Budapest day 1

Mul on nyt jo kauheita vaikeuksii muistaa, mitä tehtiin millonki meiän Budapestin reissulla, vaik ei siitä oo ku pari viikkoo.. Ihan hirveesti ei otettu kuvii, ku unohdin kameran hihnan himaan, ni sitä oli ärsyttävä kanniskella kädessä. Samuli ei muutenkaan oo mikään maailman innokkain kuvaaja, vaik mä kuinka yritän houkutella siitä sellasta ja mä taas oon aika huono siinä :D Yks ongelma on kans se, et jossain paikois mä en vaan kehtaa alkaa kuvaa. Budapestis se nyt oli silleen viel ihan ok, ku oltiin turistei mut Suomessa en ikinä kehtais kaivaa kameraa esiin vaik ravintolassa.. Tiiätte varmaan, mistä puhun. Vaik kuinka oltais jotain sosiaaliseen mediaan ja instagramiin koukuttunutta sukupolvee, ni on se silti noloo hahhah. Mut nyt voitais siirtyy mun kuvauskriiseistä takas aiheeseen ja itse kuviin ja fiiliksiin. 


Tiistaina me oltiin perillä niin myöhään, et vietiin vaan kamat hostellille (joka oli muuten ihan superhyvä valinta, mut siitä lisää erillisessä postauksessa), lähettiin viereiseen kebulaan vetää kanarullat ja siitä kaupan kautta nukkumaan. Keskiviikkona alettiin sit hostellilta saadun kartan ja vinkkien avulla tutustuu kaupunkiin vähän paremmin. Heti ekaks suunnattiin yhteen tosi kivaan kahvilaan, jota Samulin Budapestissa vaihdossa ollu kaveri suositteli ja syötiin siel hyvät aamikset laten kaa. Unkaris oli niin halpaa kaikki syöminen ja juominen, et oikeen vituttaa maksaa Suomessa järkyttävii summii jostain ketjuraflojen pakastesafkoista. Aamupalan jälkeen lähettiin kävelee ympäri kaupunkii, mä ostin sairaan ison ihanan suklaakeksin ja käytiin Tonavan rannassa, mistä onki muutama kuva tossa alla. Oltais haluttu kans sellaselle risteilyllekki, mut tajuttiin se ehkä vähän liian myöhään, ni ens kerral sit!

Huomatkaa alakulmassa Samulin takin pala linssin edessä..

Päivisin oli suunnilleen 15 astetta ja iltasin vähän kylmempi tietenki. Vika päivä oli niin sairaan kylmä, tuulinen ja sateinen et mua ei yhtään huvittanu kävellä ulkona. Onneks pari päivää sitä ennen oli ollu niin lämmin, et selvisin pelkillä farkuilla ja t-paidalla. Mul oli niin vähän vaatteita mukana, et koko viikon oli enemmän tai vähemmän sama setti päällä :DD Ostin mä jossain välis pari uutta toppii, takin ja jotain muuta ni pääsin välil vaihteleekki, hehe. Ideana oli siis se, et ostokset mahtuis laukkuun ja niinhän ne mahtuki.



Mä olin päättäny jo etukäteen, et ostan sit Budapestista kaikkii kauneudenhoitotuotteita ja meikkei, koska olin just sopivasti onnistunu kuluttaa vaik mitä loppuun ja tiesin, et ne on siel vähän halvempii. Vähän ton Tonavan ihastelun jälkeen mä bongasin jonku sellasen drug storen, mis kulutin varmaan ainaki tunnin tutkaillen ja ihastellen kaikkii tuotteita. Löysin sieltä oikeestaan kaiken, mitä oli tarkotuski ja yllättäen sieltä lähti mukaan kans suunniteltuu enemmän.. Samuli siirty jo alkuvaihees kaupan ulkopuolelle istuu ja venaili siel siihen asti, et raahasin sieltä aika kivan kokosen paperikassin täynnä kaikkee hyödyllistä. Sen jälkeen se jakso viel ihmetellä, et miks se joutuu kärsii mun shoppailusta ja kantaa kassit. Ihme tyyppi.... Siitä lähettiin ettii ruokapaikkaa, mut en yhtään muista mihin mentiin :D Oon kyl aika hyvä matkakertoja hei..
 
Illalla me lähettiin viel syömään ja ihastelee maisemii yhelle Tonavan ylittävälle sillalle. Meiän hostelli oli siis Pestin puolella, joten ei niin paljoo hengailtu Budan puolella sillan toisessa päässä. Ekana iltana käytiin siel vaan lähinnä kääntymässä ja ottamassa sillalta kivoi kuvii.


Seuraavaks voisin esitellä vaik parit jutut, mitä ostin ekana päivänä ja kertoo vähän enemmän hintatasosta tuolla :)

-Mikaela

6 kommenttia:

  1. Ihania Budapest kuvia! :) Pakko päästä itekin sinne pian!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti, siel oli kyl tosi ihanan näköstä ja tykättiin koko paikasta muutenki, et suosittelen käymään! :)

      Poista
  2. jeee budapest on kiva paikka! olix sust miksupiksu? hehehee :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha, no oli :D haluun käydä siel viel uudestaanki, ku siel oli niin rentoo ja halpa hintataso, et pysty tekeekki jotain!

      Poista
  3. Muistatko yhtään mikä sen drug storin nimi oli? Oon tässä reilun viikon päästä ite lähössä Budapestiin ja olis kiva tietää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, sen nimi oli Rossmann tai joku sellanen :) niitä oli siel aika monta ja niis myytiin lähinnä siis jotain hiusten- ja ihonhoitotuotteita, vähän meikkei, vessapaperii ja kaikkee sellasta :D

      Poista