BCN 5/2014

Varasin just eilen lennot Barcelonaan, joten olis varmaan jo aika kertoo miten mun keväinen reissu sinne suju. Lähin siis ihan ypöyksin torstaina toukokuun 22. päivä ja olin aika paniikis, koska en yhtään tykkää lentää yksin. Koneessa istuin jonku ihan kivan ruotsalaisen keski-ikäsen naisen vieressä, joka kerto kaikista niiden matkoista, kattelin välillä leffaa ja sain about viis paniikkikohtausta. Mua ahdistaa kaikki tilanteet, joista en pääse pakenee, eli esimerkiks just lentokoneet ja ruuhkat ja sellaset, ni sit ahdistun ja mun sydän alkaa hakkaa ihan täysii ja tuntuu, et en saa henkee. Nykyään onneks tiedostan, mistä ne kohtaukset johtuu (mikä tietty lisää mun stressii ennen sellasii tilanteita) eikä ne siks oo niin pahoi enää. Joka tapaukses selvisin lennosta ja lähin kentältä junalla lähemmäs keskustaa, mistä mun kaveri Gaston tuli hakee mut. Mä olin sen ja sen parin kämppiksen kämpäs eka lauantaihin asti ja sit menin loppuajaks ihanalle Fridalle, jonka kaa asuin osan mun vaihtoajasta.

// junas //

Ekojen päivien aikana tehtiin Gastonin kaa pizzaa, hengailtiin niillä, käytiin biitsil ja mä yllättäen shoppailin. Onnistuin kans palaa rannalla tosi pahasti koska siel tuuli just sopivasti silleen, et aurinko ei tuntunu yhtään kuumalta ja me vaan nukuttiin. Mul oli aurinkorasvaa, mis oli suojakerroin 30, mut ehkä ei ollu mikään ihan ylläri, et mun toukokuussa viel kalmankalpee iho palo. Sen lisäks, et mun iho oli varsinki biksujen rajoilta ja reisistä ihan hirveen näkönen ja hellänä, ni mun toinen silmäki palo silleen, et se oli turvonnu ja vuos joku kaks päivää :D Enpä laittanu sit illal rintsikoita ja ripsarit vaan vali pitkin poskee, ku lähin moikkaa Fridaa ja Siljaa, haha. Olin ihan poikki auringonotosta ja muutenki aika kärsiny, ni lähin sillon jo ajoissa Gastonille nukkuu, ku se jäi viel jonnekki sen kavereiden kaa hengaa. Must oli jopa ihan kiva kattoo niillä yksin yöllä leffaa iPadilta eikä mua edes pelottanu yhtään. Oon päätyny sellaseen lopputulokseen, et jos joku Barcelonas murtautuis johonki, ni se ei todellakaan jäis mitään venailee tai vaanii, et nukahdan vaan ihan vaan kolkkais mut samantien, ni turha tarkistella mitään sängynalusii tai kaappei :D Myöskään mitkään kummitukset tai muut möröt ei voi piinaa mua ku Suomessa, vaikee sanoo miks :D 

// bongasin ravunpunasena ihanat kengät ikkunasta, ku lähettiin rannalta //

// supertilava eikä yhtään ahdistava rappukäytävä ja gastonin ovi //

// rappukuvaa ikkunast alas //

Seuraavana päivänä eli lauantaina Gaston halus nukkuu pitkään, ni mä lähin yksin shoppailee enkä todellakaan voinu haaveillakkaan mistään kiristävistä lantiofarkuista tai rintsikoista, hahhah. Niiden kämppä on onneks ihan keskustas, ni ei tarvinnu ku mennä rappuset alas ja olin jo mestoil. Iltapäivällä Gaston heräili, ni mä menin takas niille ja se väsäs meille tortillan samal ku mä pakkailin viel ennen ku lähin Fridalle.

// new yorkeris shoppailemas, ku gaston nukku //

// epäilyttävän näkönen, mut gazpachon kaa täydellinen //

Otettiin mun kamat messiin ja Frida tuli Marley-koiran kaa mua vastaan samal ku Gaston meni duuniin. Me heitettiin vaan mun kamat niille ja lähettiin melkeen heti keskustaan, koska sinä päivänä tuli joku Suomen lätkämatsi, mitä Frida oli menos kattoo ja mä menin siks aikaa sovittelee biksui, ku ei oikeen napannu :D

// gaston ja marley ku vaihdoin majapaikkaa //

Illalla mentiin ulos, Manoloon ja Jamboreehen kai eikä tainnu tapahtuu mitään ihmeellistä, ku en muista. Paitsi, et kotimatkal Davi bongas jotku puuhastelemasta jostain autosta :D Sunnuntaina kärsittiin ja shoppailtiin Maremagnumis, mikä on ainoo ostari, joka on sunnuntaisinki auki. Illalla oli kai sit se mm-finaali tai joku, mitä mentiin kattoo Fridan ja sen poikaystävän Davin kaa. Huomatkaa mun loistava lätkätietous. Se tais olla muistaakseni sairas murskatappio Suomelle, ni käytiin siinä välis yhel terdel juomas claraa ja sit mentiin kattoo vikan erän loppu.

