Vahinkotauko

Mä en oo mitenkään tarkoituksella ollut kirjoittamatta tai pitänyt mitään taukoa. Mä oon nyt koko viikon ollut Helsingissä ja juossut milloin missäkin. En vaan oo viitsinyt raahata kamojen ja koiran lisäksi läppäriäkin kaverille yökyläilemään ja täällä mun papalla oon suunnilleen käynyt välillä vaan kääntymässä.

Viime kerrallahan me jäätiin siihen kun Noona oli täällä ilahduttamassa mua keskiviikkona. Torstaina me sitten heräiltiin rauhassa, syötiin aamupalaa ja mä aloitin järkyttävän pitkän lammashelvetin. Mulle oli annettu tehtäväksi pilkkoa lammaspaisti palapaistiksi ja marinoida se. Poistelin siinä sitten varmaan tunnin jotain kalvoja sen lihan päältä samalla, kun Noona murskasi morttelilla yrttejä ja sitten marinoitiin. Saatiin me varmaan pari tuntia kulumaan sen lammasköntin kanssa. Noonan lähdettyä kotiin mun tehtävä jatkuikin vielä ja sain noukkia isot yrtit lammaspalojen joukosta, ruskistaa lihat erissä ja tehdä niistä uuniin laitettavan padan. Illalla meillä oli siis yksi pääsiäisen kahdesta yhteisestä lammasateriasta ja myöhemmin kävin vielä kaverin kanssa pirtelöillä.






Kuluneen viikon aikana mä oon ehtinyt juoda paljon pirtelöä, lillua yöllä paljussa, juoda muutamia siidereitä, istua autossa ajellen ympäri Helsinkiä, syödä kolme kertaa lammasta, yökyläillä ja nauttia auringosta. Eilen kiljuin riemusta, kun mut oli valittu harjoittelijaksi Katajanokan Best Western Hotelliin ja nyt odottelen innolla huomista vappua, jonka aion ensimmäistä kertaa varmaan viiteen vuoteen viettää Helsingissä! Jeee!

Ihanaa päivää!
-Mikaela

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti