläkropasta tai no muutenkaan mulla oo mitään tarvetta laihduttaa :----DD Et mä ja mun reidet tullaa oleen varmaan hamaan loppuun saakka yhtä isoja.

    Mä huomasin tos toukokuun puolella sen, että herkkuu tuli vedettyy aika paljon nassuun ja melkein joka ilta. Nyt oon ottanut säännöksi sen, etten viikolla söis oikein herkkuja, tietty satunnaiset leivokset ja jätksit sallitaan ja sit lauantaisin voisin ottaa herkkui sit rennommin. Oonkohan nyt pari viikkoo mennyt tällä kaavalla, rennosti noudattaen, koska musta omat leivonnaiset on ookoo syödä, ja tuntuu että huomaan olos ja vähän kropas muutosta. Ei oo enää niin turvonnut olo, kun sokerin kulutus on jääny vähemmälle. Ja ei mitään herkkui sillai tee enää niin mielikään. Onneksi. Oon alkanut myös hautoon päätöstä että jos lopettaisin karkin syönnin kokonaan, jos ei suklaata ja lakristia lasketa. En muutenkaan syö niitä paljon, niin uskon sen olevan suht helppo tie vähentää sokerin saantia. Katotaan mihintää 'karkkilakko' johtaa :--D Jäätelöstä ja sipseistä en kyl varmaan pysty luopuu koskaan hehe.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehe kiitos paljon :) joo siis mäki vähän mietin, et miten nyt käy ku alan taas syömään ns. normaalimmin, et palaaks se rasva sinne mistä lähtiki vai onks mul kohta tos vyötäröllä kauhee makkara ja edelleen pieni pylly hahahahhh :D ja mielummin kyl iso ku pieni alakroppa! koska sit yläkroppa näyttäis isommalta ja tulis sellaset miehen kroppa -vibat xD

      mäki oon ajatellu, et kuhan nyt pääsen tästä herkuttelun alkuhuumasta, ni alan kans keskittää herkut enemmän viikonloppuun. ennen aina teinki niin, mut sit alkuvuodesta se vähän karkas käsistä hehe.. se on kyl hassuu, miten heti huomaa et on kevyempi olo ku ei oo syöny paljoo sokerii! mulle jäde tai sipsit ei oo se ongelma vaan enemmänki keksit ja pullat ja suklaa :D voi ku mullaki kävis silleen, et ei enää tekis niin paljoo mieli haha.

      Poista
  4. On kyllä näkyvissä ihan selkeitä muutoksia :) Hyvää duunia oot saanut aikaan! :))

    http://jennjennlostin.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeee, kiitos :) jotenki kivaa, jos muutki huomaa, ni ei tuu sellanen fiilis, et kuvittelen ite vaan hhahah :D

      Poista