Spugetakki


Hyi, nyt on maanantai ja taas viis päivää seuraavaan viikonloppuun.Viime viikonloppu meni aika rennosti enkä tehny oikeestaan mitään ihmeellistä. Perjantaina kävin pumpis, me tehtiin Samulin kaa pizzaa ja katottiin illal Frasierii.

Lauantaina olin epätoivonen, ku Samulin kaveri tuli Helsingistä tänne eikä mul ollu mitään tekemistä, mut sit tekstasin Samulin naapurille (joo, kuulostaa tosi normaalilta hahhah) ja lähin sen kaa bageleille. Ostin kans uudet biksut, Kroatian reissuu varten, koska siihenhän me nyt kaikkien pohdintojen jälkeen päädyttiin. En oo varmaan muistanu sanoo sitäkää. Himas kasasin kirpparikamoi ja löysin sieltä ton kuvis näkyvän nahkatakin, jonka ostin joskus UFFista. Siel oli kans noi mun mustat conssit ja muuta kivaa. Sen jälkeen tuskastelin tylsyyttä kunnes vaihdoin vaatteet ja lähin mun kaverin Lauran kaa johonki pieniin tupareihin, joista en tuntenu ketään. Niis tupareis oli kyl sanoinkuvailematon meininki, tuli mieleen ihan teiniajat ku asuttiin viel Loviisas ja viikonloppusin juotiin bissee aina jonku himas. Siel kämpäs oli sellanen tunkkanen röökin ja viinan haju ku tultiin sisään, tuttu juttu siis. Vieraat (joita oli kai kolme meiän lisäks) plus asukkaat oli kaikki samalta pikku pitäjältä ja ne puhu siitä ihan koko ajan. Tiedänpä nyt ainaki, et sen kylän paikalliseen räkälään mahtuu 100 ihmistä sisälle ja 60 terdelle, yks niistä oli kattokaas siel duunis. Ne siis ihan ite käytti sanaa terde, et älkää yhtään epäilkö mua. Tiiän nykyään myös aivan liikaa baarin omistajan ja sen exän suhteesta sekä paikallisen Alkon koosta.. Boolin pääraaka-aineena oli käytetty kiljuu, varmaan samal ohjeel tehtyy ku se mitä kiskottiin ennen lukioaamui ja haistiin koulus metrien päähän hiivalta hehheh. Noiden edellä mainittujen kokemusten traumauttamana en valitettavasti pystyny nauttii tarjolla olleesta ilmasesta viinasta, ni tyydyin mun siidereihin. Heti tilaisuuden tullen pakenin Samulille kattoo sen ja sen kaverin kaa leffaa. Samuli tietty kysy heti ekana, et mikä toi takki on ja mä masennuin. Miks miesten pitää olla tollasii? Selvisin kuitenki ilman pahempii henkisii vammoi. En keksi muuta sanaa kuvaa tota iltaa, ku et aika legendaarista... Tää tarina oli nyt kaikella rakkaudella pikkukaupunkeja kohtaan, et ei millään pahalla t. Loviisalover.

Sunnuntaina heräiltiin Samulilta ja sit lähettiin heittää sen kaverii asemalle. Käytiin samal kotimatkal cittaris ja Samulii vähän hermostutti, ku se ei tykkää hengaa kaupois. Mä taas rakastan sitä, voisin vaan ihailla niit kaikkii hyllyi ikuisuuden. Samuli ei taaskaan saa syödä herkkui ku sil on matsi tulos, mut heti ku se kääns selkänsä ni siihen koriin oli hypänny sellanen lakujätskipaketti enkä yhtään tiiä mistä.. Samuli kiukkupyllynä ja mä ihmeissäni mentiin niille, se alotti jonku raivosiivoomisen, mut tuli sit onneks halii mua ja pyys anteeks. Siivoomisen jälkeen tehtiin salaattii lasagnen kaa, syötiin, katottiin taas Frasierii, vähän riideltiin, sovittiin, tehtiin sämpylätaikina valmiiks ja käytiin heittelee Bambille palloo. Me harhauteltiin Bambii ku se on niin urpo, et lähtee juoksee aina ennen ku pallo edes irtoo. Tai siis Samuli harhautteli ja mä tein mitä käskettiin eli potkasin pallosta ohi tahallaan ja vahingossa. Ulkoilun jälkeen mentiin takas sisään pyörittelee ja paistaa meiän porkkanasämpylät. Niistä tuli niin hyvii, et vedettiin kauheet hiilariähkyt eli varmaan neljä sämpylää per naama ja mahat turvonneina lyllerrettiin saunaan. Loppuilta meniki sängys Frasierin kaa.

Tähän loppuun mun täytyy tehä viel sellanen tunnustus, et en oo juonu Detoxii kolmeen päivään. Hups. Eka se pullo unohtu Samulille ja sit se vaan jotenki oli aina eri paikas, ku mä ja seliseli. Mähän oon siis ihan syytön tähän, koska se pullo oli vääräs mestas enkä mä. Taidanki lähtee tästä lantrailee eli hyvää yötä!

-Mikaela

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti