Vähän juttua musta

Mikaela

Mitä opiskelet?
Opiskelen matkailua ammattikorkeakoulussa.

Monennella luokalla sä oot?
Menen ammattikorkeakoulun ”toiselle luokalle” :D

Mikä on sun lemppariaine koulussa?
Tällä lukukaudella tykkäsin ehdottomasti eniten kielistä eli ruotsista ja englannista. Lukiossa mun lempiaineita oli uskonto ja kuvataide (vaikka oonkin ihan surkea piirtämään, haha) 

Ootko hyvä koulussa?
No riippuu siitä, mikä luokitellaan hyväksi, hehe. Lukiosta valmistuin yli 8 keskiarvolla, mutta nyt ammattikorkeakoulussa mun panostus ei ole ehkä ihan samaa tasoa.. Mun kaveri sanoikin joskus, että mä oon lahjakas, mutta en kovin ahkera koulujutuissa eli ehkä oon ihan hyvä jos vaan haluan :D

Käytkö töissä opiskelujen ohella?
Käyn välillä tekemässä vuoroja ABC:llä.

Mikä on sun haaveammatti?
Vaikea kysymys.. Mä haluaisin työskennellä, jossain sellaisessa ammatissa, missä saisin ehdottomasti olla tekemisissä ihmisten kanssa, koska en yhtään jaksaisi kököttää yksinäni jossain toimistossa. Kansainvälisyys ja monipuolisuus työssä olisi mulle myös tosi tärkeää eli enköhän mä kallistu johonkin hommaan jossain hotellissa Suomessa tai ulkomailla.

Missä ammateissa et voisi kuvitella itseäsi?
Kirjanpitäjänä, tehdastyöläisenä tai rakennusmiehenä en pärjäisi enkä haluaisi työskennellä. 

Haluaisitko asua joskus ulkomailla ja jos haluaisit, ni missä?
Haluaisin ja se onkin yksi syy, miksi hain opiskelemaan matkailua. Haluaisin asua ehkä Ruotsissa, Italiassa, Espanjassa tai Englannissa.. Oikeastaan moni muukin maa kelpaisi, haha. Mua kiinnostaa maat, jotka ei ole liian kaukana Suomesta ja joissa ei ole mahdotonta pärjätä englannilla ja ruotsilla.

Missä kaikissa maissa olet käynyt?
Ruotsissa, Virossa, Espanjassa, Kanadassa, Kreikassa, Italiassa, Sveitsissä, Egyptissä ja tietysti joillain lentokentillä.

Missä maissa haluaisit käydä?
Vaikka missä! Näin alkuun haluaisin käydä ainakin USA:ssa, Englannissa, Australiassa ja Portugalissa.

Minkä maalainen haluaisit olla jos suomalaisuutta ei saa valita?
Ruotsalainen varmaan.


Miten iso sun kämppä on ja ootko siinä vuokralla ja asutko yksin vai yhdessä?
Se on muistaakseni 56 neliöä ja olen vuokralla. Mun kaveri Noona tulee mun kanssa asumaan siihen syksystä alkaen.

Lempileffasi, -värisi, -vaatekappaleesi sekä -kirjasi?
Leffoista tykkään ainakin Sherlock Holmesista, Holidaysta ja Fast and Furious -leffoista. Lempivärini on ehkä valkoinen, musta ja vaaleansininen. Lempivaatteitani ovat tällä hetkellä ehkä pari olkaimetonta kukkatoppiani ja GT:n vaaleat farkut. Me kolme ja jengi, Ronja Ryövärintytär ja Himoshoppaaja-kirjasarjan kirjat on ihania kirjoja. Näistä kaikista lempijutuista löytyy tietenkin lisäksi paljon muitakin lemppareita :)

Mitä kaikkea oot harrastanu elämäs aikana? Mitä harrastat nyt?
Lentopalloa, cheerleadingiä, partiota ja tanssia. Nyt harrastan enää koiran kanssa lenkkeilyä ja lukemista.

Jos saisit harrastaa mitä tahansa lajia maailmassa, niin mitä sä harrastaisit? (jos raha ei olis mikään este)
Onko shoppailu harrastus? Hahhaahahhh!! Sitä mä harrastaisin! Ja matkustelua vaikka se ei olekaan laji ja palkkaisin personal trainerin piiskaamaan mua salilla..

