Carrot soup

Tää porkkanakeiton ohje on jostain mun kaverin Jennin helppojen ja edullisten ruokien keittokirjasta, jonka sen äiti lahjoitti sille, ku se muutti omaan kotiin. Mulle tulee täst keitosta aina ihana lämmin kesä mieleen, koska me kokeiltiin tätä Jennin ja Noonan hikisessä ja kuumassa keittiössä joskus viime kesänä ja hyväähän siitä tuli :D Jenni ja Noona hoiti kuorimisen ja pilkkomisen ja mulle jäi keittäminen, soseuttaminen ja maustaminen. Ainesosiensa puolesta porkkanakeitto toimii loistavasti talvellaki tai siis.. krhmm.. nythän on kevät.

Porkkanakeitto:

1.5l vettä
3 liemikuutiota
1 tl timjamia
12 suurta porkkanaa(n. 1kg)
10 perunaa(1/2 kg)
2 sipulia
valkopippuria
2dl ruokakermaa
aromaattia
( jauhettua muskottipähkinää)

Tee näin:

1. Mittaa isoon kattilaan  vesi, timjami ja liemikuutiot
2. Kuori ja paloittele porkkanat, perunat ja sipulit kiehuvaan veteen
3. Keitä kasvikset liemessä pehmeiksi
4. Kaada liemi erilliseen astiaan
5. Soseuta kasvikset ja lisää lientä mielesi mukaan
6. Kuumenna keitto, lisää kerma ja mausteet
-Mikaela

9 kommenttia:

  1. Oi njam! Oon jo pitkän aikaa ollu rakastunu tomaattikeittoon mutta tässähän voisikin olla seuraava herkku kokeiltavaks ;)

    VastaaPoista
  2. Et jauha oikeastaan muutakuin koulusta, kiinnostus lopahti heti.

    VastaaPoista
  3. kuulostaa hyvältä ja tosiaan edulliselta! täytyypä joskus kokeilla

    VastaaPoista
  4. Mirca: Kannattaa kokeilla, ainakin mun mielestä se on tosi hyvää :P

    Anonyymi: Aika paljolti mun elämä tällä hetkellä pyöriikin koulun ympärillä, mutta onneksi kukaan ei pakota sua lukemaan mun koulujuttuja ;)

    Anonyymi: Peruna ja porkkana ei maksa paljon mitään ja, kun samalla tekee vähän isomman satsin niin voi heittää osan vaikka pakkaseen :)

    VastaaPoista
  5. sul on kivoja vaatteita ja oot tosi nätti! :) alan lukee :)

    VastaaPoista
  6. hyvältä näyttää (= ja voivitsi noi sun hiukset ku oon katellu kuvii, like<3

    VastaaPoista
  7. wwilma: Hyvää se onkin :) Kiitos, mun pitäisi kyllä tehdä niille jotain, mutta en vaan osaa päättää, että mitä :D

    Mary ♥ Mur: Nice to hear, thanks (:

    VastaaPoista