// fridal lähös darrashoppailee //

 // matkal maremagnumiin //

// lisää kuvii matkalta //

// pakotettiin davi ottaa meist ja meiän uusista topeista kuvii ennen matsii, hahhah //

 Frida muuten kysy myöhemmin, et mitkäs niiden Gastonin kämppisten nimet oli, ni ihan pokkana väitin, et toisen nimi oli ainaki Arturo ja toinen oli joku Piston. Niiii joo, Gaston, Piston ja Aurturo, ahahahahahhhh. Oikeesti se yks oli Pisano eikä Fridaan jostain syystä ihan uponnu mun tarina Pistonista, Gastonin kämppiksestä :DD

// marley hengaa partsil joku pölypallo päässä //

// näkymä fridan partsilta alas //

// ja suoraan eteenpäin //

Maanantaina Frida meni duuniin, ni mä lähin taas Maremagnumiin, koska siel oli yhet farkut, jotka jäi piinaa mua. Frida ja Silja tuli Marleyn kaa mua vastaan sinne joskus iltapäiväl, sit tehtiin jotain safkaa ja käytiin kai viel illal Starbucksis ku yritettiin epätoivosesti käyttää nettii johonki..

// sadepäivän shoppailuasu ja leftiesin kassi, jonka sisältöö en muista //

// kilemuija ja lempparihuulipuna, joka katos matkal suomeen //

Tiistaina lähin sit L'illaan meiän vanhan kämpän lähelle shoppailee, hehe. Siel on Primark, joka on arkiaamupäivisin ihan siedettävän tyhjä, ni kävin siel ja varmaan kaikis muissaki kaupois, koska muistan, et Frida oli jo ehtiny päästä duunista ja nukkuu päikkärit ja vaik mitä ku pääsin niille. Taisin kans eksyy matkal Fridalle ja kiersin ympyrää ihan niiden kämpän lähellä, ahahahahhhh. Illal taidettiin vaan tehä safkaa ja mennä ajoissa nukkuu.

// aamista fridal //

// ostin l'illasta uuden tuksupunan //

// luulen, et tää on tyyliin fridan kotikadun toiselta puolelta, mut koska mun suuntavaisto on säälittävän huono, ni se ei todennäkösesti oo //

Keskiviikkona mä menin heti aamusta Fridan talon kattoterdelle ottaa arskaa ja kirjottaa mun työharjotteluraporttii, jonka dead line oli tietty sinä päivänä. Eihän mun valmistuminen ollu ku siitä kii, mut aina ajoissa liikenteessä on vaan se mun juttu!

// marley mun kaa terassil hengailemas //

Sit ku Frida pääs himaan, ni mä lähin kaatosateessa palauttaa sitä mun raporttii johonki kahvilaan, koska niillä on vaan aina välillä toimiva naapurin tai jonku netti, mitä pystyy käyttää vaan partsilla :D Fridalla oli seuraavana päivänä vapaata duunista, ni lähettiin illalla yhille, mut päästiinki takas himaan joskus kuudelta aamulla. Siinä välissä ehdittiin tanssii Jamboreessa ja olla jatkoilla jossain salabaaris maan alla. Sen baarin oveen vaan koputettiin, joku Harry Potterin näkönen jäbä tuli avaa, käveltiin maan alle sellaset pitkät rappuset ja ku päästiin perille, ni siel oli joku puuhökkelin näkönen baaritiski tosi kapeessa huoneessa, jonka toinen päätyseinä oli iso puinen kaappi peiliovilla ja toinen päätyseinä musta verho. Ostettiin siitä tiskiltä bisset joltain yli kuuskybäseltä baarimikolta, joka välil veteli vähän viivoi siitä tiskiltä, ja sit avattiin se kaapinovi ja astuttiin Narniaan. Siel kaapin toisella puolella oli siis aika tyhjä homeelta haiseva iso huone, mis oli värikkäitä valoi ja joku Jeesuksen näkönen DJ. Baaris sai polttaa sisällä ja sinne oli tunkenu yllättävän paljon jengii sen mestan kokoon nähden eli ilma kiers ja saatiin aikaan ihan henkevii keskusteluja. Me hengailtiin siel pari tuntii varmaan ja lähettiin sit taksil takas Fridalle.

// hissikuva ennen kaatosadetta //

// söin buenasmigasis ihanaa suklaakakkuu laten kaa samal ku yritin ikuisuuden saada nettii toimii //

// kivii lavuaarissa, valuva hana ja mun bisse vessas siel maanalases baaris //

Torstai oliki sit aika järkyttävä eikä valitettavasti siitä oo kuvii, ku mä yritin jossain Placa Reialil vetää falafelsalaattii ja pidätellä oksennusta samaan aikaan. Taidettiin me taas käydä metskaa mulle niitä samoi piinaavii farkkui ja siinä se koko päivä meniki. Illalla käytiin viel sushi-kinkki-merenelävä-buffas safkaamas ja mentiin nukkuu, koska mun lento lähti seuraavana aamuna jo kasilta. Paluulento ei ollu yhtään niin paha, koska olin niin poikki, et nukuin suurimman osan ajasta ja sain rauhas röhnöttää yksin koko penkkirivillä.

// sushii ja rapui - mun buffalempparit //

// lisää herkkusafkoi //

Seuraavan kerran lähen Barcelonaan 8.10. ja täl kertaa otan mun kaverin Annan messiin. Vietetään viis päivää Fridan ja karvaperse Marleyn kaa, ihanaaa!

-Mikaela

2 kommenttia: