Bambis weren't harmed









Ohhoh, viime postauksesta on kulunu yli viikko. Välil on sellasii kausii, et on paljon fiilistä ja aikaa kirjotella ja sit taas ei oo. Tää ei nyt ollu alkusoittoo hitaasta kaudesta ja fiilistäki on. Kuvauskaverit ja kameran laturi vaan on kateissa. Tykkään istuu rauhas koneella, muokkailla kuvii ja lueskella blogei, mut nyt ei oo ollu aikaa sellaseen. Mul oli tos täl viikol yhet pääsykokeetki, mut veikaten voittoon ei tainnu toimii täl kertaa. Alkuviikon istuin duunin jälkeen aina himas lukemas, ku se ei oikeen Kroatias napannu. Loppuviikosta kävin hierojal ja töissä, näin vikoi kertoi mun kavereita jotka lähti kesäks pois ja odottelin Samulii viikonlopuks himaan. Ehdin täs vähän yli viikon aikana jo miettii, et kohta kukaan ei enää jaksa mun hidasteluu tääl ja hylkää mut, mut onneks niin ei käyny.

Samuli oli siis viikonlopun Jyväskyläs ja lähti muutama tunti sit takas Ouluun. Perjantain pienistä epätoivoista ja itkuista huolimatta lauantai ja sunnuntai oli ihanii. Jouduin eilen olee aamupäivän töissä, minkä jälkeen tehtiin hyvää ruokaa ja nukuttiin päikkärit. Illal käytiin leffas kattoo The Great Gatsby, mentiin takas Samulille, otettiin juomat messiin ja lähettiin viereiselle pesiskentälle heittelee Bambille palloo. Pelattiin siel kans pesistä Samulin tyhjällä pullolla, niin et toinen aina syötti, toinen löi ja Bambi haki hahah. Haettiin toiset juomat, jätettiin Bambi himaan ja käveltiin rannalle, mis istuskeltiin kunnes pissahätä voitti. Mä kävin perjantaina kaupassa yksin, ni ehdin piilottaa sunnuntaiylläriks pancake-kamat ennen ku Samuli tuli himaan. Se oli haaveillu niistä joskus aikasemmin, ni meil oli sit tänään aamupalaks pekonii, munii ja pannareita. Katottiin päiväl kans uusin Game of Thrones jakso, jonka Samuli oli kyl jo nähny mut mä en uskalla kattoo niitä yksin ni sen piti kattoo mun kaa, ja se oli järkyttävä! Nyt tajuun, mitä kaikki on siitä jauhanu. Myöhemmin käytiin ostaa mulle pyykkiteline, mistä päästäänki mun pyykkitupa-avautumiseen. Mä en oikeesti kestä sitä, et meil ei oo pesukonetta!! Ensinnäki mua pelottaa meiän pyykkitupa, koska se on kellarissa ja siel on pimeetä ja ihan varmasti kaikkii tyyppei, jotka haluu lukita mut ikuisiks ajoiks johonki häkkivarastoon. Pakko varmaan ostaa uusii alkkareita ja sukkii nyt ku Ada ei enää asu täällä eikä Samulikaan tuu Jyväskylään ainakaan kolmeen viikkoon enkä voi mennä sinne yksin. Yks vaihtoehto olis tietty pakkaa pyykit autoon ja ajaa Samulille pesee ne, mikä olis ainaki huomattavasti edullisempi ratkasu ku uusien alusvaatteiden ostaminen. Siinä on muutenki kauhee vaiva käydä eka varaa sellanen pyykkivuoro, mikä sopii koska eihän ikinä voi tietää jos vaik kolmen päivän päästä kello kakstoista haluiski mielummin olla ottamas aurinkoo ku päivystämäs millon pitää käydä tyhjentää pesukone, et seuraava pääsee ajallaan käyttää omaa vuoroaan... Seki on vaivalloista, ku pitää sit raahautuu pesee ne pyykit ja kaiken lisäks maksaa siitä paskasta 1€, sit pitää viel tietyn ajan puitteissa tyhjentääkki se kone ja ripustella omat kamat kuivaushuoneeseen muiden tyyppien kalsareiden sekaan. Kolmas ja ehkä turhauttavin vaihe on se pyykkien hakeminen, joka täytyy suorittaa mahdollisimman nopee pyykkien kuivumisen jälkeen, et joku mummo ei vedä hernettä nenään koska sen pyykit ei mahu. On mun elämä rankkaa. Jotenki tuntuu, et en välttämättä löydä kovin montaa kohtalontoverii, joiden elämän yks pyykkitupa tekis näin vaikeeks.. Tänään tietenki käytin tilanteen hyväks ja pesin Samulilla kaks koneellista pyykkii, ja toin ne märkinä himaan mun uuteen kuivaushuoneeseen a.k.a Adan huoneeseen mun uudelle pyykkitelineelle. Erävoitto pesutuvasta.

