Vastaukset II

Koulu ja työ 

Miten sie asut Barcelonassa? Ootko opiskelemassa siellä, vai ihan huvin vuoksi?
Olin siel vaihdos eli opiskelemassa.

Oletko siis lukiolainen?? :)
En, ku opiskelen Jyväskylän ammattikorkeessa kolmatta vuotta matkailuu ja aion tänä keväänä hakee taas opiskelee toista alaa :)

Mikä on sun unelmien ammatti?
Mä tykkään vaatteista ja muodista, mut en kuitenkaan oo superkiinnostunu huippumuodista. Ruoanlaitto on kivaa, mut en haluu kokiks kuumaan ja kiireiseen keittiöön. Rakastan kans asetella kaikkee ja järkkäillä kaikkee, mut en kuitenkaa siivoo. Tykkään tehä kaikkii laskelmii ja haluisin olla hyväs asemas, mut en kaikkien pomo ja vastuus  koko yrityksestö. En kestäis pelkkää toimistotyötä, mut en kyl haluu mihinkään pihatöihinkään. Oon miettiny, et haluisin ehkä sisäänostajaks tai vaik jonku vaateliikkeen esimieheks tai johonki muuhun duuniin, mis voisin yhdistää noi kaikki..

 

Random

Oisko Barcelona hyvä lomakohde sun mielestä? Onko siellä halpaa?
Olis, koska siinä olis kaupunkiloma ja rantaloma yhessä. Harvas suurkaupungis on sillee, et voi kävellä keskustasta rannalle. Seki on must siistii, et ydinkeskusta on siel niin tiiviisti et ei tarvii matkustella et pääsee toisesta päästä toiseen. Siel on kans kivoi kauppoi ja hyvää ruokaa. Barcelonas ei kyl must oo mitenkään kauheen halpaa. Ruoka on halvempaa ku Suomes, varsinki vihannekset ja hedelmät. Vaatteet on samanhintasii ja ehkä juomat baareis. Klubien sisäänpääsymaksut on paljon kalliimmat, ku Suomes ja juomatki on tosi kalliita.

Ootko tyytyväinen että lähit Barcelonaan??
Oon tosi tyytyväinen kyl, nyt ainaki tiiän et pärjään mis vaan jos vaan haluun. Pääsin kokeilee millast on asuu vieraas maassa ja kulttuurissa ja selviytyy yksin. Tapasin kans ihanii ihmisii ja opin kielii.

Kiinnostais hurjan paljon tietää, millaista sun elämä Barcelonassa oli? Olen miettiny muuttoa sinne ja hullu polte itse paikkaa kohtaan! Kerro jotain ilmapiiristä, ihmisistä ja yleisesti paikasta, ois kiva:)
Se riippuu tietenki siitä, et mitä sinne menee tekee. Mä opiskelin eli jouduin tekee kouluhommii aika paljon kans koulun jälkeen eikä luennoilta saanu olla pois, et hirveesti ei kyl viikol mihinkään ulos lähetty. Arkisin kävin vaan koulus, tein ruokaa, näin kavereita, hengasin mun kämppisten kaa, shoppailin ja kävin kahvil. Viikonloppusin käytiin yleensä jossain syömäs, juotiin viinii meillä tai jossain muual, mentiin jonku baarin kautta klubille ja aamul himaan. Sunnuntait meni useimmiten sängys jonku leffan ja prinkkupurkin kaa, hahah. Mä asuin sellasel rauhallisel paikallisten alueel, mis sai palveluu oikeestaan vaan espanjaks, et Barcelonas on kyl ihan hyvä osaa edes vähän espanjaa jos meinaa siel asuu. Suurin osa ihmisist puhuu siis espanjaa eikä katalaanii, niin ku mulle ainaki väitettiin ennen ku menin sinne :D Keskusta oli välil aika ahdistava varsinki viikonloppusin, ku oli niin ahdasta joka paikas ja muutenki mä viihdyin paljon paremmin jossain vähän syrjemmäl, koska ei missään kyl hiljasta ollu. Barcelona on kyl ihana kaupunki, ei oo liian kylmä, sielt voi löytää tosi kivoi ihmisii eikä varmasti tuu tylsää. Jos saat mahiksen lähtee sinne, ni lähe ihmees! :)