Mikä on sun lemppariurheilulaji?
Tykkään pelata rantalentopalloa ja tanssistakin tykkäsin joskus, kun vielä harrastin. Penkkiurheilustalajeista oon jäänyt koukkuun vapaaotteluun (en kyllä mitenkään säännöllisesti seuraa), hahhahh!

Seuraatko urheilua?
En oikeastaan. Vähän on tullut seurattua entisen poikaystävän kanssa jalkapalloa ja kavereiden kanssa jääkiekkoa.

Luetko paljon lehtiä/kirjoja?
Lehtiä en oikeastaan lue, vaikka tiedän kyllä, että pitäisi.. Kirjojen kanssa mulla on sellaisia kausia, että saatan lukea jopa kolmea kirjaa samaan aikaan tai sitten en lue mitään moneen kuukauteen. Mä oon aina lukenut aika paljon, mutta oon ehkä vähän nirso kirjojen suhteen :D

Miksi aloit kirjoitamaan blogia?
Mä en itse asiassa ihan tarkalleen muista.. Luultavasti, koska lueskelin monia eri blogeja ja ne kai jotenkin innosti mua aloittamaan oman. Mua kiinnostaa muoti ja vaatteet, joista höpisen aina blogissakin. Mä oon aina tykännyt tosi paljon kirjoittamisesta ja yhdessä vaiheessa mietin pitkään toimittajan ammattiakin, joten se oli varmasti yksi syy siihen, että aloin kirjottamaan omaa blogia.

Kolme lemppari blogia?
Just My Imagination, Are You Feeling Fashionable ja P.S. I Love Fashion.

Mikä on hurjinta/siisteintä mitä oot koskaan tehny?
Mun mielestä hurjinta, pelottavinta ja aika siistiäki oli, kun pääsin Hangossa sellaisen trike-lentokoneen kyytiin. Siinä oli siis ainoastaan kaksi penkkiä, joista toisessa olin yhdellä vaivaisella turvavyöllä kiinni ja sitä ohjattiin siipien välissä olevan tangon avulla, hui!


Mitä pelkäät?
Mulla näitä pelon aiheita riittää :D Mä pelkään korkeita paikkoja, sairastumista, kuolemaa, läheisten menettämistä ja vaikka mitä..

Tykkäätkö sun nimestä?
Oon ihan tyytyväinen eli kiitti äiti ja isi :)

Mikä on sun lempparivaatekauppa?
Niitä on monia ja suurinta osaa ei löydy Suomesta, mutta lemppareita on H&M, Stradivarius, NewYorker, Terranova ja Pull&Bear.

Lemppari kirpputorit jyväskylässä?
Centrum ja Fida

Millasta musiikkia kuuntelet?
Aika sekalaista. Tällä hetkellä iPhonesta löytyy vähän kaikkea eli uutta musiikkia, jazzia, rockia ja vähän vanhempaa reggaetakin.

Mikä on kaikkien aikojen paras biisi?
Lapkon versio All the Best Girlsistä ja Jamie Cullumin Photograph.

Onko olemassa sellasia biisejä, jotka saa sut aina itkemään (jos on, ni mitkä)?
Ei kyllä ole yhtäkään..

Tykkäätkö sisustaa?
Joo tykkään ja välillä niinkin paljon, että en osaa päättää mitä haluaisin :D

Onko sulla mitään sellasta juttua, mitä suurin osa muista sun ikäsistä osaa tehä, mutta sä et?
Mä oon aina ollut aika huono pyöräilemään ja nyt oon jo aika lailla luovuttanut sen suhteen ja päättänyt, että mä en vaan osaa :DD

Mikä on kivoin vuodenaika?
Kesä ehdottomasti, aina ja ikuisesti!!

Tykkäätkö sä joulusta?
Joulu on niitä harvoja hyviä asioita talvessa eli tykkään! Mun mielestä on ihanaa ostella lahjoja ja varsinkin antaa niitä, lahjojen saaminenkin on ihan kivaa ja äidin jouluruoat on vaan ihan superhyviä!

Mitä teet yleensä, kun oot yksin kotona?
Katson telkkaria, kirjoitan blogiin, surffailen netissä, sovittelen vaatteita ja syönsyönsyön.

Ranta- vai kaupunkiloma?
Rantalomat on ihania, mutta parasta olisi yhdistetty ranta- ja kaupunkiloma :)


Ootko millekään allerginen?
Talvisin tomaatin lisäaineille.

