Pääsiäinen Rukalla

Siinä olis pääsiäistä instagram-kuvina. Mehän lähettiin siis pääsiäisviikon keskiviikkona ajelee Rukalle ja matka kesti yhteensä joku 7,5 tuntii. Pysähdyttiin siin välis Oulus Samulin mummol ja papal vaihtamas mun koppis niiden pohjosen jäisille teille sopivampaan autoon ja syömäs lohikeittoo. Superpitkän ajomatkan aikana ehdittiin syödä evääks tehdyt kanapatongit, pelata älypäätä, varmaan vähän kinastellakki ja vaan jutella.


Ekana iltana oltiin perillä aika myöhään, ni taidettiin vaan syödä ja hengailla Samulin äitin ja iskän kaa. Mä olin luvannu Samulille, et suostuisin ainaki kokeilee hiihtämistä, joten seuraavana päivänä lähettiin heti aamiksen jälkeen koko porukal hiihtää. Mul oli siis ennen tota erittäin syvälle juurtuneet hiihtotraumat yläasteelta lähtien. Helsingissä ei kattokaas paljoo hiihdelty eikä me sitä ikinä missään Levilläkään harrastettu, ni voitte vaan kuvitella fiiliksen ku muutettiin kasil Loviisaan ja mut laitettiin jonku pojan sukset jalassa liikkatunnil sinne metsään puuskuttaa.. Siel mä rämmin hikisenä muiden jostain tarhasta asti hiihtäneiden peräs ja urhoollisesti kannoin sukset kaikki mäet ylös. Oon edelleen ehkä hieman katkera Töölön ala-asteelle, jonka takii jäin ilman hiihto-opetusta ja sen sijaan räpiköin monta vuotta Kallion uimahallis sellanen rankkurin silmukka niskan ympäril harjottelemas selkäuintii.. Mut niin, takas siihen luisteluhiihtoon. Ekaks se oli tosi rankkaa, ku ei mul ollu hajuukaan mitä piti tehä, mut sit se onneks Samulin ja sen äitin neuvoil alko sujuu ku pääs vaan hyvään rytmiin. Samuli lykkäs mut niiden äitin vastuulle, joka joutu hidastelee mun tahdis ja pysähtelee vähän välii. Ei se kyl tainnu sitä hirveesti haitata Samulin iskän peräs hiihtämisen jälkeen, hahhah. Hiihdettiin yhteensä joku 11 kilsaa, mikä oli ehkä vähän liikaa ekakertalaiselle ja loppuvaihees aloin olee jo aika tylsistyny ku oltiin lykitty niit latui joku neljä tuntii.. Ku lopulta päästiin mökille, olin niiiiin poikki et en olis jaksanu tehä enää mitään. Jäi kuitenki tosi hyvä fiilis ja lähen ihan mielelläni uudestaanki, jos Samuli puolestaan lupaa hiihtää mun tahdissa eikä haaveilekaan viittä kilsaa pidemmästä matkasta ;)


Perjantaina me päätettiin Samulin kaa lähtee pulkkamäkeen. Ei oikeen meinattu löytää sopivii mäkii, joten kokeiltiin vähän kaikkee... Bambi oli tietty mukana, rennosti vaan istuskeli mun sylis ku laskettiin kolmisteen yhellä pulkalla. Ihan ekaks me kiivettiin ja kontattiin jotain tosi jyrkkää Rukan lumista rinnettä ylös, mut se osottautuki sit vähän liian muhkuraiseks ja riskialttiiks, koska se johti suoraan ladulle. Jatkettiin matkaa ja ku sopivaa mäkee ei löytyny ni me laskettiin sit sellasta jalkakäytävää :D Ohikulkijoita vähän nauratti ku Bambiki matkusti pulkas alamäkee alas. Sen jälkeen kokeiltiin ainaki viel lumikelkkareittii, metsäreittii ja jonku mökin pihatietä kunnes pissahätä voitti. Pulkkamäkikokeiluiden jälkeen syötiin hyvää lammasta ja illal käytiin Samulin kaverin kaa yhillä.


Lauantaina mökki piti luovuttaa jo 12, joten siivottiin ja lähettiin pizzalle ja sen jälkeen ajettiin kahville jonnekki ylös aurinkoiselle terassille, mistä oli siistit maisemat. Siitä alko sit ajomatka Ouluun, jossa oltiin maanantaihin asti. Lauantai-iltana katottiin vaan leffaa ja syötiin karkkii. Sunnuntaina käytiin jäällä kävelee ja syötiin taas lammasta. Maanantaina lähettiinki sit ajoissa ajaa takas Jyväskylään päin ja valmistauduttiin henkisesti koulun alkamiseen.

Ainoo juttu, mihin oon ehkä vähän pettyny on se, et mun hienovarasista vihjailuista huolimatta Samuli ei piilottanu mulle yhtäkään kindermunaa. En kyl tajuu yhtään, mitä toi tollanen on olevinaan! Pääsiäiseen kuuluu se, et mulle piilotetaan kindermunii (muut ei käy) ja sit etin niitä kylmenee-kuumenee -taktiikalla ja saan tietty lopuks syödä ne kaikki. Huoh, ehkä sit ens vuonna.... Oikeesti oli kyl tosi kiva reissu ja oli ihanaa päästä vähän vaihtaa maisemaa! Seuraava kohde onki sit Kroatia vähän yli kuukauden päästä melkeen samal porukal enkä millään jaksais enää venaa :)

-Mikaela

2 kommenttia:

  1. ei vitsi, oon seurannut sua instagramissa jo jonkin aikaa ja nyt vasta löysin sun blogin! tää on kyllä ihana ja sä kaunis! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mul ei ookkaa siel mitään linkkii tänne, mut tosi kiva et löysit :) ihana kuulla ja kiitos paljon!! :)

      Poista