Mul olis hirveesti taas kaikkee muutaki asiaa, ni alotan ekaks vaik siitä, et en löydä sitä mun kameran laturii mistään!! Pakko varmaan ostaa uus, koska yritettiin säästellä koko Kroatian matkan ajan kameran akkuu et se riittäis ja tänäänki supernopee otettiin vaan noi muutamat kuvat Samulin pihalla. Okei, otin kyl tänään kans meiän ihanasta aamiksesta pari kuvaa, mut ne ei sopinu tähän ni laitan ne joskus myöhemmin hahha. Kuvista muuten viel sen verran, et Bambii saa pyöritellä oikeesti miten vaan eikä se reagoi mitenkää. Se luottaa ihan sataprosenttisesti, et sille ei tapahdu mitään, ottaa ihan rennosti ja kattelee maisemii. Bambin lempiasento sylissä on beibiasento selällään, niin et pää roikkuu alaspäin.

Täl hetkel fiilistelen jo ens viikonloppuu, ku pääsen minilomalle Porvooseen Jennin ja Karon luo. Ollaan sovittu, et Jenni hakee mut torstaina Tikkurilasta ja sit meen jommallekummalle yöks. Mä haluun viikonlopun aikana ainaki halii Edi-vauvaa, juoda lattee Paahtimon terassilla ja toivottavasti siiderii jollain toisella, käydä sushilla ja ottaa aurinkoo jos on hyvät ilmat

Mulle aina valitetaan mun epäjohdonmukasista jutuista ja maagisesta kyvystä hyppii sujuvasti aiheesta toiseen. Paitsi, et kukaan ei koskaan oo puhunu maagisesta eikä sitä kyl ehkä lasketa mikskään kyvyks, mut kuitenki.. Vois varmaan olla ihan hyödyllistä opetella pari aasinsiltaa, ni pysyisin itekki paremmin peräs et mistä olinkaa kertomas. Nyt on varmaan parempi mennä nukkuu ennen ku keksin lisää kerrottavaa. Hyvää yötä, pus!

-Mikaela

22 kommenttia:

  1. apua aivan ihana postaus jotenkin! ja noi kuvat on niin ihania :--) haha, mää kävin kans jkyläs pääsykokeis keskiviikkona, ja bongasin sut vissii keskustas myöhemmin päiväl! ainakin se tyty näytti aivan sinulta. t. stalkkeri

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) hihi, tulipas hyvä mieli! joo, kävin kyl keskustas syömäs mun kaverin kaa, jälkkärikahveilla terassilla ja kaupoissaki, et hyvin mahdollista et oot nähny mut siel pyörimäs :) ihanaa, stalkkeri haha :D

      Poista
  2. Kiva postaus! Ja oon niin samaan mieltä sun kaa tosta pyykkitupajutusta. Meillä sentään on ilmaset koneet mikä vähän helpottaa mutta vituttaa kun ne vuorot pitää varata aina niin monta päivää etukäteen enkä tietenkään oo ikinä paikalla sillon kun se pyykkivuoro on. Tänäänkin olin varannu molemmat koneet ittelleni tunniks koska kauhee kasa pyykkiä taas kun en oo käyny hetkeen pesemässä mutta olin kaverilla kun tuli muistutus että tunnin päästä pitäis viiä pyykit eikä tietenkään huvittanu lähtee kotiin pesee niitä. Jouduin sit pesee työpaidan käsin tänään, että voin laittaa sen huomenna päälle. Oma pesukone olis niin ihana. Ja tiskikone vielä ihanampi, tiskaamista vihaan vielä enemmän kun pyykkäämistä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiva kuulla, kiitti :) mulki aina kasaantuu hirveet vuoret pyykkii eikä kaikki mahdu edes enää pyykkikoriin ennen ku pakotan itteni pesee ne :D ei pyykinpesu ennen ollu mulle mikään ongelma, ku edellises kämpäs oli kone kylppäris. barcelonas se oli kyl viel hirveempää, ku piti raahaa pyykit pesulaan ja maksaa siitä sit joku viis euroo haha. tohon tiskaamisjuttuun en voi edes lähtee, koska mä vihaan siis sitä enemmän ku mitään muuta kotityötä ikinä. se on ihan kamalaa lillutella käsii siel likavedessä, sit ku se vesi valuu käsivarsii pitkin ku nostelee märkii astioita kaappiin HYI ja se on muutenki maailman tylsintä :D on mun elämä kyl välil vaikeeta, ahhahaha!

