Ihan vaan kaikkee


Kuka nyt jotain meikkii käyttäis


Must tuntuu, et mul on taas miljoona juttuu, mitä haluun sanoo ni kerron kaikki nyt samalla vaik ne ei liity mitenkään toisiinsa, hahahh. Toi viime viikonloppu oli jotenki aika raskas, ni ei mul siis mitään järkevää asiaa oo, ku en oo tehny nyt oikeestaan muuta ku ollu himassa, koulussa ja maanantaina rannalla. Mul on taas kurkku kipee, ku onhan siitä jo joku kaks viikkoo ku viimeks ei ees lähteny ääntä..

Siis ensinnäki mä painan kohta varmaan kymmenen kiloo enemmän ku kuukaus sit, koska mun ruokavalio on ollu nyt tän koko ajan pelkkää paskaa. En tykkää juoda vettä ruoan kaa ja tääl maito ei oo hyvää, ni oon juonu joka päivä kokista, mikä on siis tosi hyvä. Koulussa ei saa kunnon ruokaa ollenkaan vaan kaikki vetää lounaaks pullamössöpatonkii serranolla tai croissantii ja jotain täysmaitokahvii.. ja niin siis mäki. Himassa oon syöny aika paljon pastaa, iltapalaks yleensä vähän jotain pringlesei tai suklaata ja aamuöisin pizzaa tai kebabrullii. Järkytyin yks ilta, ku katoin mun mahaa sängyssä, hahahhh. Sen jälkeen en oo ostanu enää herkkui ja juon nyt mielummin tuorepuristettuu appelsiinimehuu tai kaakaoo rasvattomalla maidolla, ku siinä se ei maistu niin pahalta. Saan muutenki ihan liian vähän kalsiumii ja kaikkii vitamiinei täällä, ku syön jonku yhen jogurtin päivässä enkä tarpeeks hedelmii. Paitsi nyt ehkä kolmen päivän aikana, hahahh. Voi olla, et noi gastronomian luennotki on vähän vaikuttanu tähän ku tajusin, et ei se nyt voi olla niin vaikeeta syödä normaalisti ilman jotain ruisleipää, puuroo, rahkaa ja rasvatonta maitoo. Paitsi, et Golf-Anni saa kyl tuoda mulle ainaki Ruispaloi, ku tulee lokakuussa. En tajuu, miks oon edes syöny tollasta safkaa ku Suomessa saatan joskus sunnuntaisin hakee kinkkii tai kotzonee tai välillä syödä keksei, mut ei mun muuten edes tee mieli mitään herkkui.. Mä venaan jo ihan fiilareis, et pääsen takas Jyväskylään jumppiin samalle salille, mis oon käyny aikasemminki! Mun on ihan pakko viel sanoo, et se meiän koulun euron täysmaitokahvi on ihan parasta. Se tehään oikeista espressopavuista, oikeella espressokeittimellä ja sit ku viel pyydän vähemmän kahvii, enemmän maitoo ja isomman mukin, ni saan laten :) Kukaan ei siis tajuu, jos tilaa cafe latten, koska silti saa vaan tavallisen maitokahvin. Ton kahvinjuomisen lisäks mä käyn koulussa sellasilla luennoilla ku cultural diversity management, Spanish culture, cultural guiding, personnel policies ja gastronomy, jos jotain innokasta kiinnostaa.

Nii muuten, se mun kämppis oli kuullu, et spagetin kypsyyden voi tarkistaa heittämällä sen seinään. Harmi vaan, et se spagetti ehti kuivuu siihen seinään ja nykyään siinä on spagetin muotonen maaliton kohta. Kerroin kyl sille sit, et sitä voi ihan vaan vaik maistaakki tai jos välttämättä haluu heitellä, ni jääkaappi on ehkä vähän parempi kohde. Sit viel sellanen juttu, et must on maailman tylsintä tehä ruokaa yksin. Tein tänään joku kaks tuntii safkaa, ku en jaksanu keskittyy siihen yksin ni tein välissä kaikkee muutaki. Laitan varmaan myöhemmin tänne jotain mun lihapullamurskasta.

Muistin vast viime viikolla, et lisäsin joskus tonne tekstien alapuolelle tollaset tykkäämisnapit, mut onneks te ootte vähän fiksumpina huomannukki ne siellä. Mä meen kohta lämmittää kaakaoo mun kurkkukipuun ja luen varmaan kirjaa loppuillan, ku huomasin just et netti ei toimi enää. Huomisen luento on peruttu, ni ajattelin hakee aamulla postista mun yli kuukaus sit tilaamat kuoret iPadille ja iPhonelle ja yritän olla kipeytymättä enempää. Pusspus.

(Mun piti julkasta tää siis jo eilen, mut koska meil on joku maailman paskin netti ni se ei sit enää toiminukkaa, et noi jutut on sit keskiviikolta)

-Mikaela

5 kommenttia:

  1. oh my toi rusketus!! ja ei sussa ainakaan näy mitkään vaihtokilot älä huoli :) muakin pelottaa että minkä näkösenä (kokosena) tuun takas suomeen haha, mut ne ehtii sit hikoilla pois myöhemmin! kuinka pitkään ootkaan sielä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahh, no ei ehkä viel kauheesti ja yritän just estää niitä tulemasta ainakaan enempää :D Oon tän syyslukukauden vaan :)

      Poista
  2. Ulkomailla maito on aina pahaa ja se on harmi ku oon ite tosi kova juomaan maitoa :D Ja mä en tienny että oot JKL, jännä etten oo törmänny suhun/sun blogiin aikaisemmin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä haluisin juoda rasvatonta maitoo janojuomana ja varsinki darrassa, ku se on paljon parempaa ku vesi, hahahh :D mäkää en kyl muista ikinä nähneeni sua siellä.. ehkä törmätään, ku tuun takas!

      Poista