who are you? nii just sä

 Torstai ja perjantai tosiaan tais olla viime viikon parhaat päivät.. Eilen aamul heräsin kurkku kipeenä ja herättelin kämppistä lempeesti seinän läpi mun raivoisilla yskäkohtauksilla. Sen lomassa söin ihan tasan saman aamupalan samassa paikassa ku mun viime viikolla ottamassa aamiskuvassa. Teetä ja hapankorppuu juuston, paistetun munan ja avokadon kaa. Okei, juusto oli erii ja sit söin viel joskus vähän ennen duunii toisen aamiksen eli karjista ja edellisenä päivän iltapalapannareita. Otin oikeesti kuvan siitä eilisestäki aamupalasta, mut koska se näytti ihan tasan samalta ni olin laiska enkä jaksanu alkaa säätää, ni otin ton vanhan vaan kuvankaappauksella mun Instagramista. Me just yks päivä juteltiin tästä Annin kaa, ku musta se tuntuu hirveeltä huijaukselta laittaa kuvii, mistä ihmiset olettaa, et ne on joltain tietyltä hetkeltä vaik ei olis eikä siitä kuvanottohetkestä olis mainittu mitään. Puhuttiin kans siitä, ku sit tuntee jotain ihmeellistä velvollisuutta selitellä sitä kuvaa, mikä on kyl toisaalta kans aika ärsyttävää ja turhaa, koska ihan ku ketään kiinnostais millon sä niitä sun hapankorppui oot kuvannu..... :DD


 Mä oon ihan hirvee valittaja, jos oon kipee, koska jotenki onnistun aina välttää kaikki pahimmat kulkutaudit ni mul ei oo minkäänlaista sietokykyy vuotavalle nenälle ja karheelle kurkulle (pitää koputtaa puuta). Muistaakseni viimeks olin silleen kunnolla kipee viime vuoden helmikuussa, ku en pystyny kunnol edes hengittää pakkasessa ku kurkkuun sattu niin paljon. En oo onneks joutunu olee duunista viel kertaakaan pois flunssan takii, mut tänään päätettiin, et on parempi jos en mee, koska ei musta siel puolkuntosena olis mitään hyötyy. Aion siis näyttää tänään ihan yhtä jostain peikon kolosta kaivautuneelta ku eilen aamullaki, ku nousin vaan sängystä ja heitin hupparin päälle. Onneks mul ei oo poikaystävää, koska mun kävis sitä niin paljon sääliks, ku sillehän mä vasta mun olosta ruikuttaisinki, haha.


 Bambukarhu sai aamulla erityisluvalla tulla sänkyyn makoilee. Ensinnäki, koska se näyttää söpöltä kuvissa eikä sen tassut ollu ehtiny viel likaantuu ulkona haha, ja koska olin viikonloppuna vähän huono omistaja enkä ehtiny antaa sille tarpeeks huomioo :( Tänään mul onki sit koko päivä aikaa hengailla sen kaa.



Niinä aamuina ku kaipaan lämpöö ja mukavuutta, on iso pörröneule paras turvariepu. Mä oon jo etukäteen ollu huolissani siitä, et mitä sit ku ne menee pois muodista? Ei sillä, et mä muutenkaan seuraisin aina jotain viimesintä muotii, mut jotku jutut vaan on sellasii, et ne näyttää oikeesti ihan kamalilta, jos ne ei satu olee just sen hetken juttu. Miettikääs, jos joku olis pari vuotta sit laittanu pörröneuleen päälle, ni ihan varmasti jokaikinen olis ajatellu, et no nyt toi on tehny joko jonku maailman hirveimmän kasarilöydön kirpparilta tai sen mummo on kutonu neuleen sille joululahjaks sellasesta pörrölangasta. Myös reisitaskuhousut, skeittikengät ja camo-kuosi kuuluu samaan kastiin. Sillon ku ne ei oo in, ne on suoraan halpahallista. Eikä sillä, et sieltä ei vois löytää jotain kivaaki, mut mulle tulee vaan mieleen mun lapsuus, ku käytiin meiän mummon kaa aina Saukkolan Sau-Partissa eli sellasessa isossa muovin hajusessa halpahallissa. Mä olin joka kerta ihan onneni kukkuloilla, koska ei sellasiin Helsingissä päässy ja sieltä löyty vaik mitä krääsää. Varma kohde jos halus uudet skedekengät (tietty mitä isommat, sitä paremmat), järkyttävän mummoneuleen, maastokuvioisen kalastustakin tai vaikka ne leveelahkeiset reisitaskuhousut. Aikanaan pienen materialisti-Mikaelan happy place. Sai sieltä myös superpalloi automaatista ja halpoi munkkei. Joka tapaukses, pörröneuleet pliis, älkää kadotko taas mauttomuuden rajamaille. En olis selvinny tästä talvesta ilman teitä.