Mikä saa sut iloseks?
Kaverit ja onnistumiset elämässä.

Mikä on romanttisinta/ihaninta, mitä joku poika vois tehä?
Mä en oo mikään hirveä romantiikan fani, koska vaivaudun sellasesta aika helposti, mutta mun mielestä romanttista on, kun toinen yrittää parhaansa. Ruoanlaitto tai pienet karkkiyllätyksetkin kaupasta voi olla tosi romanttisia :)

Millanen sun unelmien mies olis?
Voivoi.. vaikka minkälainen, hhahh :D Mun mielestä ehdottoman tärkeää on uskollisuus, huumorintaju, kiltteys ja se, että mies on yhtä menevä kuin mäkin. Mä en vaan mitenkään jaksa istua paikallani, kököttää sisällä ja viettää joka hetkeä kahdestaan eli sellainen menevä elämäntyyli olisi tosi aika ehdoton juttu. Plussaa olisi kiva ulkonäkö, tatuoinnit, urheilullinen kroppa ja tyylitietoisuus. Mä tykkään myös pienistä yllätyksistä ja piristävistä jutuista eli spontaaniuskaan ei olisi pahitteeksi :)

Onko sulla hyvä itsetunto?
On mulla kai aika hyvä.. Mua kiinnostaa muiden mielipiteet, mutta ne ei kuitenkaan oo mulle liian tärkeitä.

Kolme huonointa piirrettä?
Malttamattomuus, kiivaus ja huvikseen kiukuttelu

Kolme parasta piirrettä?
Iloisuus, avoimuus ja puheliasuus (ei ehkä aina niin hyvä, hahhah) Parhaat oli paljon vaikeempi keksiä..

Jos sinulla olisi pokkaa ja saisit tehdä tukallesi ihan mitä vain (jokin unelmien radikaali muutos), mitä tekisit?
Värjäisin takaisin tummaksi ja leikkaisin lyhyemmäksi ja sivuotsatukan. Olipa radikaalia... :D

Miten oot saanu kasvatettua tukkas pitkäks? :D
En vaan oo leikannut sitä, mikä on ehkä vähän huono tapa, mutta kuitenkin.. :DD

Mistä tykkäät eniten/vähiten ulkonäössäs?
Vähiten tykkään huulistani ja eniten ehkä sopusuhtaisuudesta.

Kehtaatko käydä esim. kaupassa ilman meikkiä?
Kyllä kehtaan.

Keneltä julkkikselta haluaisit näyttää?
Megan Fox on upea ja niin on kyllä Eva Longoriakin eli varmaan jommaltakummalta.

Ootko asunu koko ikäs Jyväskylässä?
En ole asunut. Olen kotoisin Helsingistä ja sieltä muutettiin Loviisaan.

Millasta on asua Jyväskylässä? Asuisitko mieluummin jossain muualla?
Ihan kivaa vaihtelua Loviisassa asumiseen, mutta ehkä asuisin mielummin jossain lähempänä kaikkia kavereita eli Etelä-Suomessa.
 
Voisitko kuvitella asuvas Lapissa?
En kyllä voisi. Mä oon tosi huono kestämään kylmyyttää eikä se lumen määrä ja hyttysetkään erityisemmin houkuttele vaikka on siinäkin varmasti puolensa :)


Ootko koskaan käyny festareilla?
Nuorempana kävin pari kertaa Ankkarockissa blokkaamassa astioita backstagella, mikä oli silloin ihan älyttömän siistiä, kun pääsi tapaamaan kaikkia julkkiksia. Vuonna 2008 vietin juhannuksen RMJ:ssä, joka järjestettiin silloin ensimmäistä kertaa Porissa ja kivaa oli! (:

Mikä on sun kännykässä soittoäänenä?
Se iPhonen perusrallatus.

Ootko enemmän aamu- vai iltavirkku?
Ehkä enemmän iltavirkku, mutta oon yleensä aika pirteä aamuisinkin.

Mikä on sun lempparisuklaa?
Suklaalevyistä Marabou on ihan parasta! Suklaapatukoista taas Snickers Crucher ja Kinder Bueno on lemppareita, nam!

Tykkäätkö kokkailla/leipoa?
Mun mielestä on tosi kivaa tehdä ruokaa ja kokeilla kaikkia erilaisia juttua. Etsin aina netistä uusia reseptejä ja tykkään erityisesti kaikista muiden kulttuurien ruoista. Leipominenkin on mun mielestä ihan hauskaa, mutta siinä suhteessa oon ehkä vähän jumittunut vanhoihin hyviksi havaittuihin leipomuksiin.

