Reasons to smile


1. MÄ PÄÄSIN OPISKELEEEE! Okei, opiskelen jo ja oon parin pakollisen kurssin ja opparin päässä valmistumisesta, mut matkailualalla (lue: hotellin respassa tai hiihtohissillä, todennäkösimmin jälkimmäisellä) työskentely ei vaan oo sitä mitä haluun tehä. Niinpä siis hain keväällä opiskelee ammattikorkeeseen liiketaloutta, mis haluisin suuntautuu muotiin ja vähittäiskauppaan. Se on siis vähän niin ku entinen vestonomi-linja, jos ootte joskus kuullu sellasesta. Luin pääsykokeisiin aika vähän ja loppuvaihees menin paniikkiin, ku tajusin et olin jättäny matikan kokonaan huomioimatta ja sehän meniki sit koetilantees ihan päin helvettii. Sen takii ehdin jo henkisesti valmistautuu kokeilee ens vuonna uudestaan, mut maanantaina sain viestin, et ei tarviikkaa JESS! Ilmeisesti mun lähtöpisteet oli ihan hyvät ja kirjallisetki meni sen verran hyvin, et pääsin oikeestaan aika kevyestiki sisään. Nyt joku varmaan ihmettelee, et miks toi urpo haluu käydä kaks saman tasosta tutkintoo. No, koska tuolla opiskelu on oikeestaan ainoo tapa päästä tekee sitä mikä mua kiinnostaa eli tehä duunii muodin paris hallinnon puolella, sisäänostajana tai vaik myymälän esimiehenä. Matkailualalta mun olis ihan turha opiskella korkeempaa tutkintoo, koska ei se hyödyttäis mun tulevaisuudensuunnitelmia mitenkään. Ja joo, tiedän et kauppaan pääsee töihin ilman tutkintooki, mut mä en haluukkaan olla mikään tavallinen rivimyyjä vaan sellasessa asemassa, mistä siitä tutkinnosta on hyötyy. Ainoo ongelma enää on, et siihen "kärkeen" eli suuntautumiseenki pitää hakee erikseen eikä tietenkään oo varmaa, et pääsee. Joka tapaukses mä oon päättäny päästä! Ja jos en nyt jostain syystä just siihen pääsiskään suuntautuu, ni aion silti opiskella itelleni sen ammatin, minkä haluun. Mun ihana kaveri Heli on ainaki osottanu sen, et voi saada mitä haluu vaik aina ei oliskaa parhaat lähtökohdat siihen. Muoti- ja vähittäiskaupan suuntautumisvaihtoehtoo ei nimittäin ollu sillon viel ku Heli alotti opiskelee liiketaloutta, joten se valitsi kansainvälisen kärjen. Myöhemmin sen ei olis ollu enää järkee vaihtaa suuntautumista, mut siitä huolimatta se kirjotteleeki nyt parhaillaan opparii yhelle suomalaiselle suunnittelijalle, jolle teki kans harjottelun. Helin tapaukses sillä ei siis ollu mitään välii, mihin se suuntautu koska se teki muut valintansa siihen suuntaan mihin  halus päätyy ja samal opiskeli hyödyllisii juttui kansainvälisestä liiketoiminnasta, mikä sitä kiinnostaa kans. Täl hetkel mä en kyl jaksa edes ajatella, et jotku muut ku muodin ja vähittäiskaupan opinnot olis mulle mikään vaihtoehto, joten niihin tähtään!

2. Samuli tulee huomenna kotiin!! Ei olla nähty nyt kahteen viikkoon ja asiat ei oo lähiaikoina sujunu mitenkää erityisen loistavasti, ni ihanaa et se tulee tänne mun luo. Pääsen nukkuu sen kaa ja halii välil jotain muutaki ku Bambii Se tuo samal kans uuden laturin mun kameran akulle, joten toivotaan et se toimii ja päästäis ottaa kuviiki!