Mä olin jo aika surkeena ku oon onnistunu noissa edellisissä kuvissa peittää mun kädellä ton topin parhaan kohdan eli kaula-aukon. Muuten se näyttääki ihan samalta ku kaikki mun muutki topit, paitsi et lähempää näkyy ribattu kangas. Onneks hätä ei kuitenkaan ole tämän näköinen, koska toi sen älyttömän erikoinen leikkaus näkyy tossa vikassa kuvassa. Siinä siis vedin päälle vaan jotain, mitä meil on viel duunissa myynnissä, et sain laitettuu duunin Instagramiin kuvan mun sunnuntaishoppailijoiden venailusta. Ja siis mitä toi muka edes tarkottaa, et hätä ei oo jonku näkönen? Siis minkä näkönen?? Töissä oli kivaa ja asiakkaat ihanii, mut illalla oliki sit taas kivous (tai kivuus tai kiveys tai mikä onkaa xD) kaukana, ku lämpö nous ja olo vaan huonontu. Tota kuvaa katellessani oon nyt kyl alkanu uudestaan harkitsee ton harmaan neuleen ostamista.. Jos siitä on viel keskiviikkona (rahapäivä Norjassa eli myös meillä Bik Bokilla) mun kokoo, ni sit se on kohtalo. Ja jos ei, ni ostan kokoo isomman xDD


Nyt olis kyl teiän vuoro kertoo, miten menee. Ootteko onnistunu saamaan itteenne just kaikki pahimmat räkätaudit vai hymyileeks elämä? Voitais kans pitää nyt sellanen esittelykierros, et kaikki kertoo ketä on ja mitä tekee :D Saisin edes jotain iloo tähän himassa makaamiseen, haha. Eiku esittelytekstei kehiin siis. Mitä kertoisit itestäs, jos leikitään et tää olis linkkaa blogisi -postaus? xD

-Mikaela

10 kommenttia:

  1. Mulla on tää 'mysteeritauti' edelleen päällä (saldona 2,5vko tällä hetkellä) ja oon vaan niin tuhottoman väsynyt hela tiden! Ärsyttää niin paljon se, että oon ihan loppu jos käyn kaupassa kävellen, että pitää ottaa tunnin päikkärit selvitäkseen XD Muuten kyl kaikki perustaudit osaan aika hyvin vältellä, vaikka toisaalta ois melkein kivempaa olla ihan normisti kuumeessa kun jossain ihme virustaudissa.

    Mitäs sanoisin mun esittelyyn.... Oon pian 22-vuotias kauppatieteitä opiskeleva introvertahtava-ekstorvertti, joka haluis muuttaa maailmalle Lappeenrannassa asumisen sijaan ja toivoisin että oisin taas terve, jotta pääsis salille kyykkäämään haha. Toisaalta kipeenä olo on niin hyvä tekosyy mässyttää kaikkia herkkuja, et en tiiä vielä oonko valmis luopuun siitä. Lause joka kuvaa mun elämää atm on: I want to change the world, but instead i sleep. Mut loppujen lopuks se elämä kyl ihan hymyilee! Paranemisia sulle! :-*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi eiii :( toivottavasti se nyt vihdoin menis ohi! mul oli kans joku tollanen kaks viikkoo, ku asuin Barcelonassa ja se oli kamalaa. muistan ku yritin viikon jälkeen mennä kouluun, ni metromatkan jälkeen olin jo ihan sydärin partaalla, ni oli pakko palata kotiin :D

      haha, ihana esittely. mul on toi ihan sama ongelma, et haluisin kans salille, mut flunssa estää, joten oon päättäny heittää kaiken läskiks ja vedän vaan voisilmäpitkoo tääl :DD kiva kuulla, et muuten kaikki on kuitenki hyvin! :) ja se ulkomaille pääsyki on onneks lopulta vaan itestä kii ;)

