Kuulumisia ja suunnitelmia

Moiii, mul on paljon asiaa ku en oo pitkään aikaan päässy kertoo teille mitään mun juttui! Ihan ekaks voisin alottaa vaik siitä, et viime maanantaina alko uus koulu ja sain tietää et pääsin sille luokalle, mille oltiin kerätty kaikki muodin ja vähittäiskaupan suuntautumisvaihtoehdosta kiinnostuneet, jess! Viime viikolla meil oli vaan orientaatioviikko, jonka aikana vähän yritettiin tutustuu uuteen ryhmään ja koulujuttuihin. Mä en jaksanu osallistuu ihan kaikkeen, ku olin kuullu samat JAMKin löpinät ennenki, mut keskiviikon puistossa istuskeluun ja perjantain bileisiin oli kyl sitäki kivempi osallistuu, hehe. Mun uudet ryhmäläiset vaikuttaa onneks tosi kivoilta ja ainaki meil oli heti jotain yhteistä, ku melkeen kaikki oltiin haluttu päästä tohon tiettyyn ryhmään. Harmi vaan, et en nyt pääse käymään niiden kaa tänä syksynä viel oikeestaan mitään kurssei, koska saan melkeen kaikki perusopinnot hyväksluettuu ja keväällekkään ei varmaan jää kovin montaa. Keväällähän mun pitäiski jo kirjotella matkailusta opparii, et hehheh.. Eilen mul alko siis matkailun pari vikaa pakollista kurssii, niitä käyn nyt syksyn ja joulun jälkeen yritän alottaa opparin ja tehä ehkä jotain liiketalouden opintoi samal. Hyvä, ku itekkään pysyn peräs :D Mua muuten ärsyttää ihan sairaasti, et ei oo tullu otettuu yhtään kuvii nyt ku oon taas päässy käyttää sellasii vaatteita ku oon halunnu eikä oo tarvinnu enää miettii, et mitä voin laittaa duuniin. Vaik käynhän mä sielki edelleen aina ku ehin, koska mun molemmat matkailun kurssit menee vaan tiistaisin ja torstaisin ni aikaa on. 
 Kuvat on otettu joku kuukaus sit

Enää alle viikko, ni me lähetään Budapestiin!!! Siel pitäis olla viel ihanan lämmintä ja mä venaan jo ihan sairaasti, et päästään syömään hyvää ruokaa, shoppailee, kylpylään lilluu ja toivottavasti ehkä ihan vähän ottaa aurinkooki. Mua kiinnostais kans eläintarha, sirkus ja se yks saari, mut katotaan mitä ehditään. Kiitos taas teille hirveesti kaikista hyvistä matkavinkeistä!! Ollaan Samulin kaa luettu niitä ja mietitty, mitä kaikkee meiän mielestä olis viikon aikana kiva tehä. Kuultais mielellään viel lisää juttui Budapestistä, jos teiltä vaan löytyy :)


Samuli tuli muuten sunnuntaina vihdoin lopullisesti pois Oulusta, ihanaa! Meil on nyt koko syyskuuks (ja ehkä vähän lokakuukski) järkätty kauheesti ohjelmaa, ni eipä me paljoo ehditä himas hengailee. Mut ei se haittaa, koska reissaaminen on kivaa ja koht tulee taas kauhee kylmä talvi eikä tee mieli tehä mitään muuta ku istuu himas sohvalla, haha. Ku nyt kerran pääsin vauhtiin, ni voin samantien kertoo mitä kaikkee ollaan täs syksyn aikana tekemäs ennen ku taas itekki unohdan. Budapestiin lähetään siis ens viikolla, tullaan takas Suomeen tiistaina 17. päivä ja Samulin mummon kasikymppiset on Oulussa sit lauantaina. Sieltä tullaan sunnuntaina ja torstaina lähetään taas Helsinkiin, ku mul on kampaaja (mistä aion kriiseillä kuhan ehdin) perjantaina aamulla ja Samuli lähtee sen kaverin kaa Tallinnaan. Jeee, munki mielest on ihanaa nähä kaikkii mun kavereita siel! Sitä seuraavana viikonloppuna eli lokakuun alussa olis Karon tuparit Porvoossa ja sit seuraavana Meldis-siskon synttärit Helsingissä, mut meil on viel vähän auki et kumpaan osallistuttais vai onks varaa ja jaksamista kumpaankaan. Koska sit taas Melissan synttäreistä seuravaana viikonloppuna on mun synttärit Jyväskylässä! Jihuuuu. Mikä tarkottaa, et vieraslistalla on siis Melde ja Karo, joten kumpaaki voisin nähä sillon ni ei tarvis ihan niin montaa kertaa ravaa etelään.

Tälläki viikolla aion viel tehä vaik mitä. Huomenna koulun jälkeen autan Samulii tekee sen mummolle kuvakirjan lahjaks ja palkinnoks se auttaa mua siivoo meillä, haha. Kämpän pitäis olla vaihteeks asuttavas kunnos, koska perjantaina aamulla mun uudestaan tamperelaistunu kaveri Heli tulee meille pitkästä aikaa kylään ja käydään kans syömäs ennen ku mun täytyy sit mennä iltapäiväks duuniin. Illalla mul ja Samulil on lautapeli-ilta toisen Helin ja Matin kaa. Siitä tulee kova taistelu, koska kumpikaan meistä, mä eikä Heli, suostuta häviimään hahhah. Voi olla, et meiän täytyy olla samal puolel et pojat ei joudu kärsii jos ne aiheuttaa häviön :D tai siis "aiheuttaa" meiän mielestä... Lauantaina nään jotain mun uusii ryhmäläisii ja yritän vältellä mitään suurempii shoppailuja, et rahat säästyis matkalle. Lauantaipäivää pidemmälle en oo suunnitellu, mut eiköhän tekemistä löydy siihen asti et lähetään. Jos ei muuta, ni ainahan sitä voi tehä vaik kouluhommii. Hehhheh, varmaaaan. Nyt meen Bamssonin kaa ulos ja sit Samulin kaa saunaan, ku se tulee treeneistä. Yritän jatkos pitää huolen, et enää ei tulis tarvetta tällasten romaanien kirjottamiselle, puspuss.

-Mikaela

6 kommenttia:

  1. Ei mikä tuo reppu on, IHANA! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos, ostin sen Kroatiasta Toukokuussa :)

      Poista
  2. Vähänkö kuulostaa kivalta nuo sun kouluhommat!! Ja varmaan kyllä aiva innoissaa ootte molemmat ku kohta pääsette reissuu :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en tiiä voiko kouluhommat kuulostaa kauheen kivoilta :D mut toi uus koulu ainaki vaikuttaa kyl sellaselta, mistä varmasti tykkään! venaan jo, et pääsisin suorittaa niitäki kurssei ja ehkä viel vähän enemmän odotan sitä matkaaaaa :D

      Poista
  3. Mistä tuo ihana takki?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ostin sen viime syksynä Barcelonasta Pull&Bearista :)

      Poista