Ei paskemmin olis voinu mennä


Tän piti olla ajastettu postaus, jonka oli tarkotus ilmestyy tänne ku oon matkal Jyväskylään. No, en siis oo. Istun täl hetkel mun luolas ja oon jo vähän piristyny, koska mul on niin ihana äiti ja poikaystävä.

Alotan tän mun tarinan nyt alusta eli siitä, ku heräsin aamul ehkä neljän tunnin yöunien jälkeen siin puol seiskan aikaan ja hirveel kiireel valmistauduin lähtee kentälle. Sit raahasin ton jäätävän möhkäleen eli mun laukun rappuset alas ja huomasin, et ulkonahan sataa kaatamalla. Vähän siistii. Sit menin tien varteen venailee taksii ja vähän ihmettelin, ku ei tullu yhtään vapaata, ni raahasin kamani tonne ehkä kilsan päähän Santsin asemalle ku siel niitä yleensä on. No eipä ollu yhtäkään sielkään ja eiku takas tänne tien varteen. Venailin jonku aikaa, mut ei edelleenkään näkyny ni päätin koklaa junaa taas sieltä asemalta. Tänään on siis joku helvetin lakko, mut junista, metroista ja busseista kulkee kyl ehkä 20%. Jos junii menee kentälle puolen tunnin välein ja niistä 20% on käytössä, ni se tarkottaa et niitä ei mee siis suunnilleen ikinä. Mun piti heittää mun laukku ennen 9.30 baggage dropiin, koska se sulkeutuu tasan sillon ja muuten ei pääse koneeseen. Siinä vaiheessa ku venailin junaa, mul oli viel joku tunti aikaa. Eka siin näytös luki, et juna kentälle lähtee 8.39, sit yhtäkkii 8.58 ja siin vaihees ku se muuttu 9.06 ni luovutin, koska matka kestää 20 minuuttii ja mul olis jääny enää 4 minsaa aikaa ehtii sinne laukkutiskille. Päätin raahaa laukun himaan ja yrittää ehtii käsimatkatavaroiden kaa siihen koneeseen. Olin jo ihan poikki ku kannoin mun jättilaukun taas rappuset ylös ja olin ihan märkäki, koska ensinnäki ulkona sato ja mul oli ihan sairaan kuuma. Sain munkil taksin vähän ajan venaamisen jälkeen ja mul oli kiva hyvin englantia puhuva taksikuski, joka kerto et taksitki on lakossa. Niiiii, meille oltiin sit kerrottu vaan niistä muista julkisista... Se taksikuski oli rikkuri eikä halunnu lakkoilla, ni sen piti laittaa mittari pois päältä ja ottaa multa rahat jo ennen lentokenttää, et vahdissa olevat taksikuskit ei nää et se on duunis hahhahh. Sit se viel suunnitteli kusettavansa niitä, et se auttaa vaan kaverii tässä..... :D Olin kentäl jopa puol tuntii ennen ku lennon piti lähtee, ni etin heti Finnairin tiskin, mut siel ei ollu ketään!! Menin infoon ja kysyin, mut se neuvo mut vaan samaan mestaan mis kävin jo eikä siel vielkään ollu ketään. Olin tehny check inin himas netis, mut mun piti saada boarding pass. Tietenkään Finskil ei ollu siel niit automaattei mitä kaikil muil lentoyhtiöil oli. Menin sit kysyy turvatarkastusmiehiltä, et voisinko päästä ilman sitä ja pelkän passin kaa läpi. Koska miesten käy aina sääliks itkevii tyttöi, ni ne ja joku kyttä olis päästäny mut siitä, mut vitun Finnair sano, et en pääse enää koneeseen vaik lähtöön oli viel 20 minuuttii aikaa. Sit menin invavessaan itkee ja angstaa. The end, hahahhahh. Juttelin vähän välii kyl äitin ja Samulin kaa puhelimessa. Äiti jutteli kans Finnairin kaa puhelimessa.. Lentoo pysty siirtää huomiselle, mut paska homma siinä oli et ei tietenkään löytyny samasta luokasta paikkoi ni piti maksaa aika paljon lisää.. Tai siis äitin piti. Se yritti kyl kans suostutella mua ottaa tälle iltapäivälle viel lentoo, jonka se olis maksanu viel sen lennon siirtämisen lisäks, mut sit se huomisen lentoki olis jääny ihan käyttämättä, ni en todellakaa suostunu. Se meni sit varaa mulle lennot Helsingistä Jyväskylään ja tiistaiks takas Helsinkiin, et ei tarvii mennä junalla ja on enemmän aikaa olla Samulin kaa. Ihana äiti  Sen kuskin mukaan taksikuskit ei oo ollu lakos johonki kahteen vuoteen, mut tietty tänään ne oli. Venasin ton juoksemisen jälkeen joku sata vuotta viel junaa ulkona, et pääsisin himaan ku taksit ei siis uskaltanu tulla lähelle lentokenttää ku muuten ne lakossa olevat olis alkanu siel jotain riehuu. Oli ehkä vähän kylmä ku mun vaatteet oli ihan märät. Perillä lohduttauduin happy mealil ja juttelin äitin kaa puhelimessa, ni piristyin :) 

Mua väsyttää ihan sikana, mut ajattelin pysyy hereillä, et saisin ens yönä kunnol nukuttuu. Tän päivän missio on ostaa muistitikku, siirtää liputhköpostista sinne ja käydä tulostaa ne jossain. Nyt vaan toivotaan, et huomenna kaikki menis paremmin :D

-Mikaela

14 kommenttia:

  1. Hei voi ei, kuinka paska tuuri. D:
    Onneks kuitenki pääset huomenna sitten lähteen, toivottavasti paremmalla tuurilla. =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no niinpä! nyt jännittää huominen vaan sata kertaa enemmän, ku eilen tää päivä hahah :D pitää vaan yrittää ajatella positiivisesti!

      Poista
  2. eikääää!! kyl muaki vituttais :--( peukut pystyssä huomista varten!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti, mun tuuril niit tarvitaan!! :D

      Poista
  3. Voi ei muru! <3 :(((( mut huomen sitte, parempi myöhään kun ei milloinkaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii ja nyt ei ainakaan tarvii matkustaa junalla :) ihana karo <3

      Poista
  4. Voi apua miten voi käydä noin paskasti! Onneksi koko matka ei kuitenkaa peruuntunu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tääl voi kyl.. nii, onneks pääsen sentää huomenna sinne :) tai ainaki toivottavasti :D

      Poista
  5. EIKÄ! Ei noin voi käydä! Että mikä persereikä toi Finski!! Mutta onneks pääset kuitenkin huomenna lähtee :) Mulla on kans paluulento Finskillä Heathrowlta Helsinkiin sit tammikuussa, että saas nähdä jäänkö mää sit viikoks vai kaheks asuun sinne kentälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii tai oikeestaan koko Barcelona ku oli lakko :D ei ne päästä sua varmaan ollenkaan hahahh :D

      Poista
    2. Niin totta. Mutta yhyyy :( Tai no, eipähän tarvis sun naamaa kattella, ha!

      Poista
    3. hahahhh :D joojoo, itkisit ikävää kuitenki! tarkotin kyl, et finskil ne on niin vittumaisii et joudut varmaan varaa toiset lennot et pääset himaan..

      Poista
  6. Ihan kauheeta, mää oon muutenkin herkkä jos myöhästyn jo täällä Suomessa jostain bussista vaikka seuraava lähtis kymmenen minuutin päästä että tirautan melkein itkut jo siitä että saati sitte jos myöhästyis lennosta. Hirveetä, no onneks pääset huomenna kuitenkin lähtee. Toivottavasti sillon olis parempi tuuri. Tsemiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahhah, no toivotaan ettet ikinä myöhästy :D kaikki meni hyvin ja nyt oon jo matkal Barcelonaan, toivottavasti pääsen perille :D

      Poista