      Poista
  2. Leikitään siis että tää ois linkkaa blogisi juttu ja että mulla olis blogi ;D No mutta. Oon vielä toistaseks 20-vuotias sosiaalitieteiden opiskelija, jota tällä hetkellä vaivaa jonkin asteinen kevätmasennus ja kevätväsymys. Haluttais vaan nukkua, syödä tai kattoa telkkaria all day every day. Josta päästiinkiin siis mun lemppari puuhaan eli syömiseen, ruoka on parasta ja syöminen seurassa ihanaa. Mulla on myös lähteny homma ihan käsistä kahvin suhteen, juon sitä ihan liikaa pitkin päivää. Oon myös vähän kyllästynyt Suomeen, haluttas lähtee pidemmäks ajaks reissuun, ihan vaan jo sen takii, et sit voisin tyytyväisesti todeta et vaik tää Suomi täl hetkel vähä käyki korpeemaa, nii emmä oikeesti osais varmaa asettuu lopullisesti mihinkä muualle ku tänne. Vaihtovuotta ootellessa siis. Oon myös kyllästyny mun vaatekaappiin ja haluisin uusii sen ihan täysin, mut se ei nyt iha tällee sormii napsauttamal tuu tapahtuu näil mun opiskelijan tuloilla. Sikspä mää elättelenkin täs toiveita lottovoitosta. Eli siis osaan priorisoida mun rahankäyttöö loistavasti, ennemmin maksan lottoo ku käyttäsin sitä johonkin hyödyllisee.. :D Must ois myös hirveen ihanaa, jos mulla ois koira kaverina. Mut ei mun kämppää ees saa ottaa lemmikkei eikä se nyt muutenkaa oikee istuis tän hetkisee elämäntilanteesee. Kuulostan myös kauheelt kitisijält jonka elämä on pelkkii epäkohtii täynnä, mut on mun elämä oikeesti iha kivaa :D Ja nyt ku alan miettii nii on ehk ihan hyvä ettei mul tosiaa oo blogia, koska täst höpötyksest ei kyl saa must mitää kovi järkevää kuvaa hahahh. Mut eipä siinä mitää, on iha ok jakaa itestää tällasii irrelevanttei tietoi sen sijaa et lukis vaik tenttii :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tenttiin lukeminen on aina toissijaista ja kyl mä ainaki sain ihan järkevän kuvan, haha :D keväässä on kuitenki aina se kiva puoli, et vaik aluks vähän masentais, ni jossain vaiheessa fiilis kääntyy kuitenki onnen puolelle! viimeistään ku huomaa, et kaikki hirveet koulutehtävät alkaa olee taisteltu, ilmat lämpenee ja saa muutosta elämään (toisin sanoen duunis raatamista koulun sijaan, hheheh..) eli tulee KESÄ <3 mä ajattelen aika samanlailla tosta ulkomaille muuttamisesta, koska suurin osa mun elämän ihmisistä tulee kuitenki olee aina Suomessa ja mä oon vähän huono jättää niitä kokonaan. tarviin tosin välillä vähän pidempiiki irtiottoi Suomesta, et tajuun taas kuinka kivaa mul tääl on. niinpä venailen kans innokkaana, jos mut hyväksyttäis syksyks vaihtoon! ja jos ei, ni sit kyl lähen vaik Balille tai muualle kauas edes pariks viikoks syksyllä, et jaksan taas pitkän talven yli :D ihanaa, et kävit jakamas sun linkkaa blogisi -tarinan ;D oli kiva lukee! :)

      Poista
  3. Mulla on about aina nuha, ja odotan kauhulla että siitepölykausi alkaa tän takatalven jälkeen... Muuten en oo kipeenä ollut sitten yläasteen!

    Olen 23-vuotias tuleva ruotsin ja enkun opettaja. Ja ehkä kans ranskan tai saksan, katotaa miten sivuaineoikeudet aukenee... Kirjoittelen tällä hetkellä kandia på svenska, ja opinnot pitää kiireisenä muutenkin. Silti oon käynyt kaiken maailman pippaloissa tänä vuonna enemmän kun aikasempina vuosina yhteensä, hauskaa on ollut!

    Jostain syystä en muista milloin viimeksi olisin jostakin asiasta stressannut... Tämänhetkisiä mottoja voisivat olla vaikkapa det spelar ingen roll, ei oo ennenkään haitannu, näitä sattuu, kerrankos sitä, en oo siihen tähänkään mennessä kuollut ja miksei? Niin hyvä meininki et semmone tutina et kusen kohta jotain isosti ja peruuttamattomasti... :D

