Weekend


Perjantaina Samuli meni aikasin kouluun ja heitti mut sitä ennen himaan, ku mun aamuvuoro alko vast puol 10. Laitoin päälle ton villapaidan ja farkkuliiviin, jotka tuli siinä mun vaatepaketissa.


Toissä purin kuorman eli heitin leivät nopee koreihin ja käytin ikuisuuden pullien asetteluun. Jos olis sellanen ammatti, ku asettelija ni musta tulis isona sellanen. Välipalaks vedin vaihteeks berliininmunkkii ja teetä. Fiilistelin samal Costumen Hip hop tuo hauskan takaisin -juttuu, koska kuka nyt ei haluis napapaitoi, neonvärei ja isoi printtei takas!


Duunin jälkeen kävin pumpissa ja sit Samuli joutu hoputtaa mua, koska oltiin menos sen kaverin synttäreille ja mul taas kesti. Sitä ennen pakotin sen ottaa kuvan mun kaa, koska meist ei ikinä oo yhteiskuvii ja se oli just yhtä innostunu, ku miltä se tos kuvas näyttää. Samulil oli pimeetä eikä mun käsi selvästikkää ollu kovin vakaa, mut kyl tosta nyt erottaa ketä siinä on ja se on tärkeintä hahahh.


Lauantaina me tehtiin uunilohta ja katottiin Frasierii, Samuli teki koulujuttui ja mä otin päikkärit ja illal syötiin porkkanoita dipin kaa ja katottiin Game of Thronesii. Ei siis mitään ihmeellistä, mut oli ihanaa vaan olla ♥

Sunnuntainaki me vaan hengailtiin. Mä oon valittanu ku Jyväskyläst ei saa oikeen mistään kunnollist sushii, ni Melden innostamana päätin tehä sitä sunnuntaina ite. Olin luullu, et se olis jotenki vaikeeta, mut se oliki helppoo ja tosi kivaa. Samuliki tuli siihen jotain esittelee, et miten niitä rullii oikeen pyöritellään vaik se inhoo sushii ja väittää, et ei askartele.... haha. Halusin kokeilla elmukelmun avulla kans niin päin et riisi on ulkopuolella ja nori eli se levä sisäpuolella, ja hyvinhän seki meni!


Mä käytin mun susheihin puuroriisii, koska sushiriisii ei löytyny ja puuroriisi on tarpeeks tahmeeta, et noi pallerot pysyy kasassa. Eka huuhtelin riisii siivilässä niin kauan, et vesi oli kirkasta ja laitoin sen kattilaan kylmään veteen lilluu 20 minuutiks. Sit vaihdoin veden, keitin sen riiseineen kiehuvaks, laitoin kannen päälle ja annoin olla 10 minsaa miedol lämmöl. Jätin ne viel 10 minuutiks muhii kannen alle, minkä jälkeen jäähdyttelin ne isolla lautasella parvekkeella. Sillä aikaa kuorin ja suikaloin avokadon, puolitin surimipuikot pitkittäin, otin ravut, majoonesin ja muut tarvikkeet esiin ja paahdoin seesaminsiemenet pannulla. Melissa oli ihmetelly, ku niiden susheissa seesaminsiemenet ei maistunu miltään, mut se johtu varmaan siitä et ne ei ollu ruskistanu niitä ollenkaa. Tääki tieto löyty internetin ihmeellisestä maailmasta, niinku kans se miten makit ja californiat rullaillaan. Ku riisi oli jäähtyny, levitin sitä ohuen kerroksen bambumaton päällä olevalle norille, laitoin puoleen väliin pitkittäin täytteet ja aloin rullaa maton avulla. Sit ku ulkomuoto tyydytti, ni leikeltiin rullat Samulin kaa terävällä märällä veitsellä paloiks ja aina joka välis pyyhittiin veitsi märällä pyyhkeellä, koska se riisi on tosi tahmeeta. Lopuks joka paikka mun sukkii myöten oliki ihan siinä mönjässä.. mikä ei kyl haitannu yhtään, koska mun susheista tuli superhyvii ja niiden tekeminen oli kivaa! :)


Mä en tykkää, siitä et yhes postaukses on monta kuvaa, joissa kaikissa on erilaiset värit ja valot. Oon kyl ehkä maailman neuroottisin ihminen ja mun täytyy nyt ehkä vaan teiän takii kestää tää epätäydellisyys, koska ei se mua yhtään muiden blogeis haittaa hahhahhh.

Laitan ehkä myöhemmin viel jotain juttuu tästä päivästä. Ajattelin käydä ainaki kirpparil ja jumpas viel tänään, ku mul kerranki on vapaa. Ihanaaaaa!

-Mikaela

4 kommenttia:

  1. samuli ja NAPAKETTU

    VastaaPoista
  2. Ihana kuva teistä! Ja jopa sushitkin näyttää nyt tosi hyvältä, tai sit mullon vaa överi nälkä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pus! ne oli hyvii, tuu maistaa ens kerral :)

      Poista