Instagram-kuvii ja kesäspekulointii

 Treenivaatteet - Duunivaatteet

Noonan kukat - Äitienpäiväkukat

Junamatka Helsinkiin

Koti

Diesel - James

Treenijalat - Duunijalat

Ihan just on kesä ja siitä tulee mun yksinäisin ja tylsin kesä ikinä, tiiän sen. Kaikki mun kaverit, kämppis ja Samuliki lähtee pois Jyväskylästä. Tänne jää kai kaks mun kaverii, joilla on molemmil omat kaveriporukat ja paljon töitä eikä nekään aio koko kesää tääl olla. Mä päätin jäädä kesäks Jyväskylään, koska en halunnu luopuu mun kämpästä ja oon vaan niin kyllästyny muuttaa ja vaihtaa paikkaa koko ajan. Olisin halunnu, et Samuli olis jääny tänne mun kaa ja oltais vihdoin saatu olla pidempään ku neljä kuukautta yhessä, mut sil on niin hyvä paikka Oulus, et sen kannatti ottaa sen vastaan. Mä aion pitää ton mun työn enkä edes hakenukkaa muuta, koska ajattelin et kerranki ehtisin kesäl tekee muutaki ku olla duunis ku työpäivät on vaan viiden tunnin pitusii ja kaikki viikonloput on vapaat. No, kaikki ei mennykkää ihan putkeen, ni sillä ylimääräsel ajal taidanki sit olla salilla tai ottaa partsil aurinkoo ku en haluu mennä yksin rannalle. Viikonloput on ainoo mahis nähä Samulii ku sillä on vapaata vaan sillon, joten mätänen senki takii pullapuodis koko kesän ku ei monissa muissa työpaikoissa saa kaikkii viikonloppui vapaiks. Mä oon opiskellu nyt kolme vuotta Jyväskylässä ja oon mä saanu täältä kavereita, mut ei mitenkää liikaa. Toivoisin vaan, et kaikki mun kaverit Helsingistä ja Porvoosta ja joka paikasta vois tulla tänne eikä kukaan lähtis täältä pois. Jyväskylä on mun koti nyt, mut monille mun kavereille se ei oo. Ne ajattelee, et niiden kotikaupunki on aina niiden koti tai se missä porukat asuu. Mä oon aina halunnu tehä mun himasta sellasen, mitä voin ajatella pysyvänä enkä vaan väliaikasena opiskelijakämppänä. Mua jotenki ahdistaa tää koko juttu tosi paljon, koska en muutenkaan tykkää yhtään olla yksin enkä nukkuu yksin eikä mul nyt taida olla muita vaihtoehtoi. En haluis pilaa tota Kroatian lomaaki sillä, et mietin vaan et ku lähetään sieltä Samuli ei enää tuu mun kaa himaan eikä mua venaa Jyväskyläs ku Noona, joka ei mitenkään ehdi viihdyttää mua koko aikaa. Tiiän, et voin ite vaikuttaa siihen oonko yksin ja tietty haluisin kans lisää kavereita täältä, mut ei se vaan oo jotenki helppoo mulle enkä tiiä mistä mä nyt jotain kavereita lähen metsästää :D Yhyy, oon marttyyri. Otan mielellään vastaan jotain lonely rider -vinkkei, mitä voin tehä sit yksinäisinä iltoina ahahahahhh.

Jos joku muuten sattuu tarvii halpaa kesäkämppää Jyväskylän keskustasta eikä oo hullu, ni meil olis yks huone vapaana ku mun kämppis menee muualle duuniin.

-Mikaela

20 kommenttia:

  1. pöh, tuo sun teksti kuulostaa liian tutulta ja mun elämäntilanteeseen mätsäävältä! kaverit töissä, mminä töissä, mieheke monien satojen kilometrien päässä töissä ... :-D onneks töistä saan lomaa parikymmentä päivää nii sen voin viettää sit ton miehen kans.

    mut pointti oli et kuulostaa joltain taholta liian tutulta tuo teksti : <

    ja hei, mistä nuo ihanat urheilurintsikat on? :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi ku mulki olis jotain lomaa, ni pääsisin välil täältä pois :D ne on Ginasta. siel ei oo enää noita saman värisii, mut eilen ostin sieltä samanlaiset oranssit ja oli pinkkiliiloiki :)