    Rakastan musiikin kuuntelua, lauleskelua, tanssia, joogaa ja elokuvien katselua. Innostun helposti asioista, harrasta itseni nolaamista ja mun unelmarooli on pelle ja muiden naurattaja. Haaveilen vaihto-opiskelusta Ranskassa ja toisaalta siitä, että mulla olis vielä monta eeppistä yliopistovuotta edessä enkä valmistu liian pian. Bloggaan pieniä palasia elämästäni ja ajatuksistani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis yläasteen?? nyt mä en kyl ehkä voi uskoo tota tai oon ainaki superkade! eiks sul muka oo ollu yhtäkään kivaa pikku angiinaa tai vatsatautii tai edes ihan vähän lämpöö? :D mut okei, en kyl tiiä kumpi on pahempi.. krooninen nuha vai se, et on välillä kipee. ehkä mun täytyy kuitenki valita mielummin flunssa välillä, ku ainainen niistely. toivottavasti sul on ainaki vahva allergialääkitys, hehe! :)

      mä just tänään sanoin mun kaverille koulussa, et mua alkaa kohta stressaa se, et mua ei stessaa mikään!! :DD ennen jouluu olin ihan hermoraunio eikä mul ollu aikaa mihinkään ylimääräseen ja nyt mä oon ihan silleen lallalalalaaa, mitäs sitä tänään tekis xD olis mul hommaa, mut aina välillä teen jonku pikkujutun ja sit keskityn taas kaikkeen olennaiseen niin ku kuvien muokkailuun tai salilla käymiseen.

      ja siis huhhh, noi sun opinnot!! mun on vaikee käsittää, et vois hallita kolme kieltä suomen lisäks niin hyvin, et pystyis opettaa niitä muille. siistii! :) muutenki kuulostaa kivoilta noi sun harrastukset, hehe!

      Poista
  4. :DDDDD Sun pitäis olla enemmän kipeenä kun tulee niin hauskoja juttuja nyt! Sori.. Ja hei huiput esittelyt!! Mää oon järkkäämässä pian arvontaa kunhan saan ne arvottavat jutut (:DD) ja siinä samalla haluisin et tyypit kertoo mistä ne tulee ja mitä tekee ja sellasta! Niin mielenkiintosta kuulla kun yleensähän se menee niin, että ite vaan hölöttää ja moni lukee koskaan kommentoimatta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. olisko munki pitäny alkaa lahjoo, et ihmiset jaksais avautuu :DD mun jutut on varmaan hyvii nyt, ku on niin hirveet kuumehoureet, hahahahhhh. no ei, oikeesti mul on vaan kerranki enemmän aikaa kirjottaa ku yleensä. on kyl oikeesti mielenkiintosta kuulla, millaset tyypit näitä meiänki lätinöitä jaksaa lukee, haha :D

      Poista
  5. Täälläpä sun juttuja lukee 19-vuotias tyttönen, joka valmistuu nyt tulevana keväänä lukiosta. Käytännössähän homma on jo sinetöity mut virallista valmistumispäivää pitäs täs viel venailla sinne toukokuun loppuu asti hahah. Nyt vaan lahnaan himassa (luen pääsykokeisiin...). Tykkään ihan törkeen paljon sun jutuista, oot niin aito ja rento typy. Ei oikee nappaa lukee mitää muotiblogei joiden tekstit on kaikki identtisii toisiinsa nähden, ja joissa sen kirjottajan oikee luonne ei tuu esii juuri yhtään. Lisäks oot niin kaunis että huhheijaa. Pientä alemmuuskompleksii vissii ilmassa heh. Kaiken tän päälle rakastan sun tyylitajua ja joka postaust lukies tuntuu et voisin vetästä samat vermeet päälle (mikä ei luonnollisesti toteudu ku elää tämmöst köyhäily elämää ilman duunii). Mut ainakin niist saa mielettömästi inspistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oiii, mäki muistan ku kirjotukset oli vihdoin ohi eikä tarvinnu enää miettii mitään lukiojuttui. se oli ihanaa! toivottavasti pääset sinne kouluun, mihin oot hakemassa :) ja ei nyt mitään alemmuuskompleksei hei :DD näkisit mut tälki hetkel, ni ne haihtuis savuna ilmaan xD mut kiitos kehuista, on paljon enemmän aina fiilistä kirjotella, ku tietää et joku siel on kiinnostunu oikeistaki jutuista eikä vaan jostain nätisti asetelluista ylivalosista kukkakuvista, hehe :) eipä mullakaan paljoo ylimäärästä shoppailuun oo, mut sit vaan yhdistelen niitä vaatteita mitä mul on.. välillä saatan löytää jonku ikivanhanki vaatteen, mitä en oo käyttäny pitkään aikaan, mut se sopii just kivasti jonku uudemman jutun kaa. tsemii viel sulle siihen pääsykokeisiin lukemiseen! :)

      Poista