Mikä on sun lemppariruoka?
Lemppareita on kiinalainen ruoka, oikea italialainen pizza ja äidin tekemät ruoat.

Mikä on sun lemppari herkku?
Keksit, keksit ja vielä kerran keksit. Jos keksissä on suklaata, se on hyvää, hihii!

Oudoin ruoka-/syömistapasi?
Mä en nyt oikein keksi tähän mitään.. Ehkä se on vähän outoa, että en niinkään tykkää chipseistä vaan mielummin syön esimerkiksi briejuustoa, serranokinkkua, prociuttoa ja kaikkea sellaista..

Miten rentoudut?
Makaamalla yöpaidassa sohvalla telkkaria katsoen latte kädessä ja herkut pöydällä.

Mitä teet, kun kaikki ärsyttää sua?
Jos olen yksin, soitan jollekin kaverille, katson telkkaria ja syön :D Seurassa yritän ärsytyksestä huolimatta olla purkamatta sitä muihin ja keksiä jotain piristävää.

Voisitko koskaan ottaa tatuointia ja jos voisit, ni millasen/minne?
Voisin ja mulla onkin jo tatuointi. Mulla on yläselässä sellainen koukeroinen risti ja tällä hetkellä se saa riittää.

 
Kuvaile elämäntilanteesi 10/15 vuoden päästä.Asuisin omistusasunnossa kerrostalossa Helsingissä tai jossain ulkomailla kivan miehen kanssa, mutta en välttämättä olisi naimisissa. Pieni koira ja suhteellisen hyvä palkka olisi tietysti toivottavia. Haluaisin tehdä sellaista työtä, josta pidän ja, että työn lisäksi olisi aikaa tehdä kaikkea kivaa vapaa-ajalla.

Mitä ostaisit nyt, jos sulla olis 2000 euroa "ylimäärästä" rahaa?
Hmmm.. Jos vaihtoehtona ei olisi säästämistä, ostaisin varmaan Longchampin mustan nahkaisen laukun, laadukkaita bleisereitä ehkä Your Facesta, uuden imurin, ottaisin Bambille hyvän vakuutuksen, varaisin etelänmatkan ja säästäisin loput käyttörahoiksi matkalle.

Muistakin

Onks sulla poikaystävää? Ja jos on niin kerro vähän lisää eli ikä ja missä tutustuitte yms.
Mulla ei ole poikaystävää.

Oletko ennemmin sinkku vai parisuhteessa?
Se vaihtelee. Välillä tekisi mieli seurustella ja istua jonkun kivan kanssa sohvalla kattomassa leffoja, mutta sitten taas välillä, kun koulussa on kiireistä, kavereiden kanssa riittää tekemistä eikä baarireissuja säästellä on ihan kivaa olla sinkku.

Ketä sun perheeseen kuuluu?
Äiti, isäpuoli, isä, äitipuoli, kaksi pikkusiskoa ja kolme pikkuveljeä.

Millasia piirteitä arvostat muitten luonteessa?
Arvostan huumorintajua, kohteliaisuutta, tilannetajua ja sitä, että ottaa aina muut huomioon.

Mistä asiasta kuulet muilta ihmisiltä eniten kehuja?
No en mä nyt oikein tiiä.. Enpä oo miettinyt tälläistäkään :D Ulkonäöstä ehkä eniten silmistä, hoikkuudesta ja hiuksista (jotka on varmasti joidenkin mielestä järkyttävän huonokuntoiset) ja luonteesta ehkä iloisuudesta ja ahkeruudesta.. Hankala kysymys :D

Viihdytkö hyvin yksin?
En viihdy. Mä en muista, että mulla olisi edes koskaan ollut sellaista oloa, että olisin halunnut olla yksin. Seurassa on kivempaa :)

Siinäpä ne nyt oli! Nyt siirryn terdelle nauttimaan ilta-auringosta eli kivaa perjantaita teillekin! (:
-Mikaela

2 kommenttia:

  1. missä päin jyväskylää on kirppari Fida? Olis kiva käydä siellä joskus!
    Centrumissa käyn aina ku tulee keskustaan mentyä:)

    VastaaPoista
  2. Se on siinä Rajakadun lähellä.. En oikein osaa neuvoa :D

    VastaaPoista