      Poista
  3. samaistun tohon pyykkitupa-angstiin!! just toi et mistä helvetistä tietää millon on oikeesti tsäänssi pestä pyykkii, ja lisäks multa varastettiin pari kertaa vuoro kun olin ite 5min myöhässä (sillon sai varastaa jos oli 15min myöhässä) ja sit just nää arjen sankarit jotka oli ennen mua mut sit unohti hakee ne pyykkinsä koneesta ja mun vuoro meni siinä. JA se että sain kulkee pihan poikki toiseen rappuun sinne pyykkitupaan... olisin voinu itkee onnesta kun mun uudessa kämpässä oli pesukoneliitäntä ja vuokraisäntä lahjotti koneen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ahhahahh, siis onks jengi oikeesti ollu kärkkymäs siel et onks seuraava myöhäs niin et voi pöllii sen vuoron :DD meil kaikki kyl heittää edellisen pyykit kasaan sellaselle pöydälle ja laittaa omansa koneeseen, jos sitä ei oo tyhjennetty ajallaan. voit vaan kuvitella kuinka paljon mua ärsyttää, et mulla olis ollu pesukone ja tiskikone eikä kumpikaan mahtunu tänne.... :D

      Poista
  4. mulla on _ihan_ sama juttu ton pyykkituvan kans!! Miten joku voi mennä sinne ihan normaalisti/yksin? :D:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en todellakaan tiiä, mut rohkeimmat tuntuu menevän :D mä oon monta kertaa ottanu Bambinki mukaan, jos on ollu pakko mennä vaik hakee pyykit eikä kukaan muu oo ollu mun kaa himas hahah

      Poista
    2. nojoo kyl mäki ottaisin Bambin mukaan jos mulla ois sellane :D ei pelottas läheskää nii palio :D

      Poista
    3. ei se mikään maailman paras suojelukoira kyl oo, heittäytyis vaan selälleen rapsutettavaks jos joku tulis :DD mut ainaki kaikki epäilyttävät äänet voi laittaa sen piikkiin :D

      Poista
  5. Tosi kiva asu ja ihania muutenkin nuo kuvat :>

    VastaaPoista
  6. Mä pelkään kans pyykkitupaa! Mua pelottaa et oisin laittaa pyykkei koneesee ja sit ku nousen, ni ovel seisoo joku hiljaa tuijottamas (esim joku mumsa, se ois paha). Onneks nykyään kone mahtuu kylppäriin hrr....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mäki pelkään aina, et sinne tulee joku tyyppi hahha :D

      Poista
  7. Vastaukset
    1. Bamsson kiittää, se on kyl aika ihana :)

      Poista
  8. Ihana postaus, ihania kuvia!! :) Ollukki jo ikävä sua.. :( Mistä tuo upee neule on?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha, ihana! mulki on ollu ikävä tänne kirjotteluu.. kiitos :) ostin sen Barcelonasta H&M:stä.

      Poista
  9. aiva ihanat vaatteet!!! mistä oot ostellu? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) toppi on BikBokista, neule Barcelonasta H&M:stä ja farkut Monkista.

      Poista
  10. mulla oli edellisessä kämpässä pyykinpesu kans ihan perseestä. :D vuoro täytyi varata viikkoa ennen, mutta mistä sitä tietää mitä silloin tekee?! lopulta turhauduin näihin varauksiin ja ryöstin pesutuvan avaimen itselleni. :D näin sain pestyä pyykkini rauhassa, kun mummot oli jo yöunilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. viikkoo ennen??! siis eihän tollanen voi mitenkään toimii... hahhah, meil on siel joku sääntö et kai 10 jälkeen ei saa pestä ni ihan varmasti tulis joku valittaa enkä todellakaan uskaltais mennä sinne varsinkaan yöllä yksin :D

      Poista