3. Mun ripset on alkanu kasvaa takas, hahahh. Niillä on ollu nyt joku ongelma viimeset pari kuukautta, et varsinki toisen silmän sisäkulma on ollu melkeen kalju. Kiva käyttää ripsarii, ku sitä voi levittää vaan puoleenväliin silmää :D Siks oonki ollu nyt jo tosi kauan ilman silmämeikkii, koska en uskalla taivuttaa mun ripsii ennen ku ne on vahvistunu ja kasvanu, koska pelkään et ne taas irtoo ja ripsari ilman taivutusta näyttää vaan tyhmältä. Toisaalta oon alkanu jo tottuu meikittömyyteen enkä varmaan jaksa hirveesti loppukesänäkään meikkailla, koska oon ihan tyytyväinen näinki.

4. Mun kaveri Anna matkustaa maanantaina Helsingistä meille kolmeks päiväks ja nähään pitkäst aikaa kunnol meiän Barcelonan loman jälkeen!

5. Kaiken muun lisäks oon terve, mul on duunipaikka, kiva koti, ihanat Samuli ja Bambi ja ihanii kavereita!

Pääskö muuten joku muu opiskelee Jyväskylään tai vaik jonnekki muualle? :)

-Mikaela

12 kommenttia:

  1. Onnea hurjasti opiskelupaikasta!

    Mäki pääsin opiskelemaan Jyväskylän yliopistoon just sitä mitä tahdoin, ja olen ihan täpinöissäni! Eli voin uskoa, miten iloinen säkin olet tosta (ja noista kaikista muistakin syistä)! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon ja onnee sullekki! :) mitäs pääsit opiskelee? oon utelias :D

      Poista
    2. Kiitoksia ja joo ruotsia. :)

      Ja mullakin ikään kuin "alan" vaihdos, viime vuoden opiskelin enkkua. ^^

      Poista
    3. okei :) no toivottavasti ruotsi tuntuis nyt enemmän omalta ku enkku!

      Poista
  2. Kiva postaus :) Onnee opiskelupaikasta!

    VastaaPoista
  3. Jeeee mä tuun kohta!! Oon sit kiva kassialma ku mul on ne sun kledjut muovipussissa hahahah :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeeee ❤ miks et laita niitä vaik kangaskasseihin tai paperipusseihin? :D tytöt ei edelleenkään kanna tavaroita muovipusseissa..... :D

      Poista
  4. onnea opiskelupaikasta! :) Itekin opiskelen jyväskylässä liiketaloutta ja oon tykänny tosi paljon :) Munkin oli eka tarkoitus suuntautua muotiin ja vähittäiskauppaan, mut suunnitelmat sit muuttuivat vähän. Kuitenkin kaikki mun kaverit, jotka siihen kärkeen haki, niin pääsi :) et hyvin todennäköistä et säkin sit aikanas pääset! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos!! :) hei jee, kiva kuulla et oot tykänny :) mä juttelin sen muoti- ja vähittäiskaupan kärjen opettajan kaa joskus talvella ja se vähän puhu siihen suuntaan, et ens kerralla se ei ota sinne niin paljoo opiskelijoita eikä niin helposti, koska nykysillä ei kuulemma oo ollu ihan motivaatio kohillaan tai jotain.. toivottavasti silti pääsisin, koska mul ainaki olis! :D

      Poista
  5. Onnea opiskelupaikasta :--) Ite en päässyt opiskelemaan, hetken aikaa se kieltämättä harmitti aika paljonkin, mutta.. asioilla on tapan järjestyä vai miten se nyt menee :-D ps. toi kuva on susta tosi kaunis, sulla on kaunis hymy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos kiitos :) toivotaan, et pääsisit ens kerral sit! tai eihän sitä tiiä vaik keksisit ennen sitä jotain viel siistimpii tulevaisuudensuunnitelmii! :D

      Poista