Baseball jacket

Skippasin eilen aamutunnit ja päätin mennä kouluun vast myöhemmin, koska olin nukkunu koko yön tosi huonosti. Meille jäi kivasti aikaa käydä Bambin ja mun kämppiksen Adan kaa aamulenkillä, ja ne saatto mut samal reissul kouluun. Mulle tuli siinä kävellessä jopa vähän kuuma, ku olin tunkenu päällekkäin kaks pitkähihasta takin alle.. Oon venaillu jo viime keväästä, et pääsisin käyttää tota takkii, minkä löysin käyttämättömänä kirpparilta. Se on must ihanan värinen ja toistaseks ainaki ihan sopivan paksuki!



 
Ainiiii, oumaigaad, arvatkaa mitä tein äsken!! Yritin "leipoo" terveellistä mutakakkuu Kaisan reseptillä ja se oli VIRHE! Ensinnäkään sauvasekotin ei ihan kestäny paksun töhnän muussaamista, vaan ylikuumeni.. Yhtäkkii kuulu pieni pamaus, keittiö pimeni ja sauvasekottimesta lens kipinöitä... Et se siitä sit, hyvä et en saanu sähköiskuu. Heti ekana tuli mieleen, et varmaan sulake meni ja koska Samulii ei ollu saatavilla, ni soitin äitille et mitä mun pitää tehä, hahhah. Kaikis mun edellisis kämpis on ollu sellanen sulakeboksi, mistä vaan nostetaan vipu ylös enkä enää lapsuudenkodeista muistanu, et miten noi muinaiset versiot toimii. Onneks äiti on nopeempi, ku google ni sain sulakkeen vaihdettuu ja sauvasekotin lens roskiin. Sen jälkeen heitin koko paksun mössön blenderiin, ku ei ollu mitään muutakaan ja välillä tökin sitä klönttii veitsellä pyörivään keskustaan, koska tietty se jumittu koko ajan reunoille. Toi kyseinen mutakakku tehään siis kahesta eri kerroksesta eikä sitä kypsennetä ollenkaan uunissa, joten ensin epätoivosesti yritin soseuttaa päällimmäisenki kerroksen blenderissä. Kaakaojauheet vaan pöllys eikä mitään ehdistystä tapahtunu, niinpä tajusin et ehkä helpompi hoitaa homma käsin lusikan avulla. Eka kerros oli viel ihan siedettävän makunen, mut toisesta ei voi sanoo samaa. Kokeilin ekaa kertaa steviaa ja kookosöljyy, ja molemmat maistu ihan järkyttäviltä. Lisäilin sit hädissäni kaakaojauhetta ja ruokosokerii, kunnes se ei enää maistunu yhtä pahalta. Kaiken lisäks koko keittiö oli tän kaiken jälkeen, ku räjähdyksen jäljiltä. Joka paikassa oli tahmeeta suklaatöhnää ja vaik mitä mönjästä välinettä, millä olin yrittäny saada aineksii kasaan. Siellä se mun herkkukakku nyt lepäilee pakkasessa enkä voi ku toivoo, et ne kerrokset jotenki maagisesti maistuis yhessä vähän paremmilta ku erikseen. Ohjeen mukaan kakun täytyy lepäillä yön yli jääkaapissa, ni täytyy varmaan kohta siirtää se pakkasesta sinne. Huhhuh, taidan tästä lähtien pysytellä ihan vaan "oikeissa" leivonnaisissa.

-Mikaela

4 kommenttia:

  1. Eikä!! Kuulostaa pelottavalta o_O Kerro sit tuliks siit yhtään hyvää, ku mäki olin ajatellu kans tehä sitä täs joku päivä :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sitä se oliki :D raportoin heti, ku uskaltaudun maistaa!

      Poista
  2. Toi takki on iha törkeen hieno!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos, mustaki se oli ihan super löytö! :)

      Poista