mitä mä haluun vuodelta 2015

Mun suunnitelmiin ei kuulu oikeestaan mitään, mitä joutuisin itelleni lupaa vaan enemmänki kaikkii kivoi juttui vaan, ni kelailin tätä vuotta ehkä enemmänki sen kannalta mitä aion tai haluun tehä ja saada mun elämäs aikaseks.


Yritän syödä säännöllisemmin ja juoda enemmän vettä. Ei siis silleen niin ku nyt, et juon päivän aikana suurimmaks osaks teetä ja syön vasta ku on ihan hirvee nälkä. Ennen mul oli paljon säännöllisemmät ruokailut ja muutenki söin enemmän. Noi loppuvuoden kiireet vaan aiheutti sen, et en ehtiny tekee johonki kuukauteen himas oikeeta ruokaa ja muutenki tuli vedettyy kaikkee nopeeta vaan. Nyt aion kuitenki palata taas normaaliin ja lisätä sen veden. Miten se voiki aina olla niin vaikeeta muistaa juoda sitä vettä??


Haluun käydä taas enemmän jumpissa enkä vaan salilla. Aina ku mul on ollu vähän aikaa taukoo jumpista, ni se kynnys jotenki kasvaa ja tuntuu, et ei jaksais tehä siel mitään. Vaik ihan yhtä hyvin sitä jaksaa ku ennenki :D Onkohan muilla samanlaisii ongelmii, haha? Must tuntuu kans et mun kestävyyskunto ja hapenottokyky ja kaikki muuki kunto on nyt ihan nollissa, ku mun cardiot aikalailla rajottuu noihin jumppiin, varsinki tälleen talvella. Mä inhoon kaikkee turhaa hyppimistä ja pomppimista, mut kai se on uhrauduttava, et vois juosta taas keväällä enemmän ku viis metrii hengästymättä :D Onneks mä muuten ainaki salilla ja sen jälkeen juon edes sitä vettä!


Ja nyt tulee sellanen turhien asioiden lista kaikesta, mitä aina mietin et pitäis tehä, mut sit en ikinä jaksa tai muista. Ensinnäki vois yrittää kuorii ihon vaik kerran viikos ja muistaa rasvailla useemmin. Sit vois alkaa käyttää silmänympärysvoidetta, koska täl naaman hinkkaamisella oon ihan granny parin vuoden päästä :D Ja sen lisäks mun on oikeesti ihan pakko päästä kampaajalle vähintään leikkaa latvat. Jostain syystä hiukset on aina ollu mulle se asia, mihin panostan kaikista vähiten, ni oon tosi laiska käymään kampaajalla tai ylipäätään tekee niille yhtään mitään. Ku Anni tuli eilen meille laittaa mulle letit mun naamiaisasuu varten, ni se oli ihan järkyttyny kuinka pitkät mun hiukset on, koska se ei kuulemma varmaan ikinä ennen ollu nähny mun hiuksii auki :D Laitan ne aina vaan ponnarille tai letille, ku se on paljon helpompaa.


Niin ku jo joskus aikasemmin sanoin, ni tästä lähtien aion kyl ottaa koulun ja duunien kaa vähän rennommin, et jäis jotain vapaa-aikaaki. Vapaa-aikaan liittyen hyvii tavotteita olis nähä kavereita enemmän ja pitää ahkerammin yhteyttä, käydä tänä vuonna viel jossain maassa, missä en oo ennen käyny ja pitää urheileminen taas ton kauheen loppuvuoden jälkeen säännöllisenä. Mun kohdalla liikunnalla on viel ehkä suurin vaikutus siihen syömiseenki. Mitä enemmän liikun, sitä paremmin ja terveellisemmin syön. Jotenki se tuntuu niin tyydyttävältä syödä hyvin, usein ja terveellisesti, ku tietää et oikeesti tarvii ja kuluttaa sitä ravintoo johonki ja et se vaikuttaa kans lihaksiin, hehe.


