Täs on mun koti

Mä en ollu ikinä viel nähny tätä kämppää ennen ku muutin tänne, ku mun oli pakko vaan ottaa joku Barcelonasta käsin. Päivittelinki siel loppuaikoina yliopiston asuntopalstaa ahkerasti ja ihan sattumalt bongasin yhen mun luokkalaisen ilmotuksen ja soitin sille. Sen jälkeen sain kuvii sähköpostiin ja ihana Samuli kävi kattoo tätä mun puolesta. Otin yhteyttä omistajaan, vuokrasopimuksii läheteltiin edestakas (yhet katos matkalla... Espanja...) ja sit alko alivuokralaisen metsästys. Nyt me sit asutaan mun kämppiksen Adan kaa Jyväskylän keskustassa ihan pienes 37 neliön kaksios. Tänne mahtuu molemmille omat huoneet, joihin pääsee eteisen käytävältä ja sen käytävän päässä on keittiö. Mä halusin mun huoneesta ihan välttämättä makkarin ja olkkarin, joten tungin parisängyn samaan huoneeseen sohvan ja sohvapöydän kaa. Voin kertoo, et se oli vähän haastavaa ku täs huonees ei myöskään ollu mitään kiinteetä kaappitilaa mun vaatteille ja toivelistal oli vaik mitä muutaki ku yks iso lipasto. Tää talo on rakennettu muistaakseni -57 ja se näkyy oikeestaan kaikkial muual paitsi mun ja Adan seinis, jotka tapetoitiin uudestaan just ku muutettiin. Keittiön kaapit on aika kuluneet, samoin ku meiän seinät. Toisaalta mä kyl tykkään niiden vanhasta fiiliksestä ja sen sekottamisesta kaikkeen uuteen. Jos saisin päättää, mitä ekana muuttaisin ni se olis kyl lattiat. Nyt oon kuitenki ihan tyytyväinen meiän kotiin ja ainahan tätä voi sisustaa uudestaan, jos en vaik joskus enää ookkaa :)


Pikkupikkusohvan ostin Jyskistä ja sohvapöydän teki mun äitin mies.



Tohon lipastoon oon yrittäny tunkee suurimman osan mun vaatteista. Nii,  yrittäny. Todellisuudeshan ne pyörii yleensä tääl lattioil ja sohval tai Adan huoneen kaapeis.


Lipaston ja pienemmän matkalaukun sain äitin vanhalta sisustusliikkeeltä. Isomman äiti löys niiden tontilta vanhasta talosta. Muita sisustuskamoi oon keräilly vähän joka paikasta, mut parhaat löydöt oon kyl tehny kirppareilta ja Barcelonasta.


Mä en tykkää (...jaksa) käyttää päiväpeittoo, ni käytän mielummin kivoi lakanoita ja paljon tyynyi.




Vanha keittiönpöytä me maalattiin ite Adan kaa ja ison osan muista kamoista oon saanu sieltä äitin sisustusliikkeeltä. Keittiön lamppu tääl oliki jo valmiina ja se sopi must meiän vanhaan, rapistuneeseen keittiöön niin hyvin, et en halunnu vaihtaa sitä.



Astiat on Iittalan, koska haluun et ne kestää ja sopii kaikki yhteen.


Mitäs tykkäätte?

-Mikaela

24 kommenttia:

  1. TYKKÄÄN <3 ja oli ihana myös livenä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihi, kiitti <3 sillon se ei ollu viel noin valmis :(

      Poista
  2. Ihana koti sulla!!<3 Bambikuvat on kyl onnistuneimpii:):)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. vaikee arvaa, kuka Bambifani siel taas huutelee :D kiitos, pus.

