Sisustusjuttui

Tammikuus mun pitäis asuu jo uudes kämpäs Jyväskyläs. Mul on täs nyt vähän järkkäilyt viel kesken ja Samuliki on auttanu, mut kerron niistä sit myöhemmin. Aina ku muutto uuteen kämppään lähestyy, ni mä sekoon. Vähän niin ku sillon ku kevät lähestyy, ni ostan miljoonat kesäkengät.. Lähetin äsken äitille sähköpostin näillä samoilla kuvilla plus linkeillä ja toimintaohjeilla. Otsikko oli "silmät auki, äiti!" hahahahhh. Välil mun käy kyl vähän sääliks sitä, ku sil on tällanen lapsi..

Mä en haluu noin valkosta ja siistii, ku noiden kuvien kämpis, mut halusin näyttää teille millasii juttui haluisin mun uuteen kämppään ja parhaalta ne näyttää kuvissa muun krääsän keskellä. Kaikis kuvis on siis ehkä joku yks juttu, mitä himoitsen. Mähän oon varmaan taas muuttamas jonnekki muovimattolattia-helvettiin halkeilleiden seinien ja repsottavien retrokaappien keskelle, et noista korkeista huoneista ja puulattiasta on turha haaveillakkaa, hahha. Mut täs vaihees ees se et mul olis taas oma hima, olis jo ihan pelkästäänki ihanaa :)


Näistä kahesta ekasta haluisin ton sohvapöydän, mielummin valkoseks maalattuna ja ei tarvii olla pyörii eikä lasii. Tietääks joku mikä noiden puujuttujen nimi on? Joku lava? :D Äiti just äsken soittiki kesken tän mun kirjottamisen ja ilmotti, et niiltä löytyy kuulemma noita pöydänrakennusmateriaalei ja saan pari, jos haluun jee! Maalaaminen - ei niin jee..


Tossa alemmassa kuvassa on ihana ruokapöytä! Joku tollanen vähän kulahtanu olis kiva. Sit yks vaihtoehto olis kans joku baaripöytä mun jakkaroiden kaa, mut en usko et ne sopis niin hyvin ei-avoimeen keittiöön. Toi lamppuki on kyl aika siisti. Saman puhelun aikana selvis muuten kans, et meil olis ylimääränen artekin pöytä ja pari tuolii 60-luvulta mahdollisten retrokaappien kaveriks. Järkytyin, ku näin paljon niistä maksetaan......


Mun on ihan pakko saada tollanen kaappi!! Et jos jostain löytyy ni ilmotelkaa, ni ei jää niin kova duuni mammalle, hahha. No okei etin kyl ihan itekki, mut se siis ettii niiden uuteen taloon kaikkee antiikkikamaa huutokaupoista ja netistä ni ehkä se vois samal löytää jotain tarpeellista munki uuteen kotiin. Tykkään kans tosta lehtipinosta.


Tollanen vanha ja kulunu tuoli olis kiva yöpöytä, tai ehkä kaks. Oon kyllästyny mun Ikean perus-Lackeihin ni haluisin jotain erilaista. Jotku jakkaratki vois olla hienot.


Kuvat on täältä ja täältä

Muuta mitä haluisin on vanhat matkalaukut, puiset tikkaat, lehtipinoi, mustavalkoset valkokuvat seinille, Varmluft-lampun makkariin, alumiinisen lampun keittiöön ja äitiltä sellaset vanhat ikkunankarmit seinälle.

Mua naurattaa nyt noi edellisen postauksen laadukkaat kuvat mun Barcelonan huoneesta, ahahhahahh. Mut mites tällaset sisustuspostaukset uppoo? Tylsii vai kivoi?

-Mikaela

14 kommenttia:

  1. Ihania ideoita, just tollasta mäkin haluisin, mut sit on vaa noit Ikean perus juttui :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siinä on aina se ettimisen ja tekemisen vaiva, ku toinen vaihtoehto on valkkaa Ikean sivuilta, hakee ne sieltä halval ja kasaa valmiiden ohjeiden mukaan :D

      Poista
    2. Niimpä. Mut pikkuhiljaa mäki rakennan mun unelma kotia :) Opiskelijalla kun ei ole varaa ostaa kaikkea mitä haluaa, ainakaan heti :DD

      Poista
    3. :) ei oo joo, kokemusta löytyy :D

      Poista
  2. Tuli muuten aika hyvä fiilis tästä, tosi kivoja juttuja! Susta tiiätkö oikein huokuu innostus palata Suomeen ja uuteen, omaan asuntoon vaikka kyllä siellä Barcelonassakin varmasti on ollu huippua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiva! :) ja hyvin tulkittu, hehheh.. must on kyl ihanaa päästä takas Suomeen, mut on täälki ollu tosi kivaa!

      Poista
  3. Toi lavapöytäsysteemi on kyl aika siisti! Meiltä löytyis ainakin kotoota noita lavoja sadoittain, ellei jopa tuhansittain.. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eiku rakentamaan vaan! ;) mut nyt mun on kyl pakko kysyy, et siis miks teil on niitä niin paljon? :D

      Poista
  4. http://kristakuparinen.blogspot.fi/2012/10/tidididiiasuntopostaus.html

    ^meillä on tommonen trukkilava olkkarin sohvapöytänä ja on kyl saatu kehuja siitä! ja me ei ees maalattu tota, eli toimii ihan puunvärisenäkin (ainaki mun mielestä) :)

    ps. sulla on kiva blogi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi kiitos :) kävin kattoo ja se on kyl siisti!! pitää kattoo, miltä se näyttää et vaivaudunko maalaa ja et onks parempi sillee, et siinä on yks vai kaks päällekäin.. ja HEI sen nimihän on trukkilava, hahahh! :)

      Poista
  5. mm, sulla on hyvä sisustusmaku!

    VastaaPoista
  6. Täällä itä-suomessa päin noita lavoja kutsutaan euro-lavoiksi... älä kysy, en tiiä miks :--D
    tai ainakin sillä nimellä sen ite tunnistan. Kaveri teki kans tollasen, maalasi vaan valkeeks. Hieno! haluun kans! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. euro-lava, hahhah :D mustaki valkonen vois olla kiva, mut pitää kattoo :)

      Poista