Mitkä on sun lemppari paikkoja Suomessa, esim. kaupunki, kauppa, ravintola, baari, kahvila, kauppakeskus, jne?
Kaupungeista ehkä Helsinki ja Jyväskylä. Vaatekaupoista lemppareita on Weekday, Monki, H&M, Carlings, Gina Tricot ja tollaset perus. Tykkään ainaki Jyväskylän Foodista ja Helsingin Sushi Bareista ja Denniksen pizzoista. Jyväskyläs paras baari on Ruma ja kahviloista Wilhelmina. Helsingis Töölöntorin TinTin Tango on tullu tutuks ja tietty muualki on hyvii, mut ehkä en luettele kaikkii.. Kauppakeskuksista kivoimpii on ehkä Helsingin Forum ja Itis, mut vähän vaikee sanoo ku en oo muual Suomes hirveesti shoppaillu :D

Ootko miettiny jo ensi kesäksi menoa?
Aion viettää ekaa kertaa kesän Jyväskylässä! Oon ainaki duunis siel samas pullamyymäläs ja välil käyn kattoo Samulii Oulus. Lähetään alkukesästä Kroatiaan ja sit olis kiva käydä Barcelonaski jossain vaiheessa. Haluisin käydä kans ehkä Tukholmas ja nähä mun kavereita Helsingissä.

Ootko käyny festareilla? Jos, niin millä?
AnkkaRockissa, RMJ:ssä, Kalajoen Juhannuksessa ja Provinssissa

Käytkö koskaan reiveissä?
Ne ei oo ehkä ihan mun juttu eli en

Missä kaikkialla olet asunut?
Helsingissä, Loviisassa, Vantaalla, Jyväskylässä ja Barcelonassa


 Missä haluaisit asua tulevaisuudessa?
Ehkä joskus jossain ulkomailla, mut en loppuelämää. Joku isompi kaupunki olis kiva tai siis et ei ainakaan Jyväskylää pienempi eikä tätä pohjosemmassa. Tykkään merestä eli varmaan jossain rannikolla.

Aiotko asua koko loppu elämän jyväskylässä, jos et niin missä?
Edellisestä löytyy vastaus tähänki :)

Entäs mikä on sun lemppari kaupunki tai maa koko maailmasta?
En osaa sanoo niistä, mis en oo käyny tai asunu. Tykkään tietenki Suomesta, mut Ruotsi, Espanja ja Italia on kans kivoi. Kaupungeista lemppareita on Helsinki, Jyväskylä ja Barcelona. Oon vähän tylsä :D

Käytkö paljon Oulussa? Onks se kiva kaupunki?
Tää on varmaan oikeesti joku Samulin laittama kysymys, hahahh. No ei. Viime kesänä kävin siel joka kuudes viikko ja ens kesänä toivottavasti viel useemmin, ku Samuli menee taas sinne duuniin ja mä jään Jyväskylään. Oulus on aika kylmä, hahhah. Nyt Samuli varmaan sanoo taas et oon.. apua, en muista sitä sanaa. Joku stadin löllö tai no joku laiska landespeden vastakohta kuitenki :D Mut on Oulu must ihan kiva, ainaki siel on Samuli mikä tekee siitä kivan ja kivaa jengii muutenki. En oo hirveesti hengaillu siel muual ku Samulil, mut toivottavasti ens kesänä pääsen tutustuu kaupunkiinki paremmin :) ja jos vois olla vähän lämpimäpi.. Se oli muuten etelän vetelä mikskä se mua kutsu….. hahah.


Lempi mässy? :D
Kaikki kirpeet karkit, niin ku ne ohuet pääkallot, dragsterit ja kirpeet kiinalaiset. Tykkään kans imeskeltävistä karkeista, mis on jauhoo sisällä :DD Salmiakkiufot, draculat ja ruuvit on hyvii. Tietty tykkään kans suklaasta, varsinki Marabousta!!