      Poista
  3. Vitsi kuin ihana kämppä!!! :) Ja eiii kui sulo koira!!! :D En kestä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahhah, Bambi osaa olla aika söpö :D kiitos paljon! :)

      Poista
  4. Tykkään! Ja toi sun sohvapöytä on ihana. Vaikka ite ehkä noin pienestä huoneesta jättäisin sohvapöydän pois kokonaan että ei olis ihan niin täyttä mutta siis toi idea noista puujutuista (en tiiä mikskä niitä sanotaan) on ihan huippu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiva kuulla, kiitos! :) mul on kotoisa olo kaiken kaman keskellä ja on se sohvapöytä kyl ollu hyödyllinenki, ni se on tärkeintä :)

      Poista
  5. oi miten täydellinen koti :) toi sohvapöytä on hienoin ikinä !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha, ihana kommentti! kiitos kiitos :)

      Poista
  6. Rakastuin tohon sohvapöytään, jotenki tosi jännä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, mäki ihastuin heti ku näin tollasen jossain sisustusblogis ja päätin, et mun on pakko saada sellanen heti ku muutan takas Suomeen :D

      Poista
  7. Aivan ihana kämppä! :) Tuli ihan hirveä hinku nyt muuttaa ja sisustaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi kiitos! :) mul toi sisustamisinto ei vaan meinaa mennä millään ohi muuttamisen jälkeenkää :D

      Poista
  8. Hei, suunniteltii kaverin kans sellasta pientä viikonloppu reissua johonki Eurooppaan ens kuun puolivälis.. Voisitko vähä puhua Barcelonan puolesta, mitä kaikkee siistii siel kerkeis tekee? Ja missä suosittelisit käymää? Just esim sul on just sellane tyyli mistä tykkää, nii missä kaikkii sellasii kauppoi mistä saa hienoi vaatteit ja nii? :)) Ois ihana jos kerkeet vastaileee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ootkos kattonu jo mun vastaukset kysymyspostaukseen eli ton http://allthelovesofmylife.blogspot.fi/2013/03/vastaukset-ii.html ? :) jos et, ni katoppa se ainaki. Carrer dels Angels -kadul keskustas ja Maremagnum-ostaril on melkeen kaikki tavallisimmat ja kivoimmat kaupat niin ku Zara, H&M, Bull&Bear, Bershka, Stradivaruis, Mango, Lefties, Kaotiko, Pimkies, Friday's ja muut :) Primark löytyy ainaki sellasesta ostoskeskuksesta ku L'illa ja sinne pääsee ainaki metrol vihreellä linjalla ja se oli muutenki mun mielestä kivoin kauppakeskus ku siel ei ollu niin ahdasta. kantsii kans käydä sellases kaupas ku Natura, siel ei oo vaatteita vaan esimerkiks kaikkee vähän erilaista sisustuskamaa ja muuta kivaa :) jos tykkäätte käydä second hand kaupois ni esim. Carrer d'Avinyó -kadulta löytyy sellasii. mä en oikeen osaa sanoo mitään mistään nähtävyyksistä, ku en käyny niissä mut Barcelonan ranta on ihana ni käykää siel ainaki! toivottavasti täst oli apuu ja vastailen kyl, jos tulee viel jotain kysymyksii mieleen :)

      Poista
    2. Joo oon mie ne lukenu :) Hei kiitos tosi paljo vinkeistä!! :) noist on paljo apua! Osaaks vielä kertoo yhtää hotellii minne vois mennä, vai ooksä ollu siel hotelleis? :D

      Poista
    3. eipä mitään :) en oo ollu siel missään hotellis siel, mut kannattaa varmaan kattoo hostelleitki ku osa niistä voi olla ihan siistei, tosi hyväl mestal ja paljon halvempii!

      Poista
  9. Tosi kiva sisustus! :) Söpöjä pieniä yksityiskohtia!

    VastaaPoista
  10. Tosi kivan näköinen koti :).

    Musta just ton olkkarin pöydän tyyliset pöydät on tosi siistejä ja oon nähnyt mm. noista lavoista tehtyjä kirjahyllyjä, sängynpohjia jne..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) joo, mäki oon nähny vaik mitä! varsinki ne sängyt on must tosi siistei!!

      Poista
  11. Ompas ihana koti! Tollasesta sohvapöydästä oon haaveillut ja toi lipasto missä on noita tekstejä niin on tosi kiva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! (: sit vaan rakentamaan sellasta ;D

      Poista