Mun pitää nyt kans ihan vähän avautuu tosta edellisestä kuvasta. Se on varmaan ainoo edestä päin otettu hymykuva musta, jonka julkasen jossain. Oon niin superonnellinen, ku mun hampaat alkaa jo kuukauden oikomisen jälkeen olee kunnossa. En oo ennen pystyny tai oikeestaan halunnukkaan hymyillä naama suoraan kohti kameraa, koska en oo tykänny siitä, miltä mun hampaat näyttää. Nyt ne onneks alkaa jo olee aika suorat ja oon niiiin fiilareis. Must oli vähän outoo, ku mun hammaslääkäri sano viimeks, et mun raudat on siitä hyvät ku niitä ei tarvii pitää koko aikaa, ni kenenkään ei tarvii tietää tosta oikomisprosessista.. En sanonu mitään, mut mietin vaan, et ei se mua ainakaan haittais vaik kaikki tietäis, ku lopputuloshan siinä on tärkein. Okei, ne raudat näyttää hirveiltä ja mä kuulostan varsinki ihan Repe Sorsalta, ku en pysty sanoo ässää enkä ärrää :DD Ku puhuin äitin kaa ekaa kertaa puhelimessa rautojen saamisen jälkeen, ni se vaan nauro vedet silmissä mun puheelle eikä pystyny puhuu, ku sitä nauratti niin paljon.. Kiitti äiti :D Eli kiva hymy vois olla kans yks mun tän vuoden tavote, haha. Viel ku sais aikaseks tilattuu jostain hyvän hampaidenvalkasusetin, ni jeejee! Kaikille jotku hampaat ei ehkä oo niin tärkeet tai saattaa kuulostaa turhamaiselta oikoo niitä vaan ulkonäön takii, mut kyl ne vaan vaikuttaa hirveesti siihen miltä musta tuntuu vaik hymyillä duunis asiakkaille tai tavata uusii ihmisii. Ne on kuitenki sellanen asia mihin voi omassa ulkonäössään vaikuttaa, ni miks en parantais omaa fiilistäni itestäni, jos kerran voin? Pakko sanoo, et oon kyl tosi tyytyväinen, et sain vihdoin viime vuoden lopulla alotettuu tän prosessin, mitä oon jo monta vuotta miettiny!


Kesän jälkeen haluisin vaihtoon ja sen jälkeen muuttaa takas Helsinkiin. Olis ihanaa, jos mun ei tarvis asuu Jyväskyläs enää ku syksyyn asti. Mä oon jotenki jo ihan kypsä tähän ja tuntuu, et tääl ei oo mitään uutta mulle enää eikä muutenkaan mitään annettavaa. Mua kans jotenki ahdistaa, ku tuntuu et kaikki tääl tuntee kaikki ja tietää toistensa asiat ja tää vaan on käyny yhtäkkii liian pieneks, vaik ennen olin viel ihan tyytyväinen. Kaiken lisäks mul on ikävä mun kavereita, jotka on suurin osa Helsingissä tai ainaki lähempänä sitä ku Jyväskylää. Varsinki, ku tiiän, et ei mun Jyväskylän kaveritkaan oo tänne loppuelämäkseen jäämässä, ni miks mäkään jäisin? Vaihtoon mä taas haluisin jonnekki Eurooppaan, mut on vaan tosi vaikee löytää koului, joissa vois opiskella muotii niin ku liiketoimintana eikä suunnitteluu tai tuotantoo. Kyl mä viel jonnekki pääsen ja jos en vaihtoon, ni sit vaik harjotteluun! ;)

Asusta viel sen verran, et muuten päällä oli mun luottokamoi niin ku Bik Bokin farkut ja JC:n bomber, mut ton ihanan laukun sain mun siskolta joululahjaks ja kengät tuli just keskiviikkona postista, ahh. Toivoin Melissalta laukkuu ja lähetin sille miljoona kuvaa tollasista shopper bageista, ni se oli sit löytäny Mangosta tollasen täydellisen, mis on käytetty matskuina mokkaa ja nahkaa Kengistäki tykkään ihan sairaasti ja seuraavaks ostoslistalla olis samanlaiset, mut mustat valkosella pohjalla, ku keskiviikkona siinä samassa paketissa tuli mun kaverille sellaset ja neki oli aika ihanat, khihi. Annille viel kiitos kuvista!
 