      Poista
  2. I feel you! Täysin sama tilanne päällä ja tän viikon oonki tirauttanu vaan kyyneliä ku tajuan, että oon yksin opiskelukaupungis koko kesän! Kaikki muut kaverit lähti kotipaikkakunnille ja mä päätin jäädä tänne töihin, koska sain hyväpalkkasen työn. Viime aikoina on tajunnu vasta kuinka kauhee ikävä sinne kotiin tulee:D Kuulostaa ehkä vähän tyhmältä, koska niin moni on jääny ilman kesäduunia ja sitte mä valitan tällasesta. Mut yks suurin syy siihen on justiin, että oon vasta vuoden opiskellu ja asunu uudessa kaupungissa ja ei oo vielä kerinny tulemaan sellasta suhdetta tätä kaupunkia kohtaan, että täällä vois olla sen koko kesän ilman kaikkia lähimpiä kavereita ja porukoita. No toivottavasti kesä menee nopeaa ohi:D Tsemppiä, ehkä me pärjäillään!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mäki tos just yks ilta itkeskelin, ku Samuli hylkää mut eikä mul oo tääl ketään :D voin vaan kuvitella vikan illan Kroatias, ku mietin vaan et joudun menee ihan yksin tyhjään kämppään ja saan jotain marttyyrikohtauksii :D mäkään en oo ollu tääl viel yhtäkään kesää, ku oon aina lähteny mun kavereiden luo Helsinkiin. onhan se hyvä, et on duunii mut tylsää olla yksin. ehkä meiän pitää vaan hankkii uusii kavereita tai sit tosiaan toivotaan, et aika menee nopee ;D

      Poista
  3. miksuliini! mullahan on perjaatteessa koko kesä lomaa joteeeeeen pitäiskö mun suunnitella jotain pikku loman tynkää sinne ;) voisin tulla tyyliiin vaik viikoks sinne ja oottaa onskun mukaan tai sit jättää sen kotiin! SE OIS KIVAAA! -mime

    ps. en pysty ipadil laittaa tohon nimikenttään nimee ni joudun olla anonyymi xD mut joo whatsappaillaan täst lisää koska oikeesti ois kivaa tulla sinne vähän lomailee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, ihan superhyvä idea!! voisit tulla nyt jo kesäkuussa ku ollaan tultu Kroatiasta. mul on joka päivä vaan 5 tuntii duunii ja sä nukut muutenki aina niin pitkään, et jos oon aamuvuoros ni hyvä ku oot edes ehtiny herää hahahh. tai sit jos mul on ilta ni voit tulla mun duuniin hengaa ja syömään pullaa, ku ei siel ikinä edes käy ketään :D onsku pitää ehkä jättää kotiin, ku se on niin crazy bitch, varsinki Bambin kaa :D tekstaan sulle, ku meen duuniin ku ei siel oo muutakaan tekemistä!

      Poista
  4. Ihania kuvia taas :) Oot kyllä niin hyvässä kunnossa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) pyhh, viel on parannettavaa! :D

      Poista
  5. Ehkäkohtapianbarcelonanparvekkeellanukkuvaystäväsi23. toukokuuta 2013 klo 10.41

    Hei Miqel, mulla on loma heinäkuussa ja ajattelin muutenki maakuntamatkailla esim, savonlinnassa, oravissa, joensuussa, kerimäellä yms. nii ihan hyvinhän mä voin pyrähtää samalla sinne viihdyttää sua ja sun piskiäs. ehkä nukun teilläkin parvekkeella......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, tuu!! :) valitaan jo päivät, ni voit suunnitella sun matkan ja varailla liput. saat nukkuu Adan huonees, ku se ei kuulu Bambin valtakuntaan, tai partsiki käy. tekstaan sullekki tänään ku pääsen duuniin :D

      Poista
  6. Vastaukset
    1. oi kiitti! :) se näkyy vähän paremmin tuolla: http://allthelovesofmylife.blogspot.fi/2013/04/tas-on-mun-koti.html

      Poista
  7. mistä oot ostanu nuo olhohuoneen verhot?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tilasin kankaan Jotexilta ja mun kaveri ompeli :)

      Poista
  8. No joo moro mikä vatsa! Pientä painetta pitää itellä paita päällä koko kesän yli :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eikä oo :D vertailu on tyhmää, muuten mäkään en vois poistuu himasta koko kesänä hahahh :D

      Poista
  9. ei siitä kesästä tuu tylsä jos et tee siitä tylsää! xD
    -käy lenkillä
    -lähe kävelemään jotain uusia reittejä
    -osta jotain uutta ja kokkaile
    -mee pyörälenkille
    -ota aurinkoa
    -kuuntele musiikkia
    yhistele kaikkee kivaa ja keksiä kaikkea tekemistä mitä et ennen ole tehnyt tai jotain aivan uusia seikkaluja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oot kyl oikeessa, mut oon huono tekee juttui yksin :D se on tylsää.. täytyy vaan yrittää keksii kaikkee!

      Poista