Onko sinulla ollut aiemmin blogeja, vai onko tämä ensimmäisesi?
No joskus lukiossa piti filosofian etiikan kurssilla kirjottaa blogii, ni kirjotettiin eläinten oikeuksista :D


Voisitko joskus tehdä postauksen Bambista (olen pitkään ollut kiinnostunut kys. rodusta, eli vähän Bambin luonteenkuvausta, onko kuinka haukkuherkkä, jne.)? :)
Voisinhan mä tehä :)


Mikä on sun inhokki- ja suosikkikotityö?
Inhoon tiskaamista. Mun mielestä lilluvat astiat on maailman ällöttävimpii. Jos pitää valita joku suosikki, ni sit ehkä joku pyykinpesu tai silittäminen. Ja jos ruoanlaitto lasketaan kotityöks, ni sit ehdottomasti se!

Kerro pari top blogia mitä tykkäät lukea?
She moves in her own wayta, Trashy Over Classyy, mun kaverin Karon Elämää E.T:n kanssa siitä ku se tuli raskaaks ja sai Edin, smashed birdsii, she goes with the flowta ja montaa muuta.

Mitä sait joululahjaks :)
Sain ainaki mummolta pari kattilaa, lakanoita ja jotain muuta käyttötavaraa, Samulilta Tonfisk Designin mukit ja lahjakortin hierontaan, Samulin äitiltä sushiastiaston, iskältä telkkarin, Melissalta hiustenhoitotuotteita, äitiltä Jumpinin (meiän koko perhe, Samuli ja Melissan poikaystäväki sai haha), lahjakortin alusvaateliikkeeseen, torkkupeiton, Helly Hansenin kerraston ja kai rahaa..

Mitä mieltä oot ruuhkamaksuista? :)
Enpä oo hirveesti kyl miettiny asiaa :D Täytyy sanoo, et onhan niis silleen ideaa ku varmaan autoilu vähenis, mut toisaalta kyl mua ärsyttäis jos olis pakko päästä jonnekki ja sit pitäis veil maksaa siitä, et seisoo siel ruuhkas..

-Mikaela

8 kommenttia:

  1. hahaaa etelän vetelä kuulostaa niin tutulta :---D oma poikaystävä on kuusamosta ja saan kuulla liian usein olevani etelän vetelä ku tampereelta tuun xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahahhh, meiän pitäis keksii niille joku oma vastaava nimitys :D ei kaikki etelästä oo vetelii!!

      Poista
  2. miks lopetat matkailun opiskelun:o mitä meinasit hakee seuraavaks opiskelee?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä lopeta vaan käyn kyl matkailun loppuun ja sit vaihdan alaa :) mul on enää muutama kurssi, harjottelu ja oppari tekemättä ja niistä oon toivottavasti suoriutunu 2014 kesään mennessä. jos nyt pääsisin kouluun ni voisin syksyllä jo alottaa uudet opinnot noiden jäljel olevien ohessa. matkailun opiskelu on must ollu enemmänki yrittäjyyden tyrkyttämistä ja esimiestaitojen opiskeluu ku matkailuu. oon kans tajunnu, et Suomes matkailualalta ei vaan oikeen saa duunii, jos ei haluu Lappiin tai jonnekki syrjemmälle ni senkään takii se ei enää kiinnosta mua. en kerro viel, mihin haen mut sen verran voin kertoo et se liittyy tohon mun unelma-ammattiin pääsemiseen ;)

      Poista
  3. mistä kaikkialt ostat yleensä sun vaatteet? ihana tyyli! ja söpö koira :D mä alotin just blogin, arvostaisin paljo jos kävisit kattomassa ja liittyisit jäseneks jos tykkäät:)
    enoughtotouch-emilia.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. miten mä oon kokonaan jotenki missannu tän kommentin, vaik ilmeisesti oon ite julkassukki tän :o kiitos paljon! käy lukemassa eka osa vastauksista, ni sieltä löytyy vastaus sun kysymykseen :) mäpäs käyn kattoo sun blogii!

      Poista