-Mikaela

13 kommenttia:

  1. Itsekin jätin uudenvuodentoiveet ja keskityin siihen mitä haluan tehdä. Miten haluan kehittyä jne. :) Sulla oli hyviä aikomuksia ja haluja tälle vuodelle! Niin ja kaunis hymy, todella. Suosittelen enemmän hymyilemään suoraan kameralle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no kiitos paljon :) ehkä mä nyt voinki ku alkaa hampaat olee kunnossa, hihi :D niitä uudenvuodenlupauksii ei kuitenkaan tuu pidettyy, jos ne on sellasii mitä tuntuu, et on pakko toteuttaa. tollaset toiveet ja tavotteet on jotenki kivempii :)

      Poista
  2. Hahah musta taas huippua lukee "uudestaan" nää jutut vaikka oltiin jo puitu nää - sun kommenttiin liittyen ku kävit tässä ;D Nuo farkut on kyllä edelleen pirun hyvän näköset... Mulla ku kaikki jää jotenki ruttuun joka kohtaan se kangas... Ja hymy on oikeesti iso asia tai tuo hammasjuttu ylipäätänsä.. Tiiän niiiin monia, keitä vaivaannuttaa hymyillä just tuon hammas"ongelman" takia.. Olin itsekin sillon nuorempana ehkä jotenkin häiriintyny niistä ja kuvissa hymyilemisestä - ei siinä etteikö mulla ollu se jäätävä akne siihen kaveriksi :DDD Jotenkin nää hampaat tais suureksi osaksi korjaantua vaan itestään iän myötä niinku taisin sanoakin.. Ymmärrän kyllä sen kuin se voi olla monille iso pala ja vaikuttaa siihen hymyilyyn yms, joka taas sitten tekee olosta muutenkin epämukavan kun pitää varoa tyyliin ettei hampaat näy ollenkaan tms..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mut etpä tienny vaik, et haluun alkaa käyttää silmänympärysvoidetta, hahahahhhh :D sulhan on ihan täydellinen pepsodent ainaki nykyään, et hyvä jos ne on korjaantunu eikä enää oo kyl mitään ongelmaa!! sun pitää tulla käymään Bik Bokis, jos haluut yhtä ihanat farkut ;)

      Poista
  3. Herranjestas guuurl miten kiva blogi sulla on!! Seurailuun menee!

    VastaaPoista
  4. Sulla on kyllä ihana taito kirjoittaa ja ihanalta kuulostaa sun suunnitelmat <33 aivan mIelettömän upeita kuvia!! Oot super kaunis <333

    VastaaPoista
  5. Aivan ihana look! <3 Ja paljon hyviä suunnitelmia ja päätöksiä! :) Mää en oikeasti edes muista, milloin olisin käyny jossain ryhmäliikuntatunnilla kun niistä just tuntuu vieraantuvan niin nopeeta, eikä sitte tämän pikkukunnan tarjonnassa oo hirveästi mitään pumppia/spinniä laajempaa niin siirryin kokonaan salitouhuihin. Tänä vuonna oon kuitenki ruvennu ottamaan aina reenin päälle jonku tietyn toiminnallisen lyhyehkön harkan siihen päälle niin saa sykkeet kunnolla nousuun ja tulee semmonen loppusilaus, että on antanu kaikkensa! :) Kannatan! Niin ja olin aivan unohtaa! Sulla on kovin kaunis hammashymy. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi kiitos <3 noihin henkisiin jumppaongelmiin liittyen; kävin tänään pumpissa ja oli muuten ihan kamalaa xDD ei sujunu yhtään ja ärsytti ku ei noi pidemmät sarjat suju ihan samalla tavalla ku lyhyemmät salilla... en kuitenkaan aio luovuttaa, vaan meen joku päivä taas uudestaan ja pidän huolen, et ei tuu liian pitkää taukoo :D

      Poista
  6. ihanata ihanata ihanata! aina niin innoissaan ku sä postaat. iha mun lemppari, keep going! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihana sä ja ihana kommentti, tää piristi <3 kiva, jos joku jaksaa lukee, ni tekee mieli kirjottaakki! :)

      Poista
  7. Oijh noi kenkulit ! <3 tyksin muutenkin sun asustas, ja kivoi noit aikomuksii :) mulla on ollu joskus vinot etuhampaat, mut ei niit koskaan korjattu ja ne on jotenkin sit vaan iän myötä menny suoremmaks ja tos ne nököttää. :D valkosemmat ne vois kans olla !

    VastaaPoista