What's up??

 - avaimet Barcelonan kämppään - ennen vietnamilaista - Annan kaa shoppailemas mun kohta entisissä espardilloksissa - näkymä ton meiän yhen määrittelemättömän huoneen ikkunasta -

- vierailtiin yhellä altaalla - toi on mitä sieltä altaalta näky - mun suolavesitakku - välipalaa et jaksaa grillaa -

- kenkienvaihto kujalla - tarkastuskuva salamalla, ku olin meikannu kynttilänvalossa ennen baarii ja ehkä kans juonu jonku verran viinii - mitä muuta altaalta näky - mun uudet rastat -

Ai mitä mulle kuuluu? Oon ollu koulussa, rannalla, baareissa, shoppaillu ja hengaillu. Samuli oli täällä ja lähti viime torstaina. Viel on tosi lämmintä enkä oo enää yhtään epätoivonen sen mun rusketuksen suhteen. Mullahan on siis Suomessa ihan koko ajan kylmä, mut tääl pärjään vähän paremmin ku on melkeen 30 astetta lämmintä. Välillä oon kyl silti kananlihalla ku vaik tuulee, hahahh. Se tsekkiläinen tyttö muutti lauantaina pois, suomalainen tyttö muuttaa kans tän kuun lopussa, ni jään tänne sen jenkkipojan kaa ja sit tulee taas joku uus kolmanneks. Keittiön kaapit haisee homeelta, katossa on homeläikkä, meiän lavuaarin saumasta kasvo pieni viherkasvi, vessan ja mun huoneen ovet on paperisii liukuovii eikä vessan ovee saa edes kii. Tää alue on ihanan rauhallinen, kämppä on lähellä mun kouluu, mul on iso sänky, metris ja kauppa on ihan vieressä ni kaikki on hyvin. Mä oon nyt kolme viikkoo vaan käyny himassa nukkumassa, syömässä ja vaihtamassa vaatteita ni mun huone on ihan järkyttävässä kunnossa. Sen lisäks noi mun huonetta vastapäätä, kahen metrin päässä asuvat aasialaiset tekee ihan koko ajan jotain safkaa tai tiskaa. Täällä haisee siis koko ajan kiinalainen safka ja kuuluu telenovela tai astioiden kilinä, jos haluun pitää ikkunoita auki.

Mun on muuten nyt viel ihan pakko kertoo siitä mun jenkki-kämppiksestä. Se on siis New Yorkista juutalaisesta perheestä ja sen mielestä skandinaavit on ihan jotain neroi, mitä mä en kyl oikeestaan ihmettele yhtään, ku kuuntelee sen juttui. Siis ensinnäki se käyttää melkeen pelkästään sarjispaitoi ja otti Jenkeistä tänne vähän lelui messiin. Se on lelusuunnittelija. Sillä on yöpöydällä pikkuautoi ja se on ihan innoissaan sen espanjankielen opiskelu -appin peleistä sen iPhonessa. Se on tosi fiilareissa siitä, et suomalaiset tietää kuka on Alvar Aalto ja et Skandinaviassa moniin pyöriin on rakennettu valmiiks lukot. Yks päivä se melkeen sytytti keittiön palaa, ku se jotain kokkaili ja käveli sit sen liekehtivän pannun kaa toiseen huoneeseen ja heitti ne safkat kai ikkunasta ulos.. Spaghettia se keitteli aina isossa kattilassa meiän pienimmällä kaasuliedellä jonku tunnin ku ei se vesi meinannu kiehuu, ni kysyin siltä sit siitä yks päivä ja se vaan ihmetteli, et ai onks ne muut jotenki parempii. No joo.. varmaan, ku ne on vähän isompii ni se liekki on isompi eli ne on nopeempii eli kai parempii.. Se on nyt tässä jonku kahen viikon aikana käyttäny litran oliiviöljyy enkä todellakaan tiiä mihin ja eilen se sano, et oon tosi ystävällinen ku annan sen lainaa mun ruokii. Siis anteeks mitä?? Nyökyttelin vaan, ku en jaksanu sanoo mitään. Aamulla ku heräsin ni se oli avannu mun sellasen kahen purkkapaketin pussin ja vieny toisen niistä omaan huoneeseen yöpöydälle ja syöny siitä jo melkeen puolet. Se on kans vetäny kaikki mun keksit tuolta keittiön kaapista.. Ja mulle noi keksit ei oo kyl mikään leikin asia, jos tiiätte mitä tarkotan. Yks päivä se tiskaili tuolla jollain limasella pesusienellä ja kylmällä vedellä astioita yks kerrallaan. Kerroin sille sit, et tiskialtaan pohjalla olevan suodattimen voi painaa alas tulpaks, laittaa sinne lämmintä vettä koska se liuottaa rasvan astioista, tiskiainetta sekaan ja et tiskiharja on paljon parempi väline. Heitin varmuuden vuoks viel sen sienen menee. Se on siis tosiaan 23 ja omasta mielestään kovaki naistenmies. Se heittää niin paskaa läppää, et sille on pakko nauraa ja se on oikeesti tosi kiltti ja harmiton. Se on aina hyvällä tuulella, ni mitä siitä jos liekit on joskus katossa?

Nyt yritän laittaa tän kaatopaikan kuntoon, teen ruokaa ja sit lähen täältä kinkin hajusta ehkä vähän shoppailee.

-Mikaela

8 kommenttia:

  1. Aaaah, en kestäis jos joku söis mun keksit tai jotku muut herkut:( Meillä eitoi mieheke onneks uskalla koskeekkaa, ku tietää millanen perso oon herkuille.. :P

    Onks siellä hinnat mitä luokkaa? :o

    Tulee niin ikävä viime kesää, kun puhut et siel on lämmin, yhyy. Onneks pian on helmikuu ja pääsen Thaimaaseen kaheks viikoks, hih!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haahhhhahh :D Siis ruoka on tääl halvempaa, vuokrat vähintään yhtä kalliit ku Suomessa, baareissa halvempaa, klubeille maksaa paljon sisään ja on kallista, vaatteet riippuu mestasta ja kengät mun mielestä vähän halvempia.

      Poista
  2. hahah mua alko naurattaan ääneen toi jenkki :D mut hui vähän jännää kaikki siä! :) lähen kans ite vaihtoon tammikuussa ja katotaan kans missä ja miten ja kenen kanssa asun, voi tulla aika mielenkiintosta......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se on kyl aika läppä :D Mut se on kyl aina ihan kiitollinen ja fiilareissa, ku oppii jotain uutta :D Tiiätkö jo mihin oot lähössä? :)

      Poista
    2. voi toista, no ei se varmaan mitenkään tahalleen oo hankala, nää on näitä kulttuurieroja vaan :D joo minä lähen tukholmaan, todella eksoottista!!

      Poista
    3. Siis eihän se mitenkään hankala ookkaan, vähän avuton vaan :D Ruotsiin mäki olisin lähteny, jos se olis ollu mahdollista ku haluisin oppii ruotsin sillee ihan kunnolla! Ehkä meen sit tekee jonku maisterin sinne.. Kivaa vaihtoo sit ku meet :)

      Poista
  3. Hahahahahah voin niin kuvitella ku kenny säätää siellä ja sun reaktion ku se on sanonu et oot kiltti ku lainaat ruokias, niin poksahtanu verisuoni pääst. Kerro sille terveisiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahhahh, lähinnä poksahtiki :D Joo